okrywanie na zimę

1. Data: 2003-12-02 13:20:09

Temat: okrywanie na zimę
Od: "fk" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czytałam wątek o zdejmowaniu okryć zimowych . W różnych gazetach są rózne
porady , a ja nie mam doswiadczenia . Mam kilka krzaczkow na dzialce
posadzonych w tym roku . Są to róże, dereń , ostokrzew, tawuły, tawułki ,
perukowiec, azalie itd itd . Kiedy należy je okryć ? jak temperatura spadnie
w dzień , jesli tak to do ilu . I jak okryc ? mam geowłokninę , kore ,
ziemię ogrodową . Jak okryć róże przede wszytskim i clematisy bo mam ich
najwięcej . Wlasnie miałam okrywać w ten weekend . Poproszę o radę .
Ewa

2. Data: 2003-12-03 00:30:15

Temat: Re: okrywanie na zimę
Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fk" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ziemię ogrodową . Jak okryć róże przede wszytskim i
clematisy bo mam ich
> najwięcej . Wlasnie miałam okrywać w ten weekend .

Jeśli boisz się, ze zaskoczy Cię zima róże możesz przykryć.
Myślę, że już teraz im to nie zaszkodzi:-)
Kopczyk ziemi na wysokosć ok 30 cm i stroisz lub chochoł ze
słomy, zależy jakie te róże:-)
Dereni, tawuł, azalii, perukowca nie okrywam. Jedynie wokół
podstawy jest warstwa kory. Wóz albo przewóz:-) Bo tak to
musiałabym okryć chyba wszystko:-)
Powojnikom myślę, że wystarczy gruba warstwa kory. U mnie
pod balkonem rośnie od lat niczym nie zabezpieczony
c.viticella, ale to dosć zaciszne miejsce. Zobaczę co
bedzie na wygwizdowie z resztą powojników:-)
Ostatnią zimę przetrwało u mnie wiele roślin, o które
teoretycznie powinny paść.

I tak mi podsunęłaś te tawułki, przykrywać? Czy wytrzymają?
Mam a.arendsii i a.chinesis.

3. Data: 2003-12-03 11:34:11

Od: "fk" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Poproszę o radę .
>
> Jeśli boisz się, ze zaskoczy Cię zima róże możesz przykryć.
> Myślę, że już teraz im to nie zaszkodzi:-)

Własnie myśłałąm o przykryciu w ten weekend. Piszesz chochoł ze słomy , a
jak ma sie geowłoknina (kupilam tak jak ludziska w ogrodniczym -czy to się
nadaje)
> Kopczyk ziemi na wysokosć ok 30 cm i stroisz lub chochoł ze
> słomy, zależy jakie te róże:-)

a różniste są , jeszcze sie nie nauczyłam. Są pnące -sympathie , sa na pewno
parkowe? arthur bell , monica , chopin (ten to urósł jak wariat ) .
> Dereni, tawuł, azalii, perukowca nie okrywam.

> podstawy jest warstwa kory. Wóz albo przewóz:-) Bo tak to
> musiałabym okryć chyba wszystko:-)

no właśnie też mnie to przeraziło .Czyli kora najlepsza.ok
> Powojnikom myślę, że wystarczy gruba warstwa kory. U mnie
> pod balkonem rośnie od lat niczym nie zabezpieczony
> c.viticella, ale to dosć zaciszne miejsce. Zobaczę co
> bedzie na wygwizdowie z resztą powojników:-)

Czyli metoda prób i błędów . Ja mam kilkanaście powojników , młodziutkich ,
rozciagnietych wzdłuż siatki , przy samym lesie
korą już obsypałam , tak mi się wydaje , że nie przemarzną
> Ostatnią zimę przetrwało u mnie wiele roślin, o które
> teoretycznie powinny paść.

Właśnie. Moja mama ma ogródek od kilku lat i niestety tej zimy (okryte
geowłokniną) nie przezyly 4 róże .:-(
> I tak mi podsunęłaś te tawułki, przykrywać? Czy wytrzymają?
> Mam a.arendsii i a.chinesis.

Ja mam różowe i bordowe tyle się znam :-)))).
Ewa

4. Data: 2003-12-03 14:40:40

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> a różniste są , jeszcze sie nie nauczyłam. Są
pnące -sympathie , sa na pewno
> parkowe? arthur bell , monica , chopin (ten to urósł jak

Sympathie przetrwa... Chociaż u teścia padła zeszłej zimy,
ale odbiła od korzeni. Niczym nie okryta.
Zabezpiecz dobrze miejsca szczepienia.

> [...]
, młodziutkich ,
> rozciagnietych wzdłuż siatki , przy samym lesie
> korą już obsypałam , tak mi się wydaje , że nie przemarzną

Jak masz możliwość pozyskania odrobiny stroiszu to możesz
jeszcze dodatkowo przykryć korzenie.
O skuteczności takiej okrywy przekonałam się na wiosnę - ale
tutaj chodziło o zimozielone ogniki.
Odbiły tylko gałązki przykryte, reszta do wycinki.

> Właśnie. Moja mama ma ogródek od kilku lat i niestety tej
zimy (okryte
> geowłokniną) nie przezyly 4 róże .:-(

Rozumiem , że chodzi o tę białą agrowółkninę zimową:-)
Widziałam zrobione z niej chochoły na różach, natomiast nie
praktykowałam.
Chyba musiałaby być dość gruba warstwa, ktoś o tym pisał na
grupie.
Ja pędów róż nie okrywam. Co przemarznie przytnę na wiosnę.
Natomiast używałam agrowłokniny do okrywania malutkiego
rododendrona, ale raczej chodziło mi o ty by nie załatwiły
go promienie słoneczne - wiadomo biały kolor je odbija.
Poskutkowało, miał 3 kwiaty na wiosnę:-)

wytrzymają?

> Ja mam różowe i bordowe tyle się znam :-)))).

Ja na swoje rzucę stroisz świerkowy chyba:-)
Musi wystarczyć:-)

Pozdrawiam
Marta

5. Data: 2003-12-05 13:10:14

Od: "fk" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wielkie za rady , juz czuję się pewniej . Wiem co przykryc waham się
jeszcze z tą agrowłókniną :-)
Ewa

owoce co 2 rok
Staw (cel dydaktyczny)