oczko, glony, ...

1. Data: 2004-08-31 14:23:04

Temat: oczko, glony, ...
Od: "Jan Maj" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
po dłuższej przerwie ....... w trakcie której eksperymentowałem z różnymi
"wynalazkami" które miały zrobić z mojego bajora krystalicznie czyste
oczko......
W skrócie:
- nie polecam chemii (jakaś sól niebieska bez oznaczenia składu i
producenta - może to jakiś miedzian ) - powoduje wywrócenie rybek do góry
brzuchem i oczywiście w efekcie daje przejrzystą wodę - ale po jej
wymianie;-)
- nie polecam ekologicznego środka z OBI - nie powoduje żadnych zmian,
oprócz pomniejszenia stanu konta ;-)

Zalecam: cierpliwość (chociaż mi jej brakuje) i działania w celu "uzyskania
równowagi biologicznej", czyli:
-.... cm rybek na m3 ( może ktoś uzupełni)
- ... roślin na m2 ( może ktoś uzupełni)
- zabawę z moczeniem torfu kwaśnego (ze względu na obłoki brunatnego pyłu
mam pomysł by moczyć go stale w dużej plastykowej kuwecie - ok. 80 l tzw.
"kasprze "do tynkowania) i zlewać kwaśną wodę w każdą wolną sobotę.
Poprzednie moje moczenie bezpośrednio w oczku takie powodowało efekty, ale
przejściowo zauważyłem poprawę.

Ciekawy jestem co na to wszystko napiszą szanowni i doświadczeni
grupowicze....

P.s. Dzięki za poprzednie sugestie i uwagi ... Znalazłem gdzieś wyżej uwagę,
że intensywne natlenianie powoduje nadmierny wzrost glonów. Czy to prawda?
Ja właśnie intensywnie pompuję powietrze- może powinienem zaprzestać ? .....

Serdecznie pozdrawiam.

2. Data: 2004-08-31 16:34:04

Temat: Re: oczko, glony, ...
Od: "Maciej Ślużyński" <m...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem doświadczonym grupowiczem, ale z pl.rec.akwarium :-)))

Rozwój glonów spowodowany jest brakiem równowagi w zbiorniku - za dużo ryb
(a w związku z tym i azotanów, co daje przenawożoną wodę), za mało roślin
(które są konkurencją pokarmową wyższego rzędu dla glonów) i za mało tlenu w
wodzie (czemu może zapobiec napowietrzanie).

Oczywiście torf też jest OK, bo zmniejsza pH wody, co w sposób naturalny
redukuje ilość glonów albo nawet uniemożliwia im rozwój.

Jeżeli woda jest jakoś filtrowana (wiem, że są specjalne filtry do oczek
wodnych) - to można wsadzić torf do filtra. Podobne rezultaty dają tez
szyszki olchy (a najlepiej - zasadzić jakąś olchę nad brzegiem oczka, bo to
i cień, i szyszki), oraz kora dębu.

W każdym razie - wszystko to działa w akwarium. No, ale mam nadzieję, że w
przypadku oczka - to tylko kwestia skali :-)))

--
Pozdrawiam serdecznie
Maciej Ślużyński

3. Data: 2004-08-31 19:15:09

Od: "eltrin" <e...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Maj" <j...@m...pl> napisał w wiadomości

W moim oczku - rzecz dziwna: rozrosła się niepomiernie roślina (nie pomnę
nazwy) - podobna do gałazki asparagusa, co spowodowało wode iście
krystaliczną i .. zanik glonów. Były eksperymenty z torfem (tym pylistym),
ale zaniechano prób po zapaskudzeniu wody. Zatem widać, że konkurencja daje
skutek.
Tosia

4. Data: 2004-08-31 19:21:56

Od: "Stefan Siudalski" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

>oraz kora dębu.
a broń Boże
kora dębu + woda = fotoczuła warstwa wody która robi się dębowa
SSJ

5. Data: 2004-08-31 20:23:39

Od: "Maciej Ślużyński" <m...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stefan Siudalski" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
> a broń Boże
> kora dębu + woda = fotoczuła warstwa wody która robi się dębowa

A mógłbyś rozwinąć ten temat?

W moim akwarium wyciąg z kory dębu doskonale stymulował skalary i pielęgnice
skośnopręgie do tarła. Nawet kiryskom trudno się było oprzeć :-)))

A woda pozostawała krystalicznie czysta, o miłym, lekko herbacianym
zabarwieniu...

--
Pozdrawiam serdecznie
Maciej Ślużyński

6. Data: 2004-09-01 07:18:43

Od: "SlaWasII" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Ślużyński" <m...@W...pl> napisał w
wiadomości news:ch29ea$420$2@opal.icpnet.pl...

> Oczywiście torf też jest OK, bo zmniejsza pH wody, co w sposób naturalny
> redukuje ilość glonów albo nawet uniemożliwia im rozwój.

Też mam problem z glonami. Co tydzień wymieniam wodę na nową ze studni
głębinowej.
Zastanawiam się nad możliwością wyłapywania wody deszczowej i dolewania do
oczka. Ale w jakich proporcjach? Dla ryb woda o niskim pH jest śmiertelnie
niebezpieczna. Ja jednak trzymam w oczku żółwie czerownolice - czy im to
może zaszkodzić? Do budowy skorupy potrzebne jest im wapno podawane
doustnie...

SlaWasII

7. Data: 2004-09-01 12:15:54

Od: "Jan Maj" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eltrin" <e...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
pylistym),
> ale zaniechano prób po zapaskudzeniu wody. Zatem widać, że konkurencja
A cóż to za roślina? Jak się ona nazywa i gdzie w okolicy W-wy można ją
kupić.
Miejsca /wody mam dużo i już wiem że jedyna nadzieja w równowadze ( a
rybek - karasi mam niewiele - ok. 15cm /1m3 wody).

8. Data: 2004-09-01 14:31:55

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Myślę że rozrósł się Tobie wywłócznik ,dobra roślina do natleniania ,ale
żeby działał skutecznie na glony to nie wiem., u mnie zarósł prawie całe
oczko a glony są nadal.
Niedawno wrzuciłam małże za radą akwarysty i ponoć ma poskutkować, o
efektach napiszę jak będą.

Pozdrawiam TeresaR

9. Data: 2004-09-02 07:45:53

Od: "SlaWasII" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> Niedawno wrzuciłam małże za radą akwarysty i ponoć ma poskutkować, o
> efektach napiszę jak będą.

Czy można gdzieś kupić małże?

10. Data: 2004-09-02 09:37:33

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SlaWasII" <s...@w...pl>

> Czy można gdzieś kupić małże?

Tylko się nie śmiej.
Żywe? Tak w Wawie w kerfurze. I to zdaje się, ze właśnie te o które
chodzi.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy