obcinać po przekwitnięciu?

1. Data: 2007-07-09 10:41:06

Temat: obcinać po przekwitnięciu?
Od: Anitka <z...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Proste pytanie i jak sądzę wstyd nie znać odpowiedzi, ale cóż... dopiero
zaczęłam zbierać doświadczenia i chłonąć wiedzę ogrodniczą.

Czy wskazane jest obcinanie przekwitniętych pędów goździków, tawuł
japońskich, nachyłków, host, floksów i budlei? Akurat te rośliny właśnie
mi kwitną lub przekwitają i nie jestem pewna czy takie cięcie jest
konieczne, czy tylko wskazane czy wręcz odwrotnie, a może jest to bez
znaczenia?

Anita Korzeniowska
(z adresu usuń kropka pl)

http://oskar.pandur.net
http://foto.bzyk.com

2. Data: 2007-07-09 12:29:17

Temat: Re: obcinać po przekwitnięciu?
Od: jasio p <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anitka napisał(a):
> [...]
> mi kwitną lub przekwitają i nie jestem pewna czy takie cięcie jest
> konieczne, czy tylko wskazane czy wręcz odwrotnie, a może jest to bez

ogólna zasada cięcia kwitnących:
1. jeżeli kwitnienie przypada na wiosnę, ciąć po kwitnieniu (kwiaty
tworzą się na ubiegłorocznych przyrostach) - przykład tawuła wczesna
2. kwitnienie w lecie - ciąć wczesną wiosną (kwiaty tworzą się na
tegorocznych przyrostach) - przykład budleja

3. Data: 2007-07-12 15:41:56

Od: "Henryk " <h...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

To co napisał Jasio dotyczy krzewów. Kwiaty po przekwitnięciu mozna obcinac.
Nie obcięte kwiaty wytwarzają nasiona i na nie idzie ich wysiłek. Jeśli kwiat
zostanie obcięty pobudza to roślinę do wydania następnych. Niektóre kwiaty np.
rumiany można ściąć całe po przekwitnięciu. Wtedy rosną młode rośliny i
jeszcze raz zakwitną.
Pozdrawiam i życzę sukcesów

4. Data: 2007-07-12 15:43:02

Od: "Henryk " <h...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

To co napisał Jasio dotyczy krzewów. Kwiaty po przekwitnięciu można obcinać.
Nie obcięte kwiaty wytwarzają nasiona i na nie idzie ich wysiłek. Jeśli kwiat
zostanie obcięty pobudza to roślinę do wydania następnych. Niektóre kwiaty np.
rumiany można ściąć całe rośliny po przekwitnięciu. Wtedy rosną młode rośliny

5. Data: 2007-07-12 17:50:39

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 09 Jul 2007 12:41:06 +0200, Anitka napisał(a):

> [...]
> mi kwitną lub przekwitają i nie jestem pewna czy takie cięcie jest
> konieczne, czy tylko wskazane czy wręcz odwrotnie, a może jest to bez

Tawuły japońskie, budleje tnę zawsze wczesną wiosną (ma to wadę bo okropnie
się sieją) ich kwiatostany są łądną dekoracją zimą.
Nachyłków nie tnę, kwitną całe lato prawie, floksy cięcie po przekwitnięciu
jak ktoś już napisał może pobudzić do ponownego kwitnienia. Natomaist hosy
zostawiam w spokoju, te badyle na wiosnę sygnalizują mi gdzie są rośliny,
one dosć późno puszczają liscie.

Pozdrawiam,
Marta

--
http://www.nova.man.pl/apel/

6. Data: 2007-07-14 11:39:06

Od: "Elfka" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anitka" <z...@b...com.pl> napisał w wiadomości >
> [...]
> mi kwitną lub przekwitają i nie jestem pewna czy takie cięcie jest
> konieczne, czy tylko wskazane czy wręcz odwrotnie, a może jest to bez

ja się odniosę tylko do goździków - ciąć!
u mnie zakwitły już drugi raz :)

7. Data: 2007-07-14 20:18:36

Od: Anitka <z...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elfka pisze:

> ja się odniosę tylko do goździków - ciąć!
> u mnie zakwitły już drugi raz :)

Właśnie do tej pory nie obcięłam i widzę, że pojawiają się nowe pąki,
ale na tych samych pędach na których ciągle wiszą przekwitłe
kwiatostany, tylko trochę z boku... I jest tych pąków zdecydowanie mniej
niż przy pierwszym kwitnięciu.

Dzięki za wszystkie rady.

Anita Korzeniowska
(z adresu usuń kropka pl)