odmlodzic stare czeresnie

1. Data: 2008-06-10 17:29:14

Temat: odmlodzic stare czeresnie
Od: "Kazimierski" <@news@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyczytalem kiedys gdzies ze przecina sie drzewa na dwa sposoby
-by lepiej owocowaly
- by je odmlodzic.
Niestety nie bylo opisane jak to zrobic.
Jak przeciac (jesienia) stara czeresnie by ja odmlodzic?
Obecnie maja ok 1/4 suchych galezi i malo lisci.
Mam takich 5 sztuk wiec moge potrenowac co roku ;)

2. Data: 2008-06-19 08:59:49

Temat: Re: odmlodzic stare czeresnie
Od: "skryba ogorodowy" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kazimierski" <@news@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Obecnie maja ok 1/4 suchych galezi i malo lisci.
> Mam takich 5 sztuk wiec moge potrenowac co roku ;)

Cięcie czereśni.

Czereśnie i wiśnie tniemy na przełomie lipca i sierpnia

(tuż po zbiorze owoców), jednak nie później niż na początku września.

W pierwszej kolejności wykonaj cięcie sanitarne.

Polega ono na usunięciu pędów:

chorych, krzyżujących się, rosnących do wewnątrz korony,

martwych i dzikich (tzw. wilków).

Następnie możesz wykonać cięcie odmładzające polegające na:

skróceniu przewodnika i wycięciu konarów opierających się

pod ciężarem owoców o niższe piętra korony.

Pamiętaj o stosowaniu maści ogrodniczej po usunięciu grubszych gałęzi.

gałęzi np.: Arbosal, Baumwachs Pomona PA, Propolisad,

Dendromal 03 PA, Funaben 03 PA

(im więcej miedzi zawiera pasta tym lepiej dla drzew pestkowych).

Cięcie obniżające koronę rozłóż na kilka lat tak by zminimalizować

zakłócenie równowagi między systemem korzeniowym, a koroną drzewa.

Zbyt drastyczne cięcie naraża drzewo na gumozę, która w efekcie

może doprowadzić do obumierania konarów a nawet całego drzewa.

Każde cięcie drzew owocowych wykonuj

czystymi (zdezynfekowanymi) narzędziami.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

Kwitną już u Was hortensje?