odsłonił mi się (trochę) ząb z dziąsła

1. Data: 2007-02-27 09:20:32

Temat: odsłonił mi się (trochę) ząb z dziąsła
Od: "Koliber (js)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc, wczoraj zauważyłem ale stalo mi sie to zapewne cichaczem kilka
lub kilkanascie dni wczesniej, ze jeden z moich zębów - prawa duza silna
dolna zdrowa szóstka - odsłonił się dziwnie z boko-przosdu z dziąsła,
tak ze widac jego srodkową część - nie wyglada to az tak tragicznie ale
jednak jest dziwnie z tego dziąsła odsłonięty - to mnieniepokoi, obok zas
na dziąsle zrobiła się mała górko-golałka ktora "bolała mnie" (piszę
w cudzysłowie bo to znikomy "ból", cos w rodzaju raczej zmiany po prostu
- i dlatego zajrzałem sobie w zęby w lustrze. Co to jest? Po konsultacji
telefonicznej kiedy okazalo sie ze do polska stomatologia przyjmie mniejesli
dzis zglosze chęć pod koniec marca poszedłem (wieczorem po pracy) do
"stomatologa dyzurnego" (aby mi - jak to sie godzi nie wyleczyl mi tego ale
powiedzial czy mozna z tym spokojnie czekac do konca marca) ale poniewaz u
"stomatologa dyżurnego" byla smutna bezdzwiękowa (nie liczac placzacej
dziewczynki) kolejka na 5 godzin wrócilem do domu. Kolezanka z pracy
i kolezanka z netu poleciła mi szałwię do plukania ust (stan mojej jamy
ustnej jest sredni bo jestem tez chyba chory na lekką kandydozę
jamy ustnej ktorą lecze jedynie jakby zielonymi grapefruitami bo
nic innego - grozny antybiotyk nystatyna/aftin/dentosept/gencjana - mi nie
pomagało.

Tnx In Advance za sensowną poradę

Koliber (js)

2. Data: 2007-02-27 11:00:16

Temat: Re: odsłonił mi się (trochę) ząb z dziąsła
Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Koliber (js) napisał(a):
> [...]
> jednak jest dziwnie z tego dziąsła odsłonięty - to mnieniepokoi, obok zas
> na dziąsle zrobiła się mała górko-golałka ktora "bolała mnie"

Prawdopodobnie masz zapalenie przyzębia (być może spowodowane,
przynajmniej częściowo przez wspominaną dalej kandydozę). Zmiana na
dziąśle to prawdopodobnie przetoka ropna.
Rada - do dentysty (najlepiej specjalizującego się w chorobach
przyzębia), usunąć złogi nazębne (kamień, osad), które na 90% masz, może
wymaz i antybiogram. Dopiero wtedy farmakologia ma szansę pomóc na dłużej

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

wyprysk na ustach..co to?
Golenie a czerwone ślady na skórze
co, jezeli nie wykorzystam zwolnienia lekarskiego?
Powstrzymanie apetytu
Ortopeda w Krakowie i dieta na oslabione sciegna / wiazadla