obiad dla dzieci?

1. Data: 2004-07-31 09:29:22

Temat: Re: obiad dla dzieci?
Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Acha, przypomnialo misie, mam ksiazeczke (malutka) z przepisami dla
dzieci i tu proponuja:

Od drugiego roku zycia:

zupa z grochu (chyba - jest napisane pois casses, wiec wyobrazam sobie,
ze chodzi o zolty groch - polowki)
krolik a la pure z zielonego groszku
papiloty wolowe
grzyby z jajkami
gratin lupacza
cukinia faszerowana
szpinak w smietanie
gratin z pszenicy i pure z warzyw
placki z warzywami
gratin z tyby
ciasto z warzywami i kurczakiem
szaszlyki wolowe z gruyerem
tarteletki ze szpinakiem
clafoutis z czeresniami
tarteletki z tunczykiem i ratatouile
koktajl mleczny z morelami, brzoskwiniami, pistacjami
mrozony jogurt z owocami
peches Melba
ciastka pomaranczowo - jablkowe
tarta z nektarynkami

Od trzeciego roku zycia

salatka makaronowa z melonem
clafoutis z owocami letnimi
roladki jagniece z serem

No, przepisy wygladaja na bardzo wyrafinowane i dla smakoszy ;)

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-07-31 09:30:21

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

bruxa wrote:
> Uzytkownik "Kot" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> moje lubi "giciana" procz kaszy lubi jeszcze gume od zucia mietowa i to tyle
> z rzeczy ktore lubi, reszta pozywienia gardzi (kiedys jeszcze lubila sucha
> karme dla kotow) :-)
> ewa i ewelka(3 lata)

No to masz przechlapane ;)

Kot po platkach owsianych

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-07-31 09:37:24

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

cherokee napisal(a):

>Jajka sadzonego nie polecam, wiekszosc dzieci ma awersje do tej potrawy:(

Przesadzasz. Zoltko lubi wiekszosc dzieci.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"Płoń, płoń, płoń parlamencie, spali Cię ogień na historii zakręcie."

1. Data: 2004-07-31 09:38:26

Od: "Anet" <a...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> Ale golabki jak najbardziej wchodza w gre.
>
> pozdr
>
> cherokee

I wszelkiego rodzaju kopytka, kluchy, pierogi. Moja za tym przepada. A z zup
to pomidorowa.

Anet

1. Data: 2004-07-31 09:52:24

Od: "Paul Urstein" <p...@A...ch> szukaj wiadomości tego autora

Czy nie za duzo ceregieli z kochanymi berbeciami?
Jest 99% szans ze zawsze jakies dzieckio stwierdzi ze czegos nie lubi, (w
czym moze byc nawet troche prawdy)
Moje zawsze wiedzialy jedno : na wychodnym obiedzie je sie co bedzie podane,
albo nie je sie nic.
Pytano mnie sie zawsze czy przypadkiem dzieci nie maja jakichs tam uczulen -
co wydaje mi sie sluszne- i to wszystko.
Jako zapraszajacy, pytalem sie rowniez czy ktos czegos nie je - nota bene
praktykuje to do dzisiaj - nastepnie stosowalem zawsze ten sam system co moi
rodzice : normalny obiad (bez specjalnosci w stylu nozki w mozdzek czy
watrobka) dla wszystkich. Jesli sie dzieciom nie podoba : makaron z
maslem.....Jesli nie lubia makaronu z maslem, dostaja lody i kwita. Jesli
nie lubia lodow, nie jedza nic...a to mi sie nigdy nie zdarzylo!!!
Albo jestem zlym ojcem i bede okropnym dziadkiem, albo mialem mnostwo
szczescia, albo moze nie za duzo ceregieli z kochanymi berbeciami.
Pieknego weekendu dla wszystkich i pieknych zimnych ogni dla Helwetow co to
jutro maja swoje swieto narodowe.

