nawożenie

1. Data: 2009-11-21 18:41:03

Temat: nawożenie
Od: "p47" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupowałem dzis borówki amerykanskie i porzeczki do posadzenia i chciałem
przy okazji kupic tez nawóz do rosypania przed zimą. W ogródku trawnik,
kilka drzewek, parę winogron , iglaków, itp. -nic szczególnego.
Sprzedawca powiedział, zebym bron Boze teraz nic nie nawoził, bo roslinom
zaszkodzę. Zawsze przed zima np. azofoske rozsypywałem, no, ale ja się na
ogrodnictwie faktycznie nie znam.
Jakie opinie fachowców?

p47

2. Data: 2009-11-23 10:10:24

Temat: Re: nawożenie
Od: Zbyszek <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

moim subiektywnym zdaniem miał racje , na zimę się nie nawozi.
W ogóle nawożenie zaczyna się ograniczać już od połowy sierpnia
(oczywiście zależy to tez od rodzaju roślin)

3. Data: 2009-11-23 10:38:01

Od: "Dziadek" <v...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:he9ccl$3o6$1@atlantis.news.neostrada.pl,
niejaki(a): p47 z adresu <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> nawoził, bo roslinom zaszkodzę. Zawsze przed zima np. azofoske
> rozsypywałem, no, ale ja się na ogrodnictwie faktycznie nie znam.

Zasada jest taka, że nie nawozi się jesienią nawozami azotowymi, natomiast
można nawozić nawozami fosforowymi i potasowymi bo te pierwiastki sprzyjają
odporności roślin na mróz.

--
Pozdrawiam ciepło,
Dziadek

4. Data: 2009-11-23 10:40:44

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziadek pisze:

> Zasada jest taka, że nie nawozi się jesienią nawozami azotowymi, natomiast
> można nawozić nawozami fosforowymi i potasowymi bo te pierwiastki sprzyjają
> odporności roślin na mróz.

1. Dlaczego więc nawożą teraz obornikiem, który ma chyba sporo azotu?
2. Są w sklepach nawozy tzw. jesienne.
--
Basia

5. Data: 2009-11-23 12:35:52

Od: "Dziadek" <v...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:hedorj$54a$2@inews.gazeta.pl,
niejaki(a): Bbjk z adresu <b...@q...pl> napisał(a):

> 1. Dlaczego więc nawożą teraz obornikiem, który ma chyba sporo azotu?
> 2. Są w sklepach nawozy tzw. jesienne.

1. Obornik wywozi się teraz pod rośliny, które będą sadzone wiosną, czyli na
"gołą glebę", pod orkę
2. Są jesienne, zawierające właśnie fosfor i potas ale nie azot

--
Pozdrawiam ciepło,
Dziadek

6. Data: 2009-11-23 12:41:32

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziadek pisze:

> 1. Obornik wywozi się teraz pod rośliny, które będą sadzone wiosną, czyli na
> "gołą glebę", pod orkę

Ok, czyli nie okładać nawozem końskim teraz drzewek?

> 2. Są jesienne, zawierające właśnie fosfor i potas ale nie azot

Takie kupiłam właśnie, dzięki.
--
B.

7. Data: 2009-11-23 12:48:21

Od: "Dziadek" <v...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:hedvu3$3nu$2@inews.gazeta.pl,
niejaki(a): Bbjk z adresu <b...@q...pl> napisał(a):

Ok, czyli nie okładać nawozem końskim teraz drzewek?

Ja bym nie okładał, bo drzewkom w zimie nawozów nie trzeba,
obornik nie przykryty też traci na wartości a tak wogóle to obornik
najlepiej przekompostować i stosować dopiero taki
--
Pozdrawiam ciepło,
Dziadek

8. Data: 2009-11-23 12:54:19

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziadek pisze:

> Ja bym nie okładał, bo drzewkom w zimie nawozów nie trzeba,
> obornik nie przykryty też traci na wartości a tak wogóle to obornik
> najlepiej przekompostować i stosować dopiero taki

Ok, czyli co konkretnie mam z nim zrobić?
W czwartek będzie przywieziony wóz końskiego nawozu, pierwszy raz to
robię, więc proszę o instrukcję.
--
Basia

9. Data: 2009-11-23 13:02:46

Od: "Dziadek" <v...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:hee0m2$3nu$4@inews.gazeta.pl,
niejaki(a): Bbjk z adresu <b...@q...pl> napisał(a):

> Ok, czyli co konkretnie mam z nim zrobić?
> W czwartek będzie przywieziony wóz końskiego nawozu, pierwszy raz to
> robię, więc proszę o instrukcję.

O ho ho, na to to ja już się nie piszę :-D Trzeba poprosić jakąś
"wyszukiwajkę" by znalazła,
było dużo o zakładaniu i prowadzeniu kompostownika.

--
Pozdrawiam ciepło,
Dziadek

10. Data: 2009-11-23 13:08:59

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziadek pisze:

> O ho ho, na to to ja już się nie piszę :-D Trzeba poprosić jakąś
> "wyszukiwajkę" by znalazła,
> było dużo o zakładaniu i prowadzeniu kompostownika.

Mam piękny kompostownik. Ale zawartość jego nie z nawozu, tylko z
resztek roślin.
--
B.

Rok w ogrodzie