niedojrzale banany

1. Data: 2001-02-10 17:04:57

Temat: niedojrzale banany
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy jest jakis sposob, zeby niedojrzale (lekko zielona skorka) banany
dojrzaly szybciej w warunkach domowych?

--

Rena lub Gregor*

MOJE AUKCJE:
http://www.allegro.pl/mojastrona.php?id=86312

*) niepotrzebne skreślić :)))

1. Data: 2001-02-10 17:49:29

Temat: Re: niedojrzale banany
Od: Ania <a...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

rena wrote:

> czy jest jakis sposob, zeby niedojrzale (lekko zielona skorka) banany
> dojrzaly szybciej w warunkach domowych?

Najlepiej wlozyc je do zwyklej torby papierowej (takiej szarej). Sposob
sprawdzony.

Ania

1. Data: 2001-02-12 07:51:02

Temat: Odp: niedojrzale banany
Od: "Pooh" <j...@s...uml.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio w lokalnej gazecie czytałem duży (na całą stronę) artykuł o
dojrzewalni bananów.
M.in podawano sposoby "dojrzewania" bananów i związane z tym sztuczki.Fajna
była też skala kolorów bananów.
Jak ktoś reflektuje a ja znajdę w makulaturze ww. artykuł to może część
wklepię.

RSVP

Pooh

1. Data: 2001-02-12 18:39:23

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

tak, dawaj!

1. Data: 2001-02-13 00:31:13

Od: m...@y...com (Marcin Mierzejewski) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 10 Feb 2001 18:04:57 +0100, "rena" <r...@a...net.pl> wrote:

>czy jest jakis sposob, zeby niedojrzale (lekko zielona skorka) banany
>dojrzaly szybciej w warunkach domowych?

Nawet jesli banany sa bardzo niedojrzale trzeba je włozyc do torebki
razem z jablkiem (kilkoma jesli bananow jest duzo). Dojrzewaja
naprawde szybko.

Marcin Mierzejewski

1. Data: 2001-02-13 08:40:55

Od: "Pooh" <j...@s...uml.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uwaga Pooh wklepuje
długi fragment artykułu z Expressu Ilustrowanego autorstwa niejakiego P.J
(to gwoli praw autorskich etc...)

"...przyjeżdżają zielone jak szczypiorek na wiosnę...statek płunie do Polski
ok 2 tygodni...zrywa się je jeszcze zielone, jak tylko 'wygładzą im się
kanty' - taki owoc jest odporny na uderzenia..."
"... proces (dojrzewania) trwa około 6 dni i polega głównie na regulacji
temperatury. Banany dojrzewając wydzielają dużo ciepła. W temp. pokojowej
dojrzewają błyskawicznie, w środku mogą osiągnąć 30 st.C. Cały proces polega
więc na stałym kontrolowaniu temperatury: najpierw trzeba je ogrzać z 14
(samochód chłodnia) do 16.5 st.C. Przez 4 dni dochodzimuy do 18 stopni.
Wtedy owoce są już dojrzałe, ale krótko zachowują świeżość więc 'utrwala'
się ją schładzając banany do 14 st..."

"...Banany sprzedaje się na kolor:
2 to banany zielone,
3 bardziej zielone niż żółte,
4 bardziej żółte niż zielone,
5 żółte z zielonymi końcówkami,
6 całe żółte,
7 żółte w czarne kropki..."

Zaraz wskanuję ww. skalę kolorystyczną bananasów i roześlę wszystkim chętnym
(o ile takowi są niech mailują na priva). Może nawet będzie czytelny cały
artykuł (format A3 czcionka i jakość gazetowa)...

Pozdrawiam

Pooh (bardziej żółty niż zielony).

1. Data: 2001-02-13 08:59:07

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pooh <j...@s...uml.lodz.pl> wrote in message
> "...Banany sprzedaje się na kolor:
> [...]

najbardziej lubie te w kropki :)
Asia

1. Data: 2001-02-15 20:55:41

Od: "busek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rena" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> czy jest jakis sposob, zeby niedojrzale (lekko zielona skorka) banany
> dojrzaly szybciej w warunkach domowych?

Witam serdecznie

Należy włożyć do torby na 1 kg bananów dwa czerwone jabłka i szczelnie
zawinąć.

Przemysłowo banany poddaje się działaniu etylenu w temperaturze 16 stopni
celcjusza.

Jak ktoś nie ma etylenu to można zrobić tak:

W kolbie zagotować alkohol etylowy , opary przepuścić należy przez
katalizator, którym w tym przypadku jest tlenek glinu podgrzany do
temperatury 275 stopni celcjusza.

Katalizator to może być tłuczeń ceglany z wsadzoną grzałką i termostatem to
działa.

Temperatura 16 stopni gwarantuje, że na bananach nie pojawią sie kropki a
sam proces dojrzewania przebiega równomiernie.

Ten sam sposób stosowany jest także do innych warzyw i owoców
w których do osiągnięcia stanu dojrzałości potrzebna jest zamiana chlorofilu
w saprofil(np.pomidory)

Metoda ta jest absolutnie nieszkodliwa dla zdrowia i nie ma żadnych skutków
ubocznych dla organizmu.

pozdrawiam busek

rodzynki w roli glownej
pieczenie tarty-pilne pytanie
Slow Cooker
koncowki do miksera
zaberka wieprzowe w syropie klonowym prosze o pomoc