--
Amicalement
Paul Urstein

1. Data: 2004-07-31 09:53:07

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Paul Urstein napisal(a):

>Czy nie za duzo ceregieli z kochanymi berbeciami?

Bedzisz wiedzial gdy po polgodzinie pracowitego zucia pozwolisz
dziecku w koncu wypluc do kosza kawalek miesa.

1. Data: 2004-07-31 09:57:28

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Paul Urstein wrote:

> [...]
> szczescia, albo moze nie za duzo ceregieli z kochanymi berbeciami.
> Pieknego weekendu dla wszystkich i pieknych zimnych ogni dla Helwetow co to

Niewatpliwie jestes fatalnym ojcem ;))

Ale wiesz, zostalo zadane pytanie, zostala podana odpowiedz. Ktos
widocznie nie mial kompletnie pojecia co mozna ugotowac dla dzieci,
dostal wiec jakies podpowiedzi.

A poza tym, ja tam lubie rozpieszczac, wiec skoro rozpieszczam
doroslych, czemu mam pomijac dzieci? ;))

Kot i chetka na golonke z musztarda - chyba zwariowalam, jest prawie 30
stopni...

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-07-31 10:27:24

Od: "Paul Urstein" <p...@A...ch> szukaj wiadomości tego autora

> A poza tym, ja tam lubie rozpieszczac, wiec skoro rozpieszczam
> doroslych, czemu mam pomijac dzieci? ;))
Ale to zupelnie inna para kaloszy!
Zastanawiam sie tylko czy istnieje sposob na zrobienie przyjemnosci
wszystkim generacjom na raz przy pomocy tego samego dania!
Z wlasnego doswiadczenia wiem (tak bylo z moimi) ze albo mialy slonce na
czole i zajadaly wszystko z rozkosza , albo je diabel podgryzal i mialy
uczulenie na wszystko ( nie mowie oczywiscie o tych prawdziwych uczuleniach)
Postanowilismy wiec raz na zawsze postawic te same reguly.
A rozpieszczac to i ja lubie....
Jesli uda wam sie znalezc concensus (nie moge znalezc lepszego slowa...) na
owe menu, bede wam gratulowal cala geba, ale watpie.
Swoja droga, majac male dzieci na grupowym obiedzie, tak czy inaczej swiat
sie bedzie krecil na okolo nich, wiec o gastronomicznym menu mozna
zapomniec. Albo ugotowac dwa obiady.
Swietnym rozwiazaniem dla nas byl tzw "Chleb Niespodzianka" ktory podawalem
na aperitif. Kazda kanapeczka byla z czyms innym. Dzieciaki najadaly sie tym
na sztywno popychajac kilkoma chrupiacymi ciasteczkami i do stolu juz szli
tylko rodzice.
A z ta golonka to cie swietnie rozumiem...
Ja potrafie zjesc fondue w srodku lata..

--
Amicalement
Paul Urstein

1. Data: 2004-07-31 10:30:41

Od: "Paul Urstein" <p...@A...ch> szukaj wiadomości tego autora

> Bedzisz wiedzial gdy po polgodzinie pracowitego zucia pozwolisz
> dziecku w koncu wypluc do kosza kawalek miesa.
No wiec co, nie podawac miesa?
Nie rozumiem tego argumentu.

--
Amicalement
Paul Urstein

1. Data: 2004-07-31 11:11:34

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 31 juillet 2004 ŕ 11:53:07, Marcin E. Hamerla a écrit :

> Bedzisz wiedzial gdy po polgodzinie pracowitego zucia pozwolisz
> dziecku w koncu wypluc do kosza kawalek miesa.

Paul nie pisal o zmuszaniu dzieci do jedzenia. Pisal o tym ze jezeli
nie chca jesc tego co podane, to nie jedza.

Ewcia

--
Niesz

Brokuły
Ciasto na gofry
Jaka lodowke wybrac?
Wybieram się do Rewy, może ktoś tam był i poleci jakąś ...
mojito