nikotynowiec

1. Data: 2001-05-15 10:28:26

Temat: nikotynowiec
Od: "AgEnT" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Moja mama kupiła ostatnio na wystawie kwiatów roślinę o potocznej nazwie
"nikotynowiec" jest to roślina która podobno wchłania dym papierosowy ( może
chodzi o Radamacherę ). I mam pytanie czy masz jakiekolwiek informacje na
temat takiej roślinki.

Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Best regards
Rafał
a...@g...pl

2. Data: 2001-05-15 12:05:20

Temat: Re: nikotynowiec
Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

"AgEnT" <a...@g...pl> wrote in message
> "nikotynowiec" jest to roślina która podobno wchłania dym papierosowy (
może
> chodzi o Radamacherę ).

O ile wiem, radamerchera nie tylko nie wchłania dymu papierosowego, ale jest
bardzo wrażliwa na dym i wszelkie wyziewy. Wymaga super powietrza i nikotyna
ją zabija. W ogóle jest bardzo kapryśną rośliną i przez to chyba krótko
żyjącą.

Majka

3. Data: 2001-05-15 12:33:31

Od: "Magdalena Gierlotka" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nikotyna
> ją zabija. W ogóle jest bardzo kapryśną rośliną i przez to chyba krótko

Hmmm, ze kaprysna, to moge sie zgodzic, ale ze krotko zyje to nie prawda.
Moja ma juz 5 lat (wlasnie policzylam) i od ubieglego roku przezywa druga
mlodosc:) Jako, ze rzeczywiscie jest kaprysna, to wyroslo mi z niej drzewko
wysokie, ale gubiace listki od dolu. Wlasciwie byly to dwa drzewka. Po
rozsadzeniu wieksze oddalam (niestety nie wiem jakie sa jego losy), a
mniejsze zostalo u mnie i dalej roslo. Jak juz mialo z metr (no, moze nie
caly) i pieniek grubosci kciuka postanowilam z tym skonczyc. Zycie uratowal
rademacherze moj maz, ktory obcial ja przy ziemi, ale nie pozwolil wyrzucic
tego co w doniczce zostalo. A teraz moja rademachera przezywa druga
mlodosc. O dziwo jak na razie ma sporo odgalezien i jeszcze nie gubi
listkow. Chociaz niestety widze, ze zaczynaja troche marniec:(( Moze to
dlatego, ze do wczoraj stala w bezposredniej bliskosci papierosiarni (fuj).
Ale teraz mam nadzieje, ze jej sie poprawi:)
Pozdrawiam
Magda

4. Data: 2001-05-15 19:58:13

Od: k...@p...onet.pl (Krysia) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "nikotynowiec" jest to roślina która podobno
wchłania dym papierosowy ( może
> chodzi o Radamacherę ). I mam pytanie czy masz

Może coś bliższego o wyglądzie zakupu Mamusi.
Pomoże to w próbie nadania nazwy.

Pozdrawiam
Krysia

5. Data: 2001-05-16 09:52:29

Od: "AgEnT" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich zainteresowanych, widzę że niezbyt dobrze się wyraziłem
(zapomniałem o opisie rośliny), tak więc nadrabiam ten błąd.
Takie wskazówki: roślinka krzaczasta, ciemno zielona wyglądem przypomina
róże chińską (tylko mniejsza bo roślinka młoda).
Za wszelkie informacje z góry dziękuje.

--
Best regards
AgEnT J-23