parkowanie na miejscach ON

1. Data: 2010-03-30 09:20:12

Temat: parkowanie na miejscach ON
Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.gazetakrakowska.pl/aktualnosci/238348,now
y-sacz-rusza-pierwszy-patrol-niepelnosprawnych,id,t.
html

2. Data: 2010-03-30 22:18:44

Temat: Re: parkowanie na miejscach ON
Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010.03.30 11:20, użytkowniczka/użytkownik LM napisała/napisał (niepotrzebne
skreślić):
> http://www.gazetakrakowska.pl/aktualnosci/238348,now
y-sacz-rusza-pierwszy-patrol-niepelnosprawnych,id,t.
html

1. Czy to jest godne z prawem (obkleić komuś auto)? bo jeżeli na (a tak sądzę) to
walczymy bezprawiem na bezprawie :/

2. Nie lepiej taki patrol ze strażą miejską zorganizować?

3. A jak ktoś zapomniał wystawić kartę?

Boję się, że to przyniesie więcej szkody iż pożytku :(

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

3. Data: 2010-03-31 04:59:33

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 31-03-2010 o 00:18:44 Jacek Kruszniewski
<j...@p...kropka.pl> napisał(a):

> Boję się, że to przyniesie więcej szkody iż pożytku :(

Ja mam kolekcje kartek i naklejek. Naklejki stosuję w momencie, gdy widzę,
że na miejscu dla inwalidy staje jakiś ewidentny sukinsyn. Wiem, że robię
to niezgodnie z prawem, ale tu jestem gotów ponieść konsekwencje. Przy
czym wówczas naklejam na przedniej szybie od strony kierowcy. Złośliwie.
Na wszystkie inne przypadki mam zwykłą kartkę ("Czy naprawdę chciałbyś być
na moim miejscu?") którą wkładam za wycieraczkę.

Ogólnie mam wrażenie, że akcje społeczne mające zniechęcić do stawania na
miejscach dla inwalidów połączone z mandatami 500 zł zadziałały. Ludzie
nie stają już tak często na miejscach dla inwalidy.

Adam Pietrasiewicz
Pośmiej się, to zdrowe!
http://www.adamki.pl

4. Data: 2010-03-31 06:10:48

Od: Slawek <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-03-31 00:18, Jacek Kruszniewski pisze:
> [...]
>
> 3. A jak ktoś zapomniał wystawić kartę?
>
> Boję się, że to przyniesie więcej szkody iż pożytku :(

Dokładnie, poza tym takie akcje od przypadku do przypadku raczej nie
poniosą"morale" co poniektórych
--
Pozdrawiam Sławek
s...@n...pl

5. Data: 2010-03-31 07:41:08

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-03-31 06:59, użytkowniczka/użytkownik Adam Pietrasiewicz napisała/napisał
(niepotrzebne skreślić):

> [...]
> na miejscach dla inwalidów połączone z mandatami 500 zł zadziałały.
> Ludzie nie stają już tak często na miejscach dla inwalidy.

Wyobraź sytuację; masz kartę przy sobie i ze znajomym gdzieś jedziecie, pośpiech i
zapominasz wystawić błękitną kartę za szybe, wracacie i macie oklejone autko - jakie
słowa nasuwają się na język??

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

6. Data: 2010-03-31 08:05:05

Od: "Artur_1" <artbar@usuń_to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...kropka.pl> napisał w
wiadomości news:houv0i$hsn$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> Wyobraź sytuację; masz kartę przy sobie i ze znajomym gdzieś jedziecie,
> pośpiech i zapominasz wystawić błękitną kartę za szybe, wracacie i macie
> oklejone autko - jakie słowa nasuwają się na język??

Przeklinasz swoja głupotę. Nie ma karty za szybą, nie wolno Ci parkować na
miejscu dla ON. Proste.
Artur

7. Data: 2010-03-31 08:07:28

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-03-31 10:05, użytkowniczka/użytkownik Artur_1 napisała/napisał
(niepotrzebne skreślić):
> [...]
> wiadomości news:houv0i$hsn$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> Przeklinasz swoja głupotę. Nie ma karty za szybą, nie wolno Ci parkować na

I zmywasz durną naklejkę przeklinając tych co nakleili.

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

8. Data: 2010-03-31 08:08:53

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...kropka.pl> napisał w
wiadomości news:hotu1v$100$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
>>

> 1. Czy to jest godne z prawem (obkleić komuś auto)? bo jeżeli na (a tak
> sądzę) to walczymy bezprawiem na bezprawie :/

I tak, i nie ;-) Stanowisko znajomych prawników jest zgodne - jeśli kartkę
da się usunąć "domowym" sposobem bez uszkodzenia auta (a tak zwykle jest z
nalepkami na szybę) - to nie ma na to paragrafu.
Tak więc w tym sensie wolno. Natomiast czy się powinno - to już jakby osobny
temat.

> 2. Nie lepiej taki patrol ze strażą miejską zorganizować?

Lepiej. A najlepiej tak to zorganizować, żeby straż miejska, tam gdzie nie
może wpisać mandatu, przyklejała (lub wkładała) takie kartki.

> 3. A jak ktoś zapomniał wystawić kartę?

Cóż - to sam jest sobie winien - za gapiostwo trzeba płacić. Inaczej nigdy
do niczego nie dojdziemy.

> Boję się, że to przyniesie więcej szkody iż pożytku :(

Ja też mam mieszane uczucia - ale myślę, że kartki, których czas zrywania
byłby rozsądny i nie zostawiają śladów, nie są jednak złym pomysłem.

LM

9. Data: 2010-03-31 08:11:41

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...kropka.pl> napisał w
wiadomości news:houv0i$hsn$1@nemesis.news.neostrada.pl...

/.../

> Wyobraź sytuację; masz kartę przy sobie i ze znajomym gdzieś jedziecie,
> pośpiech i zapominasz wystawić błękitną kartę za szybe, wracacie i macie
> oklejone autko - jakie słowa nasuwają się na język??

Mnie się nasuwa - "ale ze mnie idiota - zapomniałem wystawić kartki".

Na moim osiedlu Wspólnota postanowiła naklejać takie kartki parkującym
nieprawidłowo. Czasem zostawiam auto w nietypowym miejscu na trochę - i
wtedy wystawiam legitymację za szybę, żeby mnie nie okleili. Czasem
zapomnę - i jak się trafi nowy pracownik ochrony, to mnie oklei jak każdego.

NIGDY nie