napój izotoniczny

1. Data: 2000-06-06 22:10:44

Temat: napój izotoniczny
Od: "Szymon Machelski" <s...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

na początek cytat z ulotki reklamującej to cudo, :
"CZY SOKI I NAPOJE GAZOWANE DOBRZE UZUPEŁNIAJĄ PŁYNY :
Nie. soi i napoje g. to płyny hipertoniczne.(...)
Wypicie płynów hipertonicznych może paradoksalnie jeszcze bardziej odwodnić
organizm, ponieważ powodują one odpływ wody z krwiobiegu do układu
pokarmowego, aby zgodnie z prawem osmozy, oba stężenia wyrównały się ".
Czyli najlepiej lepiej jest pić napoje izo...
hhhm, czy picie wody podczas treningu może być aż tak "niebezpieczne".
Może się ktoś do tego ustosunkuje
szYmon

2. Data: 2000-06-09 09:22:15

Temat: Re: napój izotoniczny
Od: Przemek Borys <P...@p...f47.n484.z2.fidonet.org> szukaj wiadomości tego autora

EHLO Szymon!

[07 Jun 00][Stardate [-30]4930.0] Szymon Machelski->All
> [...]
>odwodnić organizm, ponieważ powodują one odpływ wody z krwiobiegu do układu
>pokarmowego, aby zgodnie z prawem osmozy, oba stężenia wyrównały się

Nikt jeszcze nic nie powiedział, to ja powiem ;) Byłaby to prawda gdyby nie to,
że w jelitach występuje transport aktywny. Może nie wody, ale jak aktywnie
wyciągniesz z niej składniki, to ciśnienie osmotyczne się zmienia... A tak
poważnie, to na 100% nie powiem jak to jest, bo to nie moja działka. :)

--
____\___\___
(_(\|,|_|,|_ [ /o)\ | GCS/S/TW/P d? s+:- a20 UL++++/H L++(++++) PGP- ]

3. Data: 2000-06-10 19:33:50

Od: c...@m...com szukaj wiadomości tego autora

Pragnienie jest regulowane przez receptory sprawdzajace cisnienie
osmotyczne krwi. Soki cytowane w ulotce to rzeczywiscie plyny
hipertoniczne, tyle ze nie z powodu duzej zawartosci soli, ale cukrow. W
czasie intensywnego treningu cukry sa szybko wchlaniane i metabolizowane.
Jest nawet wskazane, jezeli wysilek fizyczny trwa dlugo, uzupelnienie
energii poprzez latwo wchlanialne i metabolizowane weglowodany, a sa to
preparaty superhiperizotoniczne :). Oczywiscie nalezy przyjmowac je z
odpowiednia iloscia wody.
Sama woda jest hypotoniczna i jej picie nie spowoduje odwodnienia, a
wrecz przeciwnie. Problemem jest natomiast utrata soli z potem w trakcie
dlugotrwalego wysilku. Ta sol, podobnie jak wode tez trzeba uzupelnic.

Producentow najrozniejszych plynow, odzywek itp. sa setki, kazdy chce sie
jak najlepiej zareklamowc. Zle, ze dla wielu ludzi ulotki reklamowe staja
sie zrodlem wiedzy.

Cien

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

4. Data: 2000-06-13 23:35:07

Od: p...@f...onet.pl (Pio72) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 10 Jun 2000 19:33:50 GMT, c...@m...com wrote:

>Producentow najrozniejszych plynow, odzywek itp. sa setki, kazdy chce sie
>jak najlepiej zareklamowc. Zle, ze dla wielu ludzi ulotki reklamowe staja
>sie zrodlem wiedzy.

Oto co piszą na puszce napoju "Isostar" (z góry przepraszam za
kryptoreklamę):
"Isostar jest napojem izotonicznym, ponieważ zawiera zestaw
niezbędnych substancji, identyczny z zawartością płynów w ludzkim
organizmie. Dlatego też Isostar jest szybko przyswajalny, zwiększając
i podtrzymując kondycję. Co więcej Isostar szybko odnawia zasoby
energii dzięki optymalnej kompozycji węglowodanów, składników
mineralnych i wybranych witamin. Isostar idelanie nadaje się do picia
przed, podczas i po wysiku fizycznym."

A oto co podali w tabelce:
Węglowodany 17,2g
Witamina E 1,5mg
Witamina C 25mg
Wart. Energ. 308kJ (74 kcal)

I jeszcze składniki:
woda, sacharoza, maltodekstryna, składniki mineralne (cytrynian sodu,
chlorek potasu, chlorek sodu, węglan magnezu, fosforan wapnia),
kwas cytrynowy, glukoza, aromat naturalny, witaminy (C, E), barwnik
naturalny (B-karoten).

