[p] ryba na parze z warzywami

1. Data: 2005-04-27 15:41:29

Temat: [p] ryba na parze z warzywami
Od: Ola <a...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłam dzisiaj modyfikując jakiąś recepturę znalezioną w necie i śpieszę
donieść przepis, bo u mnie wszystkim smakowało. :)

biała ryba (u mnie była sola)
1l bulionu (lub czegoś bulionopodobnego z kostki)
tymianek
2 listki laurowe
cytryna
1 celula
1 por
2-3 marchewki
2 pietruszki
masło
sól, pieprz cytrynowy
koperek

A robi się tak: w garnku do gotowania na parze podgrzewamy ok litra
bulionu, dodajemy listki laurowe i tymianek, gotujemy ok 20 min. W tym
czasie na maśle szklimy cebulę z porem (ja wszystkie warzywa prócz cebuli
pokroiłam w paski), dodajemy marchewkę i pietruszkę, wlewamy trochę
bulionu, przykrywamy, coby się jakieś 15 minutek poddusiło. W koszyczku
układamy filety z ryby, solimy nieco, na każdym układamy plasterek cytryny.
Układamy nad parą i gotujemy. Dosmaczamy sos (czy można to tak nazwać? te
warzywa?) solą i pieprzem, dodajemy trochę soku z cytryny i posiekany
koperek. No i to w sumie tyle. Ja podawałam z ryżem na sypko, posypane
pieprzem cytrynowym.

Smacznego. :)

PS Acha, jak ktoś nie ma garnka do gotowania na parze gotuje po prostu rybę
w bulionie.

--
pozdrawiam smakowicie, kuchnia jeszcze stoi, na razie nic nie wybuchło ;)

Ola

1. Data: 2005-04-27 15:55:30

Temat: Re: [p] ryba na parze z warzywami
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <xohxcs0b9tqi.xpvg42xoi71x$.dlg@40tude.net>,
Ola <a...@l...pl> wrote:

> Zrobiłam dzisiaj modyfikując jakiąś recepturę znalezioną w necie i śpieszę
> donieść przepis, bo u mnie wszystkim smakowało. :)
>
> biała ryba (u mnie była sola)
> 1l bulionu (lub czegoś bulionopodobnego z kostki)

Sola i coś bulionopodobnego z kostki. Gratuluję!

> PS Acha, jak ktoś nie ma garnka do gotowania na parze gotuje po prostu rybę
> w bulionie.

Z kostki?

Władysław

1. Data: 2005-04-27 16:02:31

Od: Ola <a...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Apr 2005 17:55:30 +0200, Wladyslaw Los napisał(a):

> Sola i coś bulionopodobnego z kostki. Gratuluję!

Co masz do soli? Poza tym napisałam _lub_. Problemy ze wzrokiem? Ale wiem,
że jakbyś się nie przyczepił, to by przepis nie był ważny. ;)

> Z kostki?

Patrz wyżej.

> Władysław

Ola

1. Data: 2005-04-27 16:34:46

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <1...@4...net>,
Ola <a...@l...pl> wrote:

> Co masz do soli? Poza tym napisałam _lub_. Problemy ze wzrokiem? Ale wiem,
> że jakbyś się nie przyczepił, to by przepis nie był ważny. ;)

Do soli nic nie mam. Mam do bulionu z kostki do soli. Sola to jedna z
najbardziej delikatnych, wykwintnych i luksusowych ryb i barbarzyństwem
jest gotować ją z dodatkiem sztucznych przypraw.

Władysław

1. Data: 2005-04-27 16:42:23

Od: Ola <a...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Apr 2005 18:34:46 +0200, Wladyslaw Los napisał(a):

> Do soli nic nie mam. Mam do bulionu z kostki do soli. Sola to jedna z
> najbardziej delikatnych, wykwintnych i luksusowych ryb i barbarzyństwem
> jest gotować ją z dodatkiem sztucznych przypraw.

Dobze, dobze, rozumiem. Ale nie każdy ma czas, by gotować bulion tylko po
to, by nad parą z niego ugotować rybkę. Dlatego stwierdzam, że jak ktoś
chce, to może gotować nad mieszaniną kostkową. I akurat tutaj nie widzę
zbytniego barbarzyństwa. No, ale mogę być ślepa. Jestem? ;)

Ola

1. Data: 2005-04-27 16:54:55

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <1ibhtw3gxkasb$.1jvxor29mbg69.dlg@40tude.net>,
Ola <a...@l...pl> wrote:

> Dobze, dobze, rozumiem. Ale nie każdy ma czas, by gotować bulion tylko po
> to, by nad parą z niego ugotować rybkę.

Jaką rybkę? Solę! Soli nie robi się w pośpiechu.

Władysław

1. Data: 2005-04-27 17:33:20

Od: Ola <a...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Apr 2005 18:54:55 +0200, Wladyslaw Los napisał(a):

> Jaką rybkę? Solę! Soli nie robi się w pośpiechu.

Nazwał Cię ktoś kiedyś fanatykiem? ;) Nevermind. Liczy się to, że danie
jest smaczne :)

Ola

1. Data: 2005-04-27 20:16:24

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia, a był(a) to środa, 27 kwietnia 2005 19:33 użytkownik
Ola, sącząc kawkę, wyklepał:

> Nazwał Cię ktoś kiedyś fanatykiem? ;) Nevermind. Liczy się to, że danie
> jest smaczne :)
>
> Ola

Się wtrącę i pozwolę sobie zacytować całość :)
Kiedy robię coś z wykorzystaniem bulionu, to mimo wszystko gotuję zwyczajny
bulion, domowy, nie biorę takiego "kostkowego". Smak jednego i drugiego
jest zupełnie inny, a smak domowego bulionu jest po prostu o niebo lepszy.
Dlatego tak sobie myślę, że warto postać w garkach dłużej, żeby potem
delektować się jeszcze lepszym smakiem. A sola jest drogą rybką :) Dlatego
też należy jej się bulion domowy jak psu buda :)

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947

1. Data: 2005-04-28 08:07:56

Od: Ola <a...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Apr 2005 22:16:24 +0200, Kruszyzna napisał(a):

> [...]
> jest zupełnie inny, a smak domowego bulionu jest po prostu o niebo lepszy.
> Dlatego tak sobie myślę, że warto postać w garkach dłużej, żeby potem

Takoż ja. Ale podałam rozwiązanie dla niemających czasu. I za to jestem
linczowana. ;)

A sola jest drogą rybką :) Dlatego
> też należy jej się bulion domowy jak psu buda :)

Cany ryb zaczynają sie od 14zł/kg. Przynajmniej u mnie. Dlatego pozwolę
sobie stwierdzić, że nie ma tanich ryb. Chyba, ze w hipermarkecie, ale ja
tam zakupów nie robię.

Ola

1. Data: 2005-04-29 21:51:30

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia, a był(a) to czwartek, 28 kwietnia 2005 10:07
> [...]

> Cany ryb zaczynają sie od 14zł/kg. Przynajmniej u mnie. Dlatego pozwolę
> sobie stwierdzić, że nie ma tanich ryb. Chyba, ze w hipermarkecie, ale ja

O, popatrz, u mnie jest taniej!
No, ale sola z pewnością nie jest po 14 zł/kg. Po tyle to jest dorsz :)

Krusz.

--
Kruszyna
#GG 3084947

Przepis na sos winogronowy - czy ktoś zna?
z cyklu szybkie dania
[OT] Poszukuje kucharki
Wygląd stołu na I Komunię...
Sok - samorobka.... taniocha....