odchudzanie-co jesc ?

51. Data: 2009-04-29 04:25:10

Temat: Re: odchudzanie-co jesc ?
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@t...pl wrote:

> Nawiasem mowiac Tomek uparcie zapomina wspomniec, ze np. taki tort
> spozywa sie samodzielnie, a do ziemniakow doklada sie zazwyczaj spora
> porcje warzyw i jakies miesko (np. indycze :P), a to tez ma duzy wplyw
> na uwalnianie glukozy do krwii, ze nie wspomne o dodatkowych
> skladnikach odzywczych.

o składnikach odżywczych faktycznie nie ma co wspominać, bo w ziemniakach
prawie ich nie ma :D Ale z tymi dodatkami to jak najbardziej słuszna uwaga,
to powód dla którego nie mamy AŻ TAKIEJ epidemii cukrzycy.

Co nie zmienia faktu, że spokojnie można ryzyko rozwoju tej choroby
zminimalizować, zastępując takie ziemniaki np kaszą gryczaną, która nie
dość, że ma sporo niższy IG (chociaż i tak zdaje się wysoki), to jest
tańsza, smaczniejsza, to na dodatek ma mnóstwo soli mineralnych i witamin.

52. Data: 2009-04-29 04:27:29

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@t...pl wrote:

> Z jednym sie zgodze z Tomkiem - piguly rzadko kiedy sa lepsze, niz
> metody naturalne (moze z wyjatkiem kwasu foliowego?).

yyy, a co ma kwas foliowy tu do rzeczy?

Miejsce na ciekawostkę - weganie jako jedyna grupa w badaniach nie miała
niedoboru kwasu foliowego :P

53. Data: 2009-04-29 04:28:36

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

doslaw wrote:

> a idz że panie z jakimiś tabletkami....
>
> polecam diete South Beach

to ta, po 2 latach której Clintonowi musieli wstawić bypassy?

yo, jeszcze amfetaminę zacznij polecać... też "prawie" nie ma skutków
ubocznych.

54. Data: 2009-04-29 04:30:03

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@t...pl wrote:

> Dlatego najlepsza jest salatka zawierajaca niskoprzetworzone ziemniaki
> (lub jeszcze lepiej makaron pelnoziarnisty) i kapuste - obowiazkowo na
> zimno ;)

nie najlepsza, tylko najmniej szkodliwa.

Po co w ogóle bulwy wstawiać do posiłków? Człowiek w naturze nigdy bulw nie
jadł, nie jest dostosowany do takiego pokarmu. Bulwy to pokarm świń.

55. Data: 2009-04-29 04:42:37

Od: o...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

> W praktyce powinno się unikać
> produktów które mają ponad 50.
[...]
> skrobia ma wyższy IG niż sacharoza, jakkolwiek dziwnie to nie zabrzmi :D

Skrobia: IG 53 http://www.jedzdobrze.pl/tabele/food,486,warzywa__zi
emniaki__skrobia.html
Sacharoza: IG 70 http://www.jedzdobrze.pl/tabele/food,198,cukier__sac
haroza__.html

Pewnie jednak nie problem bedzie znalezc takie tabele, w ktorych
wartosci beda odwrotne.
--
Olleo

56. Data: 2009-04-29 04:48:13

Od: o...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

> yyy, a co ma kwas foliowy tu do rzeczy?
>
> Miejsce na ciekawostkę - weganie jako jedyna grupa w badaniach nie miała
> niedoboru kwasu foliowego :P

No wlasnie tego nie bylem pewien, ale zdaje sie kwas foliowy jest
bardzo nietrwaly - na dlugie przechowywanie oraz obrobke termiczna, a
takze jest slabo przyswajalny z naturalnych produktow? Czy to moze
chodzilo o jakis inny element?
--
Olleo

57. Data: 2009-04-29 04:50:31

Od: o...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

> Po co w ogóle bulwy wstawiać do posiłków? Człowiek w naturze nigdy bulw nie
> jadł, nie jest dostosowany do takiego pokarmu. Bulwy to pokarm świń.

Co to znaczy "w naturze"? W naturze, to wiekszosci warzyw (jesli nie
wszystkich obecnie stosowanych) nie jadl :P
--
Olleo

58. Data: 2009-04-29 04:53:51

Od: o...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

Trzeci raz pisze tego posta - cos google go nie chca przyjac ;)

> przeczytalem i ostatnie zdanie w Twoim tekscie wskazywalo na to, ze chcesz
> liczyc IG. Tak to zrozumialem. Ilosc glukozy we krwi nie da sie tak latwo
> policzyc, bo na jej poziom maja wplyw wlasnie inne dodatki takie jak proteiny,
> tluszcze czy blonnik, dlatego napisalem Ci o tym, ze oznaczenie IG dokonuje
> sie doswiadczalnie.

Chodzilo mi o spozywanie bez dodatkow, w formie, jaka badano do
wyliczania IG.

> Tomek to troll, wiec to u niego normalne:))

To nieco bardziej skomplikowane. Znam Tomka od ladnych paru lat
osobiscie - w wiekszosci przypadkow on jest po prostu szczery i ma
bardzo silna wiare ;) a ze jest tez zawsze pelny zapalu, a
samokrytycyzmu w nim zero... ;-)
--
Olleo

59. Data: 2009-04-29 04:59:20

Od: o...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

Znowu dwa posty mi wcielo

> yyy, a co ma kwas foliowy tu do rzeczy?
>
> Miejsce na ciekawostkę - weganie jako jedyna grupa w badaniach nie miała
> niedoboru kwasu foliowego :P

Ktory to skladnik jest bardzo nietrwaly? Nieodporny na obrobke
termiczna oraz dlugie przechowywanie. Oprocz omega-3, bo tego pod
dostatkiem w produktach do spozywania na surowo, a tego drugiego
ciagle malo, a do tego w naturze kiepsko przyswajalny? Serio pytam, bo
nie pamietam.
--
Olleo

60. Data: 2009-04-29 05:00:16

Od: o...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

> Po co w ogóle bulwy wstawiać do posiłków? Człowiek w naturze nigdy bulw nie
> jadł, nie jest dostosowany do takiego pokarmu. Bulwy to pokarm świń.

Co to znaczy "w naturze"? W naturze czlowiek wiekszosci z obecnych
warzyw nigdy nie jadl :P
--
Olleo

Kleszcze
Jaka jest dobra maść dla sportowców na nadciągnięcia naderwania
Najefektywniejszy immunostymulator?
Słuch noworodka
wiek metrykalny a wiek biologiczny