Mam pytanie. Czy jeśli u kogoś zdiagnozowano "zbyt małą ilość
elektrolitów", w szczególności potasu oraz ogólnie płynów to czy taki
napój izotoniczny w jakiś sposób może mu pomóc, bardziej niż np.
Bonaqua? Czy doda mu np. energii? Czy istnieją jakieś
przeciwwskazania?

>Cien

Pozdrawiam
Pio72

Zmien Odp: na Re:
http://windows.online.pl/programy/prog06.htm#re

5. Data: 2000-06-14 13:34:06

Od: c...@p...wp.pl szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@n...tpnet.pl>,
p...@f...onet.pl (Pio72) wrote:

> [...]
> napój izotoniczny w jakiś sposób może mu pomóc, bardziej niż np.
> Bonaqua? Czy doda mu np. energii? Czy istnieją jakieś

Niedobory elektrolitow moga byc calkiem powazne i ich uzupelnienie
poprzez picie dostepnych w sklepach napoi jest wtedy malo prawdopodobne.
Sam przeszedlem przez niedobor potasu, calkiem duzy, bole miesni takie,
ze trudno bylo chodzic. W takim przypadku jedynie specjalny preparat na
recepte pozwala n szybkie zrownowazenie, ewentualnie kroplowka.
W czasie duzego wysilku fizycznego, szczegolnie gdy jest polaczony z
utrata wody i elektrolitow (pocenie sie) picie takich napoi moze zapobiec
wystapieniu niedoboru, ale watpie zeby dzialalo w przypadkach klinicznych
jak glebokie i/lub dlugotrwale zaburzenia rownowagi elekrolitycznej.

6. Data: 2000-06-15 05:49:00

Od: "* piotr'ek *" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> na początek cytat z ulotki reklamującej to cudo, :
> "CZY SOKI I NAPOJE GAZOWANE DOBRZE UZUPEŁNIAJĄ PŁYNY :

Zawsz Coca Cola.

--
Telewizja-schizowizja, otumania i ogłupia...
* piotr'ek * Volna Republika Olkusz *

7. Data: 2000-06-15 13:41:06

Od: c...@m...com szukaj wiadomości tego autora

Sam mialem ostry niedobor potasu i skonczylo sie na specjalnych srodkach
na recepte, dobrze, ze nie na kroplowce :).
Przy duzym wysilku fizycznym picie napoi uzupelniajacych jednoczesnie
elektrolity i wode moze zapobiec zaburzeniom rownowagi elektrolitycznej.

8. Data: 2000-06-15 13:41:16

Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...friko2.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Deep inside the Matrix, convinced that Wed, 7 Jun 2000 00:10:44 +0200
is the real date, "Szymon Machelski" <s...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>
has written something quite wise. But he wasn`t the one.

>na początek cytat z ulotki reklamującej to cudo, :
>"CZY SOKI I NAPOJE GAZOWANE DOBRZE UZUPEŁNIAJĄ PŁYNY :

A propos, swego czasu wpadlem na pomysl zmieszania wlasnego napoju
energetycznego. Oto przepis:
- 1/2 litra mineralnej niegazowanej,
- 1/2 litra wytrzasnietej z gazu Coca-Coli,
- srednia szczypta soli kuchennej.

Mieszam wode z Cola i calosc sole do momentu, gdy przestaje byc
slodka, ale jeszcze nie jest slona. W smaku jest toto "osobliwe"
:-))), ale musze przyznac, ze dziala. Zawsze bralem ten moj wynalazek
ze soba na dlugie wycieczki rowerowe, zwlaszcza w gorace dni. Kondycji
specjalnie nie mam, ale po kilku godzinach wracalem w dobrym stanie
:-)))

Pozdrawiam,
Mordazy von BinHex.

Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu. Albo...

mailto:m...@p...onet.pl.
ZAWSZE JEST JESZCZE NADZIEJA
NA OGOLNOSWIATOWY KATAKLIZM.

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

9. Data: 2000-06-17 12:29:19

Od: "Piotr Wachowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jeśli chcecie wiedzieć jakie płyny są naprawdę dobre do regeneracji to
zapraszam na stronę www.republika.pl/ramiel do sekcji 'body building'
tam jest wszystko wyjaśnione

spiaczka i niekonwencjonalne metody - pomozcie
Stabilizatory...
badania
Już formularz wpisowy
Endokrynologia- problem!!!