okulary do komputera "zerówki" a ból oczu

1. Data: 2003-03-25 13:32:43

Temat: okulary do komputera "zerówki" a ból oczu
Od: "Bruno" <a...@i...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
mam pytanie> Kupiłem okulary "zerówki" jako że przesiaduję w pracy przed
komputerm po kilkanaście godzin dziennie od dwóch lat. Jakiś specjalnym ujm
na wzroku nie zauważyłem, ale cóż.. skoro ma to być zdrowsze i oszczedzić
choć trochę wzrok - ok. problem w tym, że nosze okulary od trzech dni i tak
jakoś po godzinie patrzenia przez nie zaczynają mnie boleć oczy... Po
zdjęciu - ból mija. Nie chodzi tu o niedopasowane oprawki, ale zastanawiam
się, czy jest to wina szkieł (wybrałem najlepsze jakie były w dobrym punkcie
optycznym), czy też raczej to kwestia przyzwyczajenia się do patrzenia przez
nie i ból zniknie?
Czy ktos miał podobne wrażenia, czy też może wskazac, co zrobić? Czy odłożyć
jednak okulary czy też liczyć na oswojenie się z patrzeniem przez
plastiki...

Pozdrawiam i proszę o informacje
Bruno

2. Data: 2003-03-25 18:20:04

Temat: Re: okulary do komputera "zerówki" a ból oczu
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
odłożyć
> jednak okulary czy też liczyć na oswojenie się z patrzeniem przez

Dla zdrowych oczu zerowki do komputera to bezsens - poczytaj moje wypowiedzi
w archiwum

casus
spec..ch.oczu

3. Data: 2003-03-25 21:26:13

Od: "Saman_tha" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Dla zdrowych oczu zerowki do komputera to bezsens - poczytaj moje
wypowiedzi
> w archiwum
>
> casus
> spec..ch.oczu

Casus

Npisz co proponujesz do komputera. Spedzam duzo czasu przed komputerem i
czuje "piasek". Mialam juz badanie na ilosc lez i miescilo sie w granicach
ale to bylo dawno :)
I drugie pytanie: gdzie przyjmujesz? chetnie wybralabym sie na konsultacje.
Mam astygmatyzm ale w granicach normy (ponoc)

Saman_tha z Rzeszwa

4. Data: 2003-03-25 21:48:35

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Saman_tha" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> I drugie pytanie: gdzie przyjmujesz? chetnie wybralabym sie na
konsultacje.
> Mam astygmatyzm ale w granicach normy (ponoc)

odpowiedz poszla na priv
pozdrawiam
casus

5. Data: 2003-03-26 16:43:31

Od: mareck <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pewnego dnia (25 mar 2003) uzytkownik casus napisal(a) na grupie
"pl.sci.medycyna" takie oto slowa:

> odpowiedz poszla na priv
> pozdrawiam
> casus

ja tez chce :)

pozdrawiam
marek

6. Data: 2003-03-26 18:20:14

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja tez chce :)
>

> pozdrawiam
> marek

Na priv poszly moje namiary do gabinetu.
O wadach wzroku pisac nie bede, bo juz 100x pisalem, o komputerach tez.
Ale ok, w skrocie - najwiekszym problemem przy kompie jest cieplo a co z tym
zwiazane wysychanie oczu. Dochodzi do tego rowniez dlatego, ze oko rzadziej
mruga patrzac na maly obszar.
Proponuije czeste nawilzanie sztucznymi lzami: przy kompie co 1-2 godziny,
potem mozna troche rzadziej. Rowniez po pracy przy komputerze conajmniej co
2-3 godziny. Preparaty bez recepty np: Lacrimal ) polski _ lub Taers
Naturale ( zagraniczny - cca 15 zl ).
Generalnie nie potrzeba uzywac dla zdrowych oczu ( bez wady ) zadnych
okularow.

casus

7. Data: 2003-03-27 16:51:49

Temat: a jak to sie ma z okularami przeciwslonecznymi?
Od: mareck <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pewnego dnia (26 mar 2003) uzytkownik casus napisal(a) na grupie
"pl.sci.medycyna" takie oto slowa:

> Na priv poszly moje namiary do gabinetu.

dzieki serdeczne :)

> Generalnie nie potrzeba uzywac dla zdrowych oczu ( bez wady ) zadnych
> okularow.

a teraz troche z innej beczki, ale jako ze trafilem na specjaliste to
zapytam czy moja opinia w innej sprawie jest sluszna:
otoz uwazam, ze okulary "przeciwsloneczne" kupowane na ulicy i kosztujace
kilka-kilkanascie zlotych to zwyczajna kupa psujaca oczy. uwazam tak
dlatego, ze o ile mi wiadomo to za takie pieniadze mozna wyprodukowac
jedynie kiczowaty odlew z plastiku i na 100% bedzie to jakas soczewka, a po
za tym firmowe okulary przeciwsloneczne (np. Polaroid) kosztuja grubo ponad
100 zl.
czy mam racje???
bo znajomi zaopatrujacy sie w ciemne okulary na ulicach nie widza z ich
strony zadnego zagrozenia.

pozdrawiam
marek

8. Data: 2003-03-27 22:15:09

Temat: Re: a jak to sie ma z okularami przeciwslonecznymi?
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 100 zl.
> czy mam racje???
> bo znajomi zaopatrujacy sie w ciemne okulary na ulicach nie widza z ich

zagrozenia jako takiego nie bedzie, jezeli okulary z ulicy beda mialy filtr
UV
A [placisz po 100 zl za firme, jak sobie kupisz Ray-Ban to zaplacisz 500 zl
, chociazby za to, ze mozesz 100 na nie skoczyc nogami i nic sie im nie
stanie - gwarancja producenta

casus

9. Data: 2003-03-29 07:37:39

Od: mareck <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pewnego dnia (27 mar 2003) uzytkownik casus napisal(a) na grupie
"pl.sci.medycyna" takie oto slowa:

> zagrozenia jako takiego nie bedzie, jezeli okulary z ulicy beda mialy
> filtr UV

no tak, ale czy za pare zlotych (tzn. groszy bo sprzedajacy musi cos
zarobic) mozna takie cos wyprodukowac?
chodzi mi nie tylko o ochrone przed UV, ale rowniez o skutki noszenia
marnej jakosci, ktore to nie sa tzw. zerowkami - tzn. jaki to ma wplyw dla
oka?

pozdrawiam
marek

10. Data: 2003-03-30 05:33:18

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chodzi mi nie tylko o ochrone przed UV, ale rowniez o skutki noszenia
> marnej jakosci, ktore to nie sa tzw. zerowkami - tzn. jaki to ma wplyw dla

ochrona p-sloneczna z reguly jest potrzebna, wiec nie jest grozne uzywac
okularow przeciwslonecznych. Jesli chodzi o te tanie okulary -
hmmm.....wiesz - nigdy nie wiadomo, co tam jest nalozone - mysle, ze mozesz
zapytac o jakies atesty.

casus

Gdzie coś znaleść o szkodliwym działaniu hałasu?
ortopeda dziecięcy
Gdzie w polsce robi sie operacje oczu
Tabletki antykoncepcyjne problem
Czasookres szczepionki na ospę prawdziwą