papranie masła margarynami

11. Data: 2006-02-15 12:53:52

Temat: Re: papranie masła margarynami
Od: atka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

krzem napisał(a):

> nie wiem jaki producent - jutro sprawdze - ale ta sama historia .. ilestam %
> tluszczu ...nazwa maslo cena 3 zl z groszami... a w srodku mix smierdzacy
> margaryna :-/
>
> moze zglosze to do starosrostwa - do rzecznika praw konsumenta ....tyle ze
> sam sobie analiztyki nie zrobie ;-)
>
> tak czy inaczej ...granda ....
>
> dobre jest maslo ...to takie laciate ... tyle ze roche dziwne w konsystencji
> jest ... albo jakis emulgator dodaja albo co...
> ta zelatyna mie zbija z tropu ...
>
> prosze o rozwiniecie tematu zelatyny w masle ..... o co chodzi?

O tego momentu jak kupilam masło z warlubia, ktore smierdzialo i
smakowalo jak margaryna kupuje maslo president, kosztuje 3,50zl ale
smakuje jak prawdziwe maslo.

12. Data: 2006-02-15 14:05:59

Od: Trapez <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 15 Feb 2006 13:53:52 +0100, na pl.sci.medycyna, atka napisał(a):

> O tego momentu jak kupilam masło z warlubia, ktore smierdzialo i
> smakowalo jak margaryna kupuje maslo president, kosztuje 3,50zl ale
> smakuje jak prawdziwe maslo.

Ja kupuję masło od "bab" na rynku, które śmierdzi krową i jest tak twarde,
że po wyjęciu z lodówki się kruszy. Dopiero gdy poleży dłużej w cieple to
się robi miękkie.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

13. Data: 2006-02-15 14:44:15

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 15 Feb 2006 10:27:31 +0100, *scream*
<news:1pxyjoi5u6zhd$.1dk88oeb2vbh$.dlg@40tude.net> napisał(a):

> Polecam masło "Osełka górska" - tyle, że jest dość drogie. Ale to prawdziwe
> masło, bez domieszek margaryny i oleju.

Ja kupuję "Osełkę śmietankową" lub "Masło śmietankowe".

--
Kaja

14. Data: 2006-02-15 19:15:01

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " krzem " <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> trudno ostatnio kupic maslo "czyste" bez domieszek margaryny
> poza tym ...

Oj trudno kupic, i chyba takiego czystego, prawdziwego masla sie nie
dostanie ;(
Lubie maslo i staram sie kupowac takie, co by bylo jak najbardziej maslane.
Pora jesienno-zimowa skazana jestem na kupne/sklepowe*, natomiast
wiosna-lato kupuje ze wsi u zaprzyjaznionej Pani :) Notabene mleko, twarog,
jajka (te caly rok) rowniez. Staram sie jak moge minimalizowac przyjmowanie
chemii w postaci przetworzonej zywnosci.

>producenci nie informuja o tym na etykiecie ...choc to chyba
> jest niezgodne z prawem

No wlasnie i czas, zeby to sie wreszcie skonczylo.

*wydaje mi sie, ze z tych wszystkich dostepnych na rynku to, ktore mi
smakuje jest najlepsze, nawet Oselka gorska sie przy nim chowa.
Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

15. Data: 2006-02-15 21:07:31

Od: sl <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s wrote:

> Oj trudno kupic, i chyba takiego czystego, prawdziwego masla sie nie
> dostanie ;(

Ludziom z Lodzi i okolic polecam maslo kraszewskie z Lodzkiej Spoldzielni.
Jest to prawdziwe maslo, robione w tradycyjny sposob z kwasnej smietany.
Niestety produkcja nie potrwa juz dlugo, ze wzgledu na brak oplacalnosci
spowodowany przez psucie rynku pseudo-maslami.

16. Data: 2006-02-15 21:18:10

Od: o...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

A ja kupuję, nie pamiętam jakie, ale napewno czyste masło, uczciwego rozmiaru
250g ( a nie żadne 200g, czy 225 itp), i bardzo tradycyjnie opakowane, jak z
przed 30lat.

