oblana rozmowa kwalifikacyjna na kontraktowego

1. Data: 2003-06-25 23:43:40

Temat: oblana rozmowa kwalifikacyjna na kontraktowego
Od: "Michał" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jestem nauczycielem stażystą i oblałem właśnie rozmowę kwalifikacyjną (17
pkt - wyłożyłem się na niezmiernie szczegółówych pytaniach ze statutu
szkoły). W związku mam pytanie: jakie są możliwości odwołania sie? Czy
istnieje, przynajmniej w teorii, możliwość "egzaminu powtórkowego" (ponownej
rozmowy)?

Z góry dzięki za każdą opowiedź

2. Data: 2003-06-26 14:24:35

Od: edymon <e...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michał napisał:

> [...]
> istnieje, przynajmniej w teorii, możliwość "egzaminu powtórkowego" (ponownej

Tyle wyczytalam:
"Każdy członek komisji ma do dyspozycji 20 punktów, które przydziela
według własnego uznania. Po rozmowie kwalifikacyjnej nauczyciel
otrzymuje zaświadczenie o jej wyniku.
Jeżeli nauczyciel uzyska akceptację komisji, to od dyrektora szkoły
otrzymuje akt nadania stopnia nauczyciela kontraktowego.
W razie braku akceptacji komisji może się odwoływać lub składa wniosek o
odbycie ponownego stażu, który trwa 9 miesięcy"

oraz na stronach Ministerstwa
NADANIE (ODMOWA NADANIA) STOPNIA NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

* stopień nauczyciela kontraktowego nadaje dyrektor szkoły (art. 9
b ust. 4 pkt. 1 KN)
* do aktu nadania stopnia nauczyciela kontraktowego załącza się
uzasadnienie
* (§ 11 ust. 11 rozporządzenia) w uzasadnieniu aktu nadania stopnia
nauczyciela kontraktowego należy powołać dokumenty:

- potwierdzające kwalifikacje zawodowe

- potwierdzające odbycie stażu w określonym wymiarze i uzyskanie
pozytywnej oceny dorobku zawodowego

- zaświadczenie o akceptacji komisji kwalifikacyjnej po
przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej
* przed wydaniem decyzji odmawiającej nadania stopnia nauczyciela
kontraktowego, należy umożliwić nauczycielowi wgląd do akt sprawy i
wypowiedzenie się co do zebranych materiałów, zgodnie z art. 10 § 1 K.p.a.
* w uzasadnieniu decyzji odmawiającej należy podać, które z wymogów
warunkujących nadanie stopnia nauczyciel spełnił, a których nie spełnił

http://www.menis.gov.pl/

Proponuje poszukac na stronach Ministerstwa konkretniej. pewnie w sumie
mozna sie odwolac. Ale komisje miales chyba wyjatkowo francowatą...
Wspolczuje:-(

Edytka-

3. Data: 2003-06-26 16:08:23

Od: "Andrzej" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> szkoły). W związku mam pytanie: jakie są możliwości odwołania sie? Czy
> istnieje, przynajmniej w teorii, możliwość "egzaminu powtórkowego"

http://www.gazeta.pl/usenet/

Witaj!
Po otrzymaniu decyzji dyrektora szkoły (pisemnej, z uzasadnieniem) masz 14
dni na odwołanie się od decyzji do właściwego Kuratorium. Decyzja
kuratoryjna jest ostateczna.
Możesz powtórnie przystąpić do odbycia stażu - jednak nie w tej samej
placówce

--
Powodzenia
Andrzej <a...@p...gazeta.pl>

4. Data: 2003-06-26 18:35:34

Od: "JarekT" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szkoły). W związku mam pytanie: jakie są możliwości odwołania sie? Czy
> istnieje, przynajmniej w teorii, możliwość "egzaminu powtórkowego"

Po pierwsze - jeśli uwalili Cię na takich gównianych sprawach, jak zapisy w
statucie szkoły, to znaczy, że miałeś być uwalony. Statutu (jak i innych
aktów prawnych) nie trzeba się uczyć na pamięć - zawsze można zajrzeć,
ważne, aby wiedzieć gdzie szukać. No i współczuję nierozgarniętego opiekuna
stażu.

Po drugie - awans zawodowy nauczyciela jest postępowaniem administracyjnym.
W związku z tym dotyczą go następujące artykuły Kodeksu postępowania
Administracyjnego: art. 24 §1, 2 i3, art. 10 (b. ważne!) art. 9, art. 7 art.
6.

Zgodnie z KN art. 9g ust. 8 pkt 1 nauczyciel stażysta może przystąpić do
rozmowy z komisja kwalifikacyjną tylko raz w danej szkole. Nie możesz
niczego poprawiać, nie możesz także mieć dodatkowego stażu.

