palma mrozoodporna w Polsce ?

1. Data: 2008-07-29 21:59:26

Temat: palma mrozoodporna w Polsce ?
Od: "Sopel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy takie coś, jak palma (niby mrozoodporna) ma szanse utrzymać się w
ogrodzie w naszym kraju ?
Niby zimy coraz łagodniejsze ;) ale mróz i tak potrafi przez kilka dni
dokuczyc wszystkim.

Co myślicie o czymś takim ?

Sopel

2. Data: 2008-07-30 00:32:18

Temat: Re: palma mrozoodporna w Polsce ?
Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sopel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Czy takie coś, jak palma (niby mrozoodporna) ma szanse utrzymać się w
> ogrodzie w naszym kraju ?
> Niby zimy coraz łagodniejsze ;) ale mróz i tak potrafi przez kilka dni
> dokuczyc wszystkim.

Ma szanse sie utrzymac conajmniej pare lat. W najgorszym wypadku nie
przezyje pierwszej zimy w gruncie.
Wytrzymuje ona mrozy do ok. -18 stopni ale specyfika mrozu jest rozna (czas
trwania, czy wieje wiatr itp.). U mnie wytrzymala -28 stopni okryta sniegiem
ale to byl poczatek konca - w nastepnym sezonie padla w wyniku doznanych
uszkodzen (czyt. zywa byla do lata wlacznie).
Znam przypadki pomyslnego zimowania ale wiele tych zim jeszcze nie bylo.
A co do aukcji, to 6 zl za dwa nasiona, to wcale nie jest malo biorac pod
uwage jak obficie te palmy owocuja. Z poludnia Europy mozna przywiezc cale
kilogramy nasion.
Tempo wzrostu jest w opisie aukcji przesadzone. Palma ta rosnie powoli.
Paroletnie egzemplarze sa ponizej metra wysokosci.
Warto posadzic w doniczce i zimowac w pomieszczeniu - wtedy na pewno sie nie
zmarnuje.
BTW wszystkie zdjecia tej palmy w gruncie, umieszczone w opisie aukcji, nie
pochodza z Polski.
Palma pokryta sniegiem dziala na wyobraznie ale zeby snieg spadl wystarczy,
ze jest okolo zera stopni.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2008-07-30 20:03:49

Od: "Ktoś" <j...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To jest mówiąc delikatnie "pic".Wystarczy -10 bez śniegu! i ta palma
ginie.Jak widać dużo ludzi dało się nabrać ma allegro...

Pozdr
JD

4. Data: 2008-07-31 06:05:51

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jest mówiąc delikatnie "pic".Wystarczy -10 bez śniegu! i ta palma
> ginie.Jak widać dużo ludzi dało się nabrać ma allegro...

A ja kupiłem sobie banana zimowego. Liście zwisające,wygląda bardzo
flejtuchowato. Już go nie lubię.
Mirzan

kowal bezskrzydly - plaga
Jaka glebogryzarka ?