o skrzynkach na kwiaty cd.

1. Data: 2005-01-14 11:50:36

Temat: o skrzynkach na kwiaty cd.
Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli macie problem w czym posadzić duże rośliny np. na tarasie, mogę
polecić duze, szczelne ,plastikowe pojemniki, które kupuje się na składach
budowl. np. w OBI lub Castoramie. Ich właściwe przeznaczenie: służą do
mieszania betonu, za to cena o wiele niższa (20-30 zł) niż donic z tworzyw
sztucznych. Są dostępne w różnych kształtach, no cóż nie są piękne, dlatego
trzeba pomyśleć o osłonie. Ponieważ są szczelne to nie można zapomnieć o
solidnym drenażu, to uwaga dla młodych niedoświadczonych ogrodników:-)
Ja zrobiłam sobie taki ogródek w domu (osłona z płyt panelowych - było
trochę zabawy), postaram się wysłać fotkę.Jeśli chodzi o taras mam pomysł
żeby osłonę zrobić ze styropianu, potem dać siatkę, klej i tynk (najlepiej
jak zostanie z elewacji), takie rozwiązanie dodatkowo ociepli nam roślinę na
zimę. Jak to zrobię, też się pochwalę:-)
Uwagi, także krytyczne chętnie przyjmę
pozdrawiam, Bogda
PS. w Castoramie kupiłam też duży! worek keramzytu (50 litr.za 17 zł)

2. Data: 2005-01-14 11:56:29

Temat: Re: o skrzynkach na kwiaty cd.
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Bogda wrote:

> [...]
> pomysł żeby osłonę zrobić ze styropianu, potem dać siatkę, klej i
> tynk (najlepiej jak zostanie z elewacji), takie rozwiązanie dodatkowo
:)
w zaleznosci od tego
z czego masz elewacje
wykonczenie nawierzchni tarasu lub co sie Tobie podoba i pasuje
to zamiast tego tynku na donicy lepiej byloby na ten klej
czy to plaskie kawalki kamieni
plytek itp
:))))
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2005-01-14 12:09:03

Od: "Małgorzata Klecka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> polecić duze, szczelne ,plastikowe pojemniki, które kupuje się na składach
> budowl. np. w OBI lub Castoramie. Ich właściwe przeznaczenie: służą do
> mieszania betonu,

Mam w czymś takim papirus i ma się nieźle (latem w ogrodzie, zimą w domu).
Wstyd straszny, ale niczym nie ozdobiony - chętnie zobaczę Twoje dzieło. :)
Pozdrowienia
Gosia

4. Data: 2005-01-14 12:13:55

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wykonczenie nawierzchni tarasu lub co sie Tobie podoba i pasuje
> to zamiast tego tynku na donicy lepiej byloby na ten klej

Tak, ale kamienie będą za ciężkie, najwyżej płytki ceram. albo siding? bo
styropian jako izolacja cieplna powinien zostać, a on dużego cięzaru nie
przeniesie:-(
pozdrawiam, Bogda

5. Data: 2005-01-14 12:22:54

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Bogda wrote:

> Tak, ale kamienie będą za ciężkie, najwyżej płytki ceram. albo
> siding? bo styropian jako izolacja cieplna powinien zostać, a on
> dużego cięzaru nie przeniesie:-(
> pozdrawiam, Bogda
:)
te betonowe takimi kamieniami
w zaleznosci od wielkosci donicy 50- 100 kg
:)
ktos w mojej okolicy robi takie
wszystkie wewnatrz maja styropianowe donice 4-5 cm grubosci
:)
jest to jednoczesnie forma
pozniej na to przychodzi zbrojenie z drutow
i takie 2-3 cm lupki z kamieni
:)
przy takiej ilosci jakie oni robia
musza lupac kamienie ale dla jednej donicy
znajdziesz odpowiednia ilosc kamieni
:)
takie kamienne donice dobrze pozniej przemalowac plynem
dajacym kamieniom wyglad mokrego kamienia
:)
dodatkowo warstwa taka zabezpiecza donice przez zabrudzeniami
tworzy tez izolacje gdybys uzyla piaskowca
:)

z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

nietypowa JUKA - przycinanie
ja w sprawie pelargonii :)
co chcielibyscie znalezc w vortalu ogrodniczym?
rośliny na północną stronę domu
Dowód eksperymentalny że w ogrodzie zimy nie ma...