niemiarowosc oddechowa

1. Data: 2003-07-14 11:42:18

Temat: niemiarowosc oddechowa
Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

u mojej 19 letniej siostry lekarz stwierdzil cos takiego po badaniu ekg.
Badanie Ekg bylo wykonane dlatego gdyz siostra narzekala na bole w okolicy
serca. Czy ktos moze mi cos blizej napisac o tej "niemiarowosci", co to
takiego, czy to jest bardzo niebezpieczne itp

Siostra wybiera sie do specjalisty w nastepnym tygodniu ja jednak chcialabym
juz cos blizej wiedziec gdyz troszke sie denerwuje.

Z gory dziekuje

2. Data: 2003-07-14 11:51:35

Temat: Re: niemiarowosc oddechowa
Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

4...@n...onet.pl,
Użytkownik <s...@p...onet.pl>:
> [...]
>

> Siostra wybiera sie do specjalisty w nastepnym tygodniu ja jednak
> chcialabym juz cos blizej wiedziec gdyz troszke sie denerwuje.

Nie niepokojcie sie. Nie jest to niebezpieczne :)

Jest to zachwianie miarowosci skurczow serca pod wplywem ruchow oddechowych
klatki piersiowej. Czeste o osob w tym wieku.

--
Robert

3. Data: 2003-07-14 13:25:35

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 14 Jul 2003 s...@p...onet.pl wrote:

> takiego, czy to jest bardzo niebezpieczne itp

niemarowosc oddechowa przy braku innych ochylen w krzywej
ekg jest norma.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2003-07-14 15:16:44

Od: "Lukasz Kowalski" <l...@7...pl> szukaj wiadomości tego autora

> niemarowosc oddechowa przy braku innych ochylen w krzywej
> ekg jest norma.

a niemiarowosc oddechowa z powiekszeniem lewej komory, zaburzeniami
przewodnictwa sródzatokowego w V3 jest niebezpieczne?

Pozdrawiam
L.Kowalski

5. Data: 2003-07-15 00:13:52

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 14 Jul 2003, Lukasz Kowalski wrote:

> a niemiarowosc oddechowa z powiekszeniem lewej komory, zaburzeniami
> przewodnictwa sródzatokowego w V3 jest niebezpieczne?

a w jaki sposob na podstawie zwyklego ekg mozna stwierdzic
zaburzenia przewodnictwa srodzatokowego?

Mysle, ze wynik krzywej ekg musi byc weryfikowany badaniem
klinicznym i ew. innymi badaniami. EKG jest bardzo cennym
ale tylko badaniem dodatkowym i powinno byc rozpatrywane
calosciowo z badaniem klinicznym pacjenta

P.

6. Data: 2003-07-16 14:22:35

Od: "Łukasz Kowalski" <l...@7...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a w jaki sposob na podstawie zwyklego ekg mozna stwierdzic
> zaburzenia przewodnictwa srodzatokowego?

no nie wiem.. ja na swoim EKG to miałem... i miałem właśnie taki opis... ale
lekarz medycyny pracy nic nie powiedziała na to.. tylko się popatrzyła
dłużej...może jednak to nie jest takie groźne...

> Mysle, ze wynik krzywej ekg musi byc weryfikowany badaniem
> klinicznym i ew. innymi badaniami. EKG jest bardzo cennym
> ale tylko badaniem dodatkowym i powinno byc rozpatrywane
> calosciowo z badaniem klinicznym pacjenta

jeśli nikt mnie nie skierował na dalsze badania to raczej nie mam się czego
obawiać?

Wyniki badania patomorfologicznego
endokrynolog poszukiwany
Cisnienie