pacynka - lalka? Marionetka?

1. Data: 2005-02-24 17:07:32

Temat: pacynka - lalka? Marionetka?
Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Skąd się wzieło określenie na kobiety lala...
laleczka?
pusta lala...
lala do dmuchania, lala bo plastikowa?

Zastanawiałem się kiedyś, dlaczego w dawnych czasach, kiedy byli
niewolnicy ludzie traktowali innych ludzi jak
zwierzęta. Gdzie pan niewolnice mógł traktować jak śmiecia, gwałcić i
poniżać a tym samym ta sama osoba z godnością, elokwencją, czcią
odnosiła się do "dam", kogoś o przywilejach, na równi sobie.

Dzisiaj też możemy się z czymś takim spotkać, tylko podział niewolników
i panów nie jest już taki oczywisty.

Takie coś zauważyłem w "lalce" Prusa, gdzie tam bohaterka żyła w świecie
"klas" szanuąc jednych, nie szanując drugich.

1. Data: 2005-02-24 17:38:24

Temat: Re: pacynka - lalka? Marionetka?
Od: "uookie.." <nookie@[cut]uookie.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jesus" <n...@p...onet.pl> napisał

ło.. ostre to było.. twoje?

1. Data: 2005-02-24 17:44:19

Od: "Marsel" <n...@p...cos.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jesus" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Skąd się wzieło określenie na kobiety lala...
> laleczka?
> pusta lala...
> lala do dmuchania, lala bo plastikowa?

Lalka to niepełna, bo ograniczona do odwzorowania powierzchnownosci, za to
często znacznie ulepszona w tym zakresie, imitacja postaci ludzkiej.
Jesli podobienstwo kobiety i lalki ciagle nie jest oczywiste, to przyjmij do
wiadomosci ze wiekszosc mezczyzn tak chce je wiedziec - mile dla oka, lecz
puste w srodku, przez co wygodne w pożyciu.

> [...]
> poniżać a tym samym ta sama osoba z godnością, elokwencją, czcią odnosiła
> się do "dam", kogoś o przywilejach, na równi sobie.

Stare prymitywne czasy. Na skutek pewnych zawirowań społeczno-politycznych
dzisiaj mamy wysoko rozwinieta hipokryzję. Co chroni uszy wszystkich a nie
tylko pięknych lal. Główny cel aktywnosci człowieka - gromadzenie środków
wszelkimi sposobami - pozostaje ten sam. Te sposoby to głownie inni ludzie.
Z tym, ze dzis nie mowi sie "niewolnik" czy "poddany" a np.: lojalny
wpolpracownik czy dyspozycyjny assistant, i nie kupuje sie niewolników a
"pozyskuje klientów". No tak. podzialy nie są tak oczywiste, przynajmniej
nie dla wspołczesnych poddanych.... No i o to chodzi! :)

1. Data: 2005-02-24 20:13:09

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsel napisał(a):

>Lalka to niepełna, bo ograniczona do odwzorowania powierzchnownosci, ...

powierzchowne - czyli IMO przystosowanie swójego systemu
wartościowania ludzi na podstawie zewnętrznego wrażenia - posiadania,
wyglądu, prezentowania się itp...

> [...]
> wiadomosci ze wiekszosc mezczyzn tak chce je wiedziec - mile dla oka, lecz
> puste w srodku, przez co wygodne w pożyciu.

Łatwe do wodzenia za nos portfelem, ale czy wygodne w życiu? ;)
Nie dla mnie raczej...

> "pozyskuje klientów". No tak. podzialy nie są tak oczywiste, przynajmniej
> nie dla wspołczesnych poddanych.... No i o to chodzi! :)

Klient-niewolnik...
to już bardziej pasuje do mojego słowa "marionetka"

1. Data: 2005-03-01 08:26:02

Od: "stvoy" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jesus" <n...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> poniżać a tym samym ta sama osoba z godnością, elokwencją, czcią
> odnosiła się do "dam", kogoś o przywilejach, na równi sobie.

Taa tez mialem taka myslówke a propo skinheadow jak sie o jednym, zadkiej
klasie skurwysynie, dowiedzialem ze bardzo kocha swojego psa. A na codzien
lancuch noz w kieszeni i czysci Polske

--
Stvoy

samodoskonalenie to masturbacja, samozniszczenie to...!

cyberlove
Re: Czy "nie" "NIE!" znaczy, a może "nie?" ? Czyli wsadzaNIE nosa z jaskini do głowy. ;-)
Albert Ellis
Turniej klnięcia klasycznego
To jest grupa psychologia?