okulary-dofinansowanie

1. Data: 2001-12-03 17:11:41

Temat: okulary-dofinansowanie
Od: "Edyta" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uczę w szkole Informatyki. Podczas pracy muszę nosić okulary. Czy jest
możliwe uzyskanie zwrotu kosztów zakupu okularów?
--
Edyta

1. Data: 2001-12-06 17:01:39

Temat: Re: okulary-dofinansowanie
Od: "olo" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edyta" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Uczę w szkole Informatyki. Podczas pracy muszę nosić okulary.
Co ty spawasz na zajęciach z informatyki ?????

> Czy jest
> możliwe uzyskanie zwrotu kosztów zakupu okularów?
Od kogo ?

olo

1. Data: 2001-12-08 07:43:57

Od: Krzysztof Kudlacik <u...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Demon internetowy "olo" <o...@g...pl> napisał wiadomość

> Co ty spawasz na zajęciach z informatyki ?????

Guuuie Olo - to było guupie. Praca przy monitorze męczy twoje organy ;> w
tym oczy. Ja dopiero po dwóch latach siedzienia przed monitorem 8-10 godzin
zacząłem odczuwać "zmęczenie materiału". No i założenie okularów przyniosło
ulgę. Serio.
Zaś co do Edyty - ZTC nauczyciel na informatyce raczej sporadycznie zasiada
przed monitorem, choć oczywiście koleżanka rzeczywiście może potrzebować
tych okularków.

> Od kogo ?

Od pracodawcy ofkorz.
Pozdrawiam, Krzysztof Kudłacik
--
.:. Polska Strona The Bat! : http://thebat.pl
GH/GP/GSS d- s:+ a35 C++ L+ W+++ N++ K- w O-- M-- PS--- PE+ Y+ PGP++ t---

1. Data: 2001-12-08 08:55:44

Od: "olo" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Kudlacik" <u...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
godzin
> zacząłem odczuwać "zmęczenie materiału". No i założenie okularów
Mnie się zwyczajnie oczy popsuły, mogę winić komputer ale to tylko częściowa
prawda pewnie będzie. Jeśli chodzi o szkodliwe promieniowanie współczesnych
monitorów to oglądane wyniki pomiarów raczej negowały sens używania filtrów
i okularów nazywanych zerówkami. Jeżeli okulary są ze szkłami korekcyjnymi
to myślę że haftowanie np także spowodowałyby wcześniejsze wystąpienie wad
wzroku. Co innego natomiast praca przy spawaniu lub obsłudze solarium :))

> Od pracodawcy ofkorz.
Abstrahując od faktu że nie całkiem tak jest, uposażenie powinno umożliwiać
zakup osobistych drobiazgów. Mnożenie nowych "branżowych" bonusów nie ma
chyba sensu. Natychmiast powstaną problemy jakie przedmioty zasługują na
okulary, jakie na odzież roboczą a jakie na zupę regeneracyjną zimą. No i
oczywiście do jakiej kwoty okulary są refundowane a od jakiej są luksusowe.

Pozdrawiam

olo

1. Data: 2001-12-08 12:55:38

Od: Krzysztof Kudlacik <u...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> uposażenie powinno
> umożliwiać zakup osobistych drobiazgów.

ROTFL chyba sam nie wierzysz w to, co napisałeś ;>> A serio: moje okulary
(plastiki z poczwórną powłoką antyrefleksyjną, austriackie) kosztowały (jak
przekonywała mnie koleżanka) *niewiele*, bo 350 zł. To lekko licząc 30%
standardowego uposażenia nauczycielskiego. Więc ten osobisty drobiazg
spowodowałby brak utrzymania przez ~10 dni w miesiącu. :[

> No i oczywiście do jakiej kwoty okulary są
> refundowane a od jakiej są luksusowe.

Refundacja wynosi chyba 150 zł....
.:. Camera-Obscura - recenzje filmowe : http://camera.art.pl

1. Data: 2001-12-08 14:50:56

Od: "olo" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ROTFL chyba sam nie wierzysz w to, co napisałeś ;>>
Tendencyjnie mnie wyciąłeś napisałem "Abstrahując od faktu że nie całkiem
tak jest" na początku tego zdania. Nadal uważam że nauczyciele jako "twórcy
oblicza przyszłego pokolenia" powinni być szczególnie dobrze uposażani,
tylko do wymiany nadaje się cały system a proste podniesienie płac nic nie
zmieni :( i refundacja kosztów okularów jest podążaniem w głąb labiryntu
bezsensu.

> [...]
drobiazg
> spowodowałby brak utrzymania przez ~10 dni w miesiącu. :[
Mamy wolny rynek i klient powinien za wydaną kwotę osiągnąć adekwatne
korzyści. Jeżeli uważasz że faktycznie łagodzą dolegliwości oczu, to chyba
cena nie jest wygórowana. Całkiem inną sprawą jest to czy można taki efekt
osiągnąć używając okularów za 150 PLN, ale tego chyba nikt nie ustali na
żadnej grupie dyskusyjnej świata :)

Pozdrawiam

olo

1. Data: 2001-12-09 22:39:15

Od: "mazanka" <m...@p...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

jesli udowodnisz ze ogorszenie wzroku nastapilo z przyczycn pracy przy
komputerze to pracowadaca ma obowiazek dofinansowania ale tylko do minimum
czyli zwykle szkla, nie wiem czy to dotyczy budzetowki najlepiej zadzwonic
do PIP czyli panstwoej inspekcji pracy
a co do siedzienia przy monitorze to siedze od 7 lat okularu nosze od 30
iles tam i nie zauwazylam u siebie pogorszenia ostrosci widzenia przez prace
przy monitorze
pozdrawiam
Mazan-ka

I edycja konkursu trwa - wygraj komórkę!!!
Australia nauka i praca - duże rozczarowanie!
Zaproszenie - spotkanie z J. Kulakowskim
CyberS@ngha