Jednak postępowanie administracyjne jest z założenia dwuinstancyjne. Oznacza
to, że możesz złożyć odwołanie do jednostki wyższego szczebla. W tym wypadku
do organy nadzoru pedagogicznego (biuro kuratora, pod które podlega Twoja
placówka). Nie licz tu jednak na sukces - kurator jest jednocześnie
bezpośrednim zwierzchnikiem dyrektora (czyli tego sk****na, który pozwolił
Cię udupić), a to oznacza, że są tu relacje szef-przydupas. W końcu kurator
organizuje konkurs na dyrektora, montuje komisję konkursową i w efekcie ma
swojego "człowieka" na stanowisku dyrektora w podległej mu placówce. Jednak
musisz się odwołać, aby spełnić obowiązek wykorzystania możliwości
odwoławczych zawartych w ustawie.

Co robić potem? Wniosek do NSA. Postaraj się o prawnika specjalizującego się
w prawie oświatowym. Poszukaj błędów proceduralnych pozwalających podważyć
nie tyle werdykt, ile prawną legalność komisji. Pamiętaj, że aby się odwołać
nie musisz mieć żadnych konkretnych argumentów - wystarczy, że czujesz się
skrzywdzony itp. To będzie trwało, oczekiwanie na termin sprawy w NSA jest
rok albo dłużej. Ale potem (jeśli wygrasz) pociągniesz gnojków o zwrot
należnych zarobków+odsetki.

Pozdrawiam i powodzenia
Jarek

5. Data: 2003-06-26 21:28:56

Od: "Roman Stachowiak" <a...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Jednak
> musisz się odwołać, aby spełnić obowiązek wykorzystania możliwości

Żaden kurator nie organizuje żadnego konkursu na żadnego dyrektora!!!
Żaden kurator nie montuje żadnej komisji konkursowej!!!
Konkurs ogłasza organ prowadzący i on "montuje" komisję konkursową. Kurator
deleguje do takiej komisji dwóch swoich przedstawicieli - bywa, że
najrozsądniejszych ludzi w takiej komisji.
Dyrektor szkoły jest najczęściej człowiekiem burmistrza, wójta, prezydetnta
czy starosty, choć bywają chlubne wyjątki.

Co do meritum - oczywiście należy się odwoływać - znam takie skuteczne
przypadki.

RomanS

6. Data: 2003-06-26 23:07:31

Od: "GG" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman Stachowiak"

[...]

> Co do meritum - oczywiście należy [...]

Rozczarowałeś mnie!
Nie sądziłem Romanie, że zabierając głos
nie zaprotestujesz przeciwko takiemu słownictwu.

pozdrawiam - Grzegorz Górecki

7. Data: 2003-06-27 07:51:41

Od: "JarekT" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dyrektor szkoły jest najczęściej człowiekiem burmistrza, wójta,
prezydetnta
> czy starosty, choć bywają chlubne wyjątki.

Przyznaję się do błędu. W zapalczywości nie wziąłem pod uwagę faktu, że w
szkołach podległych gminom jest inaczej, niż w bardziej znanych mi szkołach
podległych MK i przeniosłem prerogatywy wizytatora CEA na kuratora i w
dodatku nieprecyzyjnie to opisałem.
Przepraszam za wprowadzenie w błąd w tej materii.

Jarek

PS.
No i może faktycznie przesadziłem z "ekspresją wypowiedzi"...

8. Data: 2003-06-27 08:53:07

Od: "Roman Stachowiak" <a...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

> Rozczarowałeś mnie!
> Nie sądziłem Romanie, że zabierając głos
> nie zaprotestujesz przeciwko takiemu słownictwu.

Mam rękę w gipsie i choć głowa zdrowa - staram się pisać najkrócej i na
temat.

RomanS

9. Data: 2003-06-27 09:22:25

Od: "Roman O." <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman Stachowiak" <a...@n...org> napisał w
wiadomości news:bdh0lv$8l9$1@atlantis.news.tpi.pl...
<..>
> Mam rękę w gipsie i choć głowa zdrowa - staram się pisać najkrócej i na
<..>
Witam!
Z doskoku tu zagladam, współczuję.
Szybkiego i dobrego "zrośnięcia".
Ale dobra strona to:
Z pewnością wzrosła
"moc oddziaływania argumentów wychowawczych"!

Roman

10. Data: 2003-06-27 09:32:51

Od: "Roman Stachowiak" <a...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

> Z pewnością wzrosła
> "moc oddziaływania argumentów wychowawczych"!

Co z tego, skoro gips znalazł się na ręce ostatniego dnia roku szkolnego?
Za to wzrosła moja pozycja w oczach dyrekcji: dobry nauczyciel choruje w
czasie wakacji ;)

--
RomanS
http://www.pse.of.pl

> Roman

FRANCUSKI - native speaker poszukiwany
wakacje dla dzieci w górach-polecam!!!
Szkoła Wyższa Rzemiosł Artystycznych i Zarządzania we Wrocławiu
jaki oboz jezykowy - Austria, Niemcy
nauczyciel -student- uprawnienia ?