Margaryny za to używam do ciast, i uważam, ze lepiej wychodzi niż na maśle.
I chyba tak jest zdrowiej, ciasto się piecze, a masło podobno nie lubi wysokich
temperatur.
Mimo, ze uważam, że tych innych tłuszczy jem za mało (może by się tak
poobrzerać kruchym ciastem, albo francuskim:)?), to nie zamierzam stosować
żadnych mixów itp do chleba.
Masełko jest super. A jak ktoś chce zdrowo, a ma jakąś awersję do kochanego
masełka, to polecam, szmalszyk, domowy oczywiście, wytapiany ze słoninki, z
dodatkiem posiekanej cebulki. Podobno zawiera mniej cholesterolu niż masło, i
na mrozy i dużą zimę pasuje.

17. Data: 2006-02-15 21:48:04

Od: "PAweł" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <o...@a...pl> napisał w wiadomości
(...)

> [...]
> masełka, to polecam, szmalszyk, domowy oczywiście, wytapiany ze słoninki,
> dodatkiem posiekanej cebulki. Podobno zawiera mniej cholesterolu niż

Mnie nieco bawią wypowiedzi naukowców;- ci z SGGW twierdzą, że mają naukowe,
niepodważalne dowody, iz masło jest cacy, a margaryna be, podczas gdy
równie powazni i namaszczeni naukowcy z Instytutu Żywienia z kolei nie mają
wątpliwości, ze jest odwrotnie.
Ale podchodze do tego z dystansem, bo ja pamiętam czasy, gdy naukowcy mówili
np. ze pomidory sa rakotwórcze:-)

--
Pozdr

18. Data: 2006-02-15 22:11:52

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> trudno ostatnio kupic maslo "czyste" bez domieszek margaryny

Trzeba odroznic margaryne od zwyklego oleju roslinnego. Dla przykladu od
czasu do czasu kupie maslo pomorskie, na ktore sklada sie zwykle maslo plus
olej roslinny (nie margaryna) dzieki ktoremu po wyjeciu z lodowki w ktorej
mam +1C da sie je rozsmarowac. I nie ma tam jakis szkodliwych izomerow :) A
ogolnie to masla nie uzywam bo mi sie nie chce nawet smarowac nim chleba,
tak to jest u studenta w akademiku.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

19. Data: 2006-02-16 06:20:25

Temat: Re: papranie masła margarynami _ "MASŁO" KTÓREGO NIE_POLECAM!
Od: " krzem" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

20. Data: 2006-02-16 06:27:42

Od: " krzem " <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

maslo ktorego nie polecam

produkt ten ...niewtpliwie wyrób masło-podobny
sfabrykowany został w zakładzie pod nazwą

OKRĘGOWA SPÓŁDZIELNIA MLECZARSKA
"ROKITNIANKA"
ul. Mleczarska 1; Szczekociny
nazywa sie o zgrozo MASŁO EKSTRA

opis widnieje na nim taki: "ZAWARTOSC TLUSZCZU MIN. 82,%
100 g masła zawiera ...tyle to a tyle witamin A,D,E z tych powodow maslo
powinno byc zalecane dzieciom i mlodzieży"

i tyle ...ani slowa o zacnych domieszkach

obawiam sie ze takie zanizenie jakosci wymuszaja niestety duze sieci
sklepow...one maja wystrczajaca sile oddzialywania zeby w przetargu obnizyc
cene produktu omal do kosztow wytwarzania ...a przeciez producent musi i chce
miec zysk ...wiec ... zaniza jakosc ..stosujac tansze surowce..czego efekt -
na naszym stole

:-(

smutne ale prawdziwe

wrzody zoladka
Problemy z widzeniem obuocz w soczewkach kontaktowych
USG w ciąży
Jak to rozumieć?...
Szczepionka p/zoltaczce typu B.Druga dawka-jaka tolerancja czasowa?