noworoczny obiad

1. Data: 2005-01-03 13:18:58

Temat: noworoczny obiad
Od: "gagatka" <a...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

U mnie w domu tradycyjnie na Nowy Rok jest bigos a że jaj jestem wege a moją
mama ciężko znosi tę wymęczoną kapuchę postanowiłam znależć dla nas
tradycyjną potrawę. Znalazłam żydowski cymes i robiłam z suckesem już w
zeszłym roku ( z kluskami gryczanym) zaś w tym roku z naleśnikami owsianymi
i było cudowne!
Moja wersja cymesu:
1) utrzeć marchew na duże wióry (co najmniej dwie solidne)
2) dodać trochę pory w talarkach i łodygę slera naciowego w plasterkach
3) dorzucić garść rodzynek i zalać pół szklanki wody - zagotować
4) zmniejszyć ogień, dodać sól pieprz, gałkę muszkatowłową imbir i cynamon
oraz 2 łyżki masła
5) gotować na wolnym ogniu ok. godziny

Ponoć to także zagajenie na Nowy rok żeby był słodki i rozmaity!
pozdr
gagatka

1. Data: 2005-01-03 13:24:33

Temat: Re: noworoczny obiad
Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 2) dodać trochę pory w talarkach i łodygę slera naciowego w plasterkach

Pory? Tzn to jest ta pora? Czy to tylko literówka?
Pozdrówka - Agnieszka (zaciekawiona)

1. Data: 2005-01-03 13:28:56

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

batory wrote:

> Pory? Tzn to jest ta pora? Czy to tylko literówka?
> Pozdrówka - Agnieszka (zaciekawiona)

Ten por, jak i ten seler :).
Ania

1. Data: 2005-01-03 14:09:46

Od: "gagatka" <a...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> Pory? Tzn to jest ta pora? Czy to tylko literówka?
> Pozdrówka - Agnieszka (zaciekawiona)

Chyba już PORA przestać się roztkliwiać nad fleksją...
gagatka

1. Data: 2005-01-03 20:04:08

Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

gagatka napisał(a):
(ciach)Znalazłam żydowski cymes i robiłam z suckesem już w
> zeszłym roku ( z kluskami gryczanym) zaś w tym roku z naleśnikami owsianymi
> i było cudowne!

Hej!
Zainteresowały mnie te kluski gryczane (bo cymes już znam). Mogłabyś coś
więcej na ich temat napisać?

> gagatka

Pozdrawiam noworocznie
Ania I. z konta TŻ bo moje chwilowo niedostepne :(

www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

1. Data: 2005-01-04 15:30:20

Od: "gagatka" <a...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

To było coś ściągnięte z sieci - już zapomniała skąd. Mieszało się mąkę
gryczaną z wrzątkiem i solą i wyrabiało ciasto. Potem gotowanie. Coś tam
jednak było nie tak z konsystencją bo starsznie szybko mi się rozgotowały
ale smak był fajny.

pozdr
gagatka

Makaron spagetti