ostrogowiec

1. Data: 2000-07-25 09:16:02

Temat: ostrogowiec
Od: h...@i...com (Hanna Kolodziejska) szukaj wiadomości tego autora

Kupilam na wiosne torebke nasion, troche wysialam w domu i juz kilka rozsad mi
rosnie. Wszystko o.k., tylko nie za bardzo wiem co z nich wyrosnie. :-)
Na torebce jest napisane: Kentranthus ruber (valeriana) / Spornblume, pretty
Betsy / Ostrogowiec Pretty Betsy, czerwony.
Inne dane: wieloletnia, 90 cm, wysiew V-VII, na miejsca stale X-XI 25x25cm,
kwitnie kazdego nastepnego roku od czerwca do wrzesnia.

Nie znalazlam ostrogowca ani w ksiazkach, ktore mam, ani na ogrodniczych
stronach www. Nie wiem czy woli miejsca sloneczne czy moze byc polcien, ani czy
w ogole ladnie wyglada.:-) Czy ktos moze wie o nim wiecej?
Pozdrawiam, -- Hania

2. Data: 2000-07-25 11:03:13

Temat: Re: ostrogowiec
Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ani czy
> w ogole ladnie wyglada.:-) Czy ktos moze wie o nim wiecej?
proszę bardzo, oto jest
http://www.catalinaconservancy.org/plants/thorne/ken
trube.htm
Pozdrawiam, Jerzy.

3. Data: 2000-07-25 11:39:50

Temat: Odp: ostrogowiec
Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Hanna Kolodziejska <h...@i...com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:9...@g...newsgate.pl...
> [...]
ani czy
> w ogole ladnie wyglada.:-) Czy ktos moze wie o nim wiecej?

W nazwie rośliny jest błąd. Szukaj : Centranthus.
Ja kupiłam i gotową sadzonkę i torebkę nasion i też mi rosną. Widziałam w
Niemczech 'na żywo'. Ładne, wysokie, długo kwitną. Zdaje się, że trochę
wrażliwe na zimno, więc trzeba będzie okryć na zimę.

Majka

woda w oczku
hipeastrum i panadana przez dotyk
Pieczone pierogi z grzybami