nowotwory - prosba

1. Data: 2001-04-12 21:34:45

Temat: nowotwory - prosba
Od: "Scarab" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam wielką prośbę do szanownych grupowiczów. Czy ktoś posiada informacje na
temat nowotworu o tajemnicznej łac. nazwie "Mola hydatidosa"? Interesowałoby
mnie wszystko, czy jest złośliwy, co zwiększa ryzyko zachorowania itp.
Podobnych informacji poszukuję o kostniakach - czaszki głównie.
Będę wdzięczny za wszelkie dane.

Scarab
PS: Wesołych Świąt!

2. Data: 2001-04-13 00:16:28

Temat: Re: nowotwory - prosba
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Scarab wrote:

> Witam!
>
> Mam wielkš proœbę do szanownych grupowiczów. Czy ktoœ posiada informacje na
> temat nowotworu o tajemnicznej łac. nazwie "Mola hydatidosa"?

Tutaj masz zdjecia zasniadu groniastego
http://www.spzoz.hajnowka.pl/ginek/3_usg.htm

3. Data: 2001-04-13 14:32:41

Od: Cien <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article 9b56qr$que$...@n...tpi.pl, Scarab at s...@p...com wrote on
4/12/01 4:34 PM:

> Witam!
>
> Mam wielkaœ pros´beœ do szanownych grupowiczów. Czy ktos´ posiada informacje
> na
> temat nowotworu o tajemnicznej ?ac. nazwie "Mola hydatidosa"? Interesowa?oby
> mnie wszystko, czy jest z?os´liwy, co zwieœksza ryzyko zachorowania itp.

Po polsku to jest zasnaid groniasty.
Jest wynikiem nieprawidlowego zaplodnienia komorki jajowej.
Istnieja dwie odmiany pelna i czesciowa (to dowolne tlumaczenie z
angielskiego, nie wiem jak jest po polsku).
W odmianie pelnej nie ma zadnych sladow rozwoju plodu, rozwija sie tylko
lozysko. Czesc plodowa lozyska zbudowana jest z komorek posiadajacych
jedynie chromosomy ojca. Jako przyczyne zaklada sie zaplodnienie bezjadrowej
komorki jajowej przez dwa plemniki, albo nieprawidlowy rozwoj takiej komorki
po zaplodnieniu jednym plemnikiem.
W odmianie czesciwej nastepuje rozwniez rozwoj plodu, ktory najczesciej
obumiera. Lozysko posiada potrojny garnitur chromosomow, jeden od matki, dwa
od ojca. Zaklada sie, ze przyczyna jest zaplodnienie komorki jajowej przez
dwa plemniki, lub jeden nieprawidlowy plemnik diploidalny.
Nie jest zlosliwy.
Czestosc wystepowania jest stosunkowo duza od 0,1% do 0,5%. Czynniki ryzyka
nie sa poznane, chociaz niektorzy badacze wiaza wystepowanie zasniadu ze
zlym, ubogim odzywianiem (zbyt malo bialka, kalorii), ale to tylko dlatego,
ze jest on bardziej powszechny w krajach ubogich niz bogatych. W USA
przypada 1 na okolo 1500 ciaz, w Meksyku 1 na okolo 150.

Cien

4. Data: 2001-04-13 16:10:00

Od: "Scarab" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Tutaj masz zdjecia zasniadu groniastego
> http://www.spzoz.hajnowka.pl/ginek/3_usg.htm

Wielkie Ci dzięki, ale czy mógłbyś sprawdzić ten link bo coś z nim jest
chyba nie tak, albo mam skopaną przeglądarkę.
Scarab

5. Data: 2001-04-13 18:26:03

Od: Cien <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article 9b785p$773$...@n...tpi.pl, Scarab at s...@p...com wrote on
4/13/01 11:10 AM:

> Uz™ytkownik "Dariusz" <d...@p...onet.pl> napisa? w wiadomos´ci

> Wielkie Ci dzieœki, ale czy móg?bys´ sprawdzic´ ten link bo cos´ z nim jest
> chyba nie tak, albo mam skopanaœ przeglaœdarkeœ.
> --

jak tak bardzo chcesz ogladac to wpisz w wyszukiwarke hydatidiform mole a
dostaniesz sporo linkow z opisami i ilustracjami.

Cien

6. Data: 2001-04-23 17:30:22

Od: e...@i...owg.pl (eclipse) szukaj wiadomości tego autora

A Cien (c...@p...onet.pl) na to:

> Po polsku to jest zasnaid groniasty.
> Jest wynikiem nieprawidlowego zaplodnienia komorki jajowej.
> Istnieja dwie odmiany pelna i czesciowa (to dowolne tlumaczenie z
> angielskiego, nie wiem jak jest po polsku).

m. h. completa - kompletny, całkowity - zaplodnienie kom. jajowej przez
1 plemnik, utrata materiału genetycznego matki i duplikacja materiału
ojcowskiego
m. h. incompleta - częściowy - zapłodnienie dwoma plemnikami, nie ma utraty
materiału matki, powstają triploidie typu 69,XXX 69,XXY lub 69,XYY

> W odmianie czesciwej nastepuje rozwniez rozwoj plodu, ktory najczesciej
> obumiera. Lozysko posiada potrojny garnitur chromosomow, jeden od matki, dwa

afair, to obumiera zawsze jeśli mamy zasniad całkowity, są natomiast szanse na
urodzenie dziecka przy zaśniadzie częściowym

> Nie jest zlosliwy.

ale może ulec złośliwieniu (5-10%) (np. w kierunku nabłoniaka kosmówkowego
(choriocarcinoma)

--
[ e...@i...owg.pl ] [ 608-610-581 ]
[ registered linux user: 205102 ]

7. Data: 2001-04-23 19:38:21

Od: Cien <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article s...@u...kraina.czarow, eclipse at
e...@i...owg.pl wrote on 4/23/01 12:30 PM:

> ale moz™e ulec z?os´liwieniu (5-10%) (np. w kierunku nab?oniaka kosmówkowego
> (choriocarcinoma)

Ale po co kogos straszyc tak malym prawdopodobienstwem??

Cien

8. Data: 2001-04-24 05:26:13

Od: "Gregg" <g...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wzitam
Uzytkownik Cien:

[.....]

> Ale po co kogos straszyc tak malym prawdopodobienstwem??

.... i juz masz w ryj od Experta za totalitarne podejscie do medycyny i
pacjentow

--
pozdr
Gregg

Pytanie do GINEKOLOGA - badanie histopatologiczne
3 miesiac ciazy...
Operacje oczu
Jasnosc
Ortopeda a wkladki do butow.