oczewki

21. Data: 2002-06-24 16:51:04

Temat: Re: Re:[bylo] oczewki [jest] operacja oczu
Od: "Clio [bylo Iza]" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:24062002.04F0300E@masel...
> Nie ma sprawy - mam nadzieje, ze sie przydalo :-)

Taaak, przydalo sie...tylko, ze po przeczytaniu calej historii nieudanej
operacji, zaczelam sie bac jej skutkow, nie wiem, czy sie odwaze ja
zrobic...
Iza

22. Data: 2002-06-24 17:21:33

Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Clio [bylo Iza]" <c...@o...net.pl> napisał w wiadomości
> Taaak, przydalo sie...tylko, ze po przeczytaniu calej historii nieudanej
> operacji, zaczelam sie bac jej skutkow, nie wiem, czy sie odwaze ja
> zrobic...

IMHO - jak nie masz wiecej niz -5 - to nie ryzykuj, z tym mozna zyc :-)))
Ja mialem -9 (w porywach do -9.5), wiec jakies poltora roku temu
zaryzykowalem i .... zyje do dzis, a jedyne okulary jakie nosz - to
przeciwsloneczne (pierwsze przeciwsloneczne w zyciu :-)))

A co do strachu - obejrzyj jeszcze statystyki wypadkow drogowych (czy warto
wychodzic na ulice), katasrof budowlanych (czy warto siedziec w domu), i
innych .....

Pozdro

Maseł

--
www: http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz WAP: http://wapgate.pl/masel
ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962

23. Data: 2002-06-25 06:25:08

Od: "SebaX" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maseł <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:24062002.02CB8856@masel...
> [...]
> zaryzykowalem i .... zyje do dzis, a jedyne okulary jakie nosz - to
> przeciwsloneczne (pierwsze przeciwsloneczne w zyciu :-)))

A masz jakieś problemy np. z widzeniem w nocy

pzdr SebaX

24. Data: 2002-06-25 13:36:05

Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SebaX" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> A masz jakieś problemy np. z widzeniem w nocy

Dopuki nie zapale światła - tak :-)))

A tak na serio - jest podobni, jak przed operacją - po zmroku widzę mniej
niż koledzy, którzy mieli od "zawsze" zdrowe oczka :-(((

Pozdro

Maseł

--
www: http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz WAP: http://wapgate.pl/masel
ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962
Kiedy ofiarujemy komuś swoje serce wtedy zawsze zdaża się cud.

25. Data: 2002-06-27 18:36:17

Od: "Janusz" <p...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiesz jak kochal oskar wilde?

26. Data: 2002-06-30 23:15:56

Temat: Re: oczewki
Od: "agnieszka kobiela" <d...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja też mam szkła kontaktowe od niedawna a dokładnie od przedwczoraj , nie
sprawiają mżadnych problemów wogóle nie czuję , że je mam na oku . Niestety
mam inny wielki problem . Zdejmowanie ich zajęło mi za pierwszym razem 1,5
godziny , a lekarz pokazywał mi wcześniej jak to się robi i wydawalo się to
proste . Proszę napiszcie czy wy też mieliście na początku takie problemy , i
po jakim czasie zakładaliście soczewki już bez żadnych problemów ? Z góry
dziękuję bardzo

Agnieszka

27. Data: 2002-07-01 10:36:36

Od: "SebaX" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik agnieszka kobiela <d...@N...poczta.gazeta.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:afo3fc$c5o$...@n...gazeta.pl...

> [...]
, i
> po jakim czasie zakładaliście soczewki już bez żadnych problemów ? Z góry

spróbuj przed ściągnięciem pomrugać trochę powiekami to minimalnie pomaga,
później przesuwasz soczewkę na białko na bok i schodzi praktycznie sama.
Czasami może nie zejść bo oko jest zbyt suche i soczewka tkwi w nim jak
przyklejona, wtedy mogą pomóc jakieś krople nawilżającę. Jeśli chodzi o
zdejmowanie to od razu nie miałem z tym problemów czyli ok 1/2 minuty na
zdjęcie obu soczewek co do zakładania to najpierw wogóle nie mogłem założyc
dopiero pomogła mi koleżanka, która już wcześniej nosiła soczewki. Za drugim
razem musiałem poświęcić ok. 10 minut, a teraz zajmuje mi to ok. 20 sek dla
obu soczewek, przy tym nie potrzebuje już lustra. Ważne jest tylko aby
próbować praktyka czyni mistrza.

pzdr SebaX

28. Data: 2002-07-01 10:38:39

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agnieszka kobiela" <d...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:afo3fc$c5o$1@news.gazeta.pl...

