owoce w occie - co z tym?

1. Data: 2007-02-07 07:47:57

Temat: owoce w occie - co z tym?
Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

w pewnym polskim sklepie zauwazylem ciekawa rzecz - sloiki z napisami
"gruszki w occie", "sliwki w occie". Jak to sie je? Do czego to sluzy?
Czy z tego sie cos gotuje, czy to cos do kanapek lub salatek? Pani w
sklepie mi powiedziala, ze to jest typowe polskie, ale na kolejne
pytanie, jak to sie je, mi juz odpowiedzi nie potrafila udzielic.

Ludek

2. Data: 2007-02-07 07:54:22

Temat: Re: owoce w occie - co z tym?
Od: "Goska" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Te przetwory są słodko - kwaśne. Ja akurat nie przepadam, ale używa
się je jako dodatek do mies. Jesli już mam ochote na owoce do mięsa,
to wolę borówki lub żurawiny.

3. Data: 2007-02-07 07:59:34

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> wrote in message
> [...]
> mi powiedziala, ze to jest typowe polskie, ale na kolejne pytanie, jak to
> sie je, mi juz odpowiedzi nie potrafila udzielic.

Można użyć do sałatek, ale ogólnie jest to konserwa zakąskowa. Chyba
tłumaczyć nie trzeba, do czego służą zakąski? ;-P)))

4. Data: 2007-02-07 08:16:28

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludek Vasta wrote:
> [...]
> "gruszki w occie", "sliwki w occie". Jak to sie je? Do czego to sluzy?
> Czy z tego sie cos gotuje, czy to cos do kanapek lub salatek?

U mnie w domu jadało się to zazwyczaj do wędlin.

Pozdrawiam
Bea

5. Data: 2007-02-07 08:35:44

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Goska" <m...@w...pl> wrote in message
ps.com...
Te przetwory są słodko - kwaśne. Ja akurat nie przepadam, ale używa
się je jako dodatek do mies. Jesli już mam ochote na owoce do mięsa,
to wolę borówki lub żurawiny.

Wysmienity jest sos z agrestu - do mięs jak i do słodkiego...

6. Data: 2007-02-07 08:36:02

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata Mateuszczyk napsal(a):
> U mnie w domu jadało się to zazwyczaj do wędlin.

Dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Rozumiem wiec, ze juz nic nie trzeba z
tym robic i ze to sie naklada prosto ze sloiku na talerz z miesem (zeby
czlowiek mial poczucie, ze je tez witaminy).

Ludek

7. Data: 2007-02-07 08:39:08

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tym robic i ze to sie naklada prosto ze sloiku na talerz z miesem (zeby
> czlowiek mial poczucie, ze je tez witaminy).

He..he, a nie wystaczy smak? A witaminy w czym innym? Bo ile można tych
witamin zjeść? Witaminy (i mikroelementy) kup w Walmarku - nie będziesz
musiał kombinować z jedzeniem... ;-P))

8. Data: 2007-02-07 08:40:31

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludek Vasta wrote:

> Dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Rozumiem wiec, ze juz nic nie trzeba z
> tym robic i ze to sie naklada prosto ze sloiku na talerz z miesem (zeby
> czlowiek mial poczucie, ze je tez witaminy).

Mniej więcej :). To podbnie jak z ogórkami kiszonymi i korniszonami, czy
papryką w occie.

Pozdrawiam
Bea

9. Data: 2007-02-07 09:09:34

Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludek Vasta napisał(a):

> Dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Rozumiem wiec, ze juz nic nie trzeba z
> tym robic i ze to sie naklada prosto ze sloiku na talerz z miesem (zeby
> czlowiek mial poczucie, ze je tez witaminy).

Nienienie. Nakłada sie na talerz dla zaostrzenia/podkreślenia smaku mało
wyrazistego mięsa. Chyba, że ktoś nałogowiec i zjada solo ;) Te sklepowe
do domowych mają się jak... no nie wiem, jak co. Wcale się nie mają.

(Poczucie witaminowe to też plus, ale jak z poczuciami, bywają złudne).
--
pa, BBjk

10. Data: 2007-02-07 09:27:41

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BBjk" <b...@Q...pl> napisał w wiadomości
> Te sklepowe do domowych mają się jak... no nie wiem, jak co. Wcale się nie
> mają.

Co kto lubi, ale IMO produkty ROLNIKa osobiście mogę polecić. Pod mój
smakogust podchodzą.
Joanna
http://www.jduszczynska.republika.pl/

Barwnik spożywczy-pomocy