narkoza u 3-latka

1. Data: 2000-05-29 10:15:17

Temat: narkoza u 3-latka
Od: "Irena" <I...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje dziecko ze wzgledu na totalny opór przed zabiegami dentystycznymi
bedzie mialo zabieg pod narkozą. Dentysta i anestezjolog twierdzi, że
narkoza jest w 100% bezpieczna. Mam jednak wątpliwości, szczególnioe, że
zabieg odbędzie się w klinice dentystycznej, nie w szpitalu, gdzie w razie
komplikacji szybko możnaby było uzyskać pomoc. Będę wdzięczna za wszelkie
informacje na temat nieoczekiwanych skutków narkozy.

2. Data: 2000-05-29 12:01:50

Temat: Re: narkoza u 3-latka
Od: "* piotr'ek *" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Moje dziecko ze wzgledu na totalny opór przed zabiegami dentystycznymi
> bedzie mialo zabieg pod narkozą.

Pomyśl najpierw, czy 3 letnie dziecko musi mieć zabieg dentystyczny.

--
Umrzyj młodo! Zostaw atrakcyjne zwłoki.
Inż nauk medycznych Piotr'ek N. - Volna Republika Olkusz

3. Data: 2000-05-29 12:56:37

Od: Alex <k...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Irena napisał(a):

> Moje dziecko ze wzgledu na totalny opór przed zabiegami dentystycznymi
> bedzie mialo zabieg pod narkozą. Dentysta i anestezjolog twierdzi, że
> narkoza jest w 100% bezpieczna. Mam jednak wątpliwości,...

A dlaczego nie zapytasz anestezjologa czemu on się ubezpieczył od OC?

Pozdrawiam Alex k...@k...onet.pl

P.S. Generalnie oni mają rację :-)

4. Data: 2000-05-29 17:04:22

Od: Piotr <P...@a...eti.pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Irena wrote:

> [...]
> komplikacji szybko możnaby było uzyskać pomoc. Będę wdzięczna za wszelkie
> informacje na temat nieoczekiwanych skutków narkozy.

Polecam:
http://medbook.com.pl/cgi-bin/strona.cgi?s=towar.cgi
?KOD=1355

5. Data: 2000-05-29 21:27:13

Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

Irena wrote:

> [...]
> komplikacji szybko możnaby było uzyskać pomoc. Będę wdzięczna za wszelkie
> informacje na temat nieoczekiwanych skutków narkozy.

Pare miesiecy temu ogladalem w TV reportaz
o malym chlopcu (5? lat), ktory zostal poddany ogolnej narkozie
w gabinecie dentystycznym i niestety nie przezyl tego zabiegu.
Rozumiem, ze jest to raczej odosobniony przypadek,
ale radze dobrze przemyslec koniecznosc tego zabiegu.
Nic nie jest bezpieczne w 100%.
Problem polega na tym, czy ewentualne korzysci przewyzszaja ryzyko.

Mariusz

6. Data: 2000-05-29 23:43:11

Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia , a był to Mon, 29 May 2000 10:15:17 GMT, "Irena"
<I...@e...com.pl> napisał coś takiego:

> [...]
>komplikacji szybko możnaby było uzyskać pomoc. Będę wdzięczna za wszelkie
>informacje na temat nieoczekiwanych skutków narkozy.

Postulowałbym zastosowanie bardziej subtelnych metod przekonania dziecka
do dentysty .
Jeśli jest to sprawa próchnicza - "Carisolv" ( tak to się chyba wabi ) i
nie ma problemu.
Jeśli inny zabieg - można obgadać z anestezjologiem ustalenie dawki
preparatu o nazwie "Dormicum" i ewentualne podanie go doustnie na 30 minut
przed zabiegiem.
Z tego co pamiętam to można go stosować u tak małych dzieci.

--
Cosa
c...@p...onet.pl

7. Data: 2000-06-01 19:06:30

Od: "JDA" <J...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Alex <k...@k...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@k...onet.pl...
> Witam!

> A dlaczego nie zapytasz anestezjologa czemu on się ubezpieczył od OC?
>
> Pozdrawiam Alex k...@k...onet.pl
>
> P.S. Generalnie oni mają rację :-)

A co jej da to ubezpieczenie jeśli coś się stanie dziecku?
Jeżeli rzeczywiście temu 3- latkowi potrzebny jest zabieg w znieczuleniu
(każdy trzylatek będzie reagował histerią jak mu obcy osobnik będzie grzebał
w buzi), to myślę że anestezjolog, który ma wykonać znieczulenie będzie to
robił przy odpowiednim zabezpieczeniu na wypadek jakichś komplikacji.
Przynajmniej nie wyobrażam sobie by mogło być inaczej.
A co to miałby być za zabieg?
Asia

8. Data: 2000-06-01 20:17:38

Od: "JDA" <J...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Cosa <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:j...@4...com..
.
> [...]
> przed zabiegiem.
> Z tego co pamiętam to można go stosować u tak małych dzieci

Dormicum z tego co zauważyłam jest rzeczywiście w takich przypadkach
świetne.
Jest dostępne także w syropach o smakach do wyboru malinowy, bananowy,
pomarańczowy itp.
Asia

RZS i uzdrowiska. Pilne!!
Co to może być?