> [...]
, i
> po jakim czasie zakładaliście soczewki już bez żadnych problemów ?

Tak naprawde bez problemow to po jakims miesiacu, ale juz po paru dniach
radzilem sobie w miare sprawnie, niemniej pierwsze samodzielne
zakladanie/zdejmowanie to jakies bite po godziny z udzielanymi na bierzaco
radami doswiadczonego kolegi, ktory stal obok i pekal ze smiechu :-)

To nietrudne, tylko ciut zdecydowania potrzeba: dolna powieke przytrzymujesz
palcem jednej reki, zwilzonym w plynie palcem drugiej reki dotknij soczewki
(po prostu poloz na niej palca), ssun ja na dol oka, i pomagajac sobie
kciukiem "odszczypnij" od galki ocznej. Obecnie nawet po ciemku i bez
lusterka robie to w sekundy.

Powodzenia

J.

29. Data: 2002-07-02 10:45:16

Od: "barbarja" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja nosze soczewki 3 tydzien (zdaje sie zaczelam ten temat) no jest tak:
zdejmowanie 5 sekund bez lusterka-robie to tak: patrze na wprost, gorna
powieke odciagam do gory jedna reka a druga zeszczypuje soczewke z oka: ta
metoda skutkowala od samego poczatku;
z zakladaniem tez mi juz idzie calkiem niezle: 10 min i juz je mam na
oczach - 2-3 proby na oko, soczewka jak najbardziej sucha, zeby nie kleila
sie do palca-ewentualnie 1 kropla czyscika na soczewke (dokladnie je plucze
po wyjeciu z pojemniczka no i nie wiem czy nie przesadzam);

mialam tez problem z suchoscia w klimie - ale przeprowadzilam eksperymeny -
odstawilam krople bausha na kilka dni. w zastepstwie co jakis czas
zmuszalam sie do mrugania no i o wiele lepiej sie czulam; potem znowu uzylam
kropli no i okazalo sie ze im czesciej je stosuje to szybciej mi oczy
wysychaja i znowu potrzebuje zakraplac;
no w kazdym razie juz nie potrzebuje kropli bo mi nie schna oczy : czasem
kiepsko lapie ostrosc na monitorze ale zmienie jasnosc kontrast i jest ok.

ps.
jeszcze pytanie: jakich plynow do czyszczenia uzywacie (do Acuve2) - bo ja
dostalam Comlete Comfort Fresh (Allergen'a) no i nie wiem czy sa lepsze
tansze, lepsze drozsze, lepsze inne...

pozdrawiam
barbarja

30. Data: 2002-07-02 11:25:45

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "barbarja" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> (dokladnie je plucze
> po wyjeciu z pojemniczka no i nie wiem czy nie przesadzam);

IMHO przesadzasz, ja po prostu je zakladam wprost z plynu w ktorym sie
moczyly (tzn oplukuje je trzymajac za brzezek w tymze plynie, nie zmieniam
go na swierzy), ale nie bede propagowal mojego podejscia do soczewek, bo
zaraz mnie zakrzycza, ze zakarzenie, ze niezdrowe itede. W kazdym razie
nosze soczewki juz ladnych pare lat bez zadnych komplikacji.

> [...]
uzylam
> kropli no i okazalo sie ze im czesciej je stosuje to szybciej mi oczy

No i nic dziwnego. Jak przyzwyczaisz oczy do sztucznego nawilzania, to sie
"rozleniwia" :-) Ja kropli nawilzajacych (Lacrimal za niecale dwa zlote z
apteki) uzywam bardzo zadko, glownie w samochodzie na dlugich trasach.

> jeszcze pytanie: jakich plynow do czyszczenia uzywacie (do Acuve2) - bo ja
> dostalam Comlete Comfort Fresh (Allergen'a) no i nie wiem czy sa lepsze
> tansze, lepsze drozsze, lepsze inne...

Niebieskiego Bauscha. Z plynow "wasch&go" nie znalazlem tanszego w kazdym
razie.

J.

wstydliwy problem
Bardzo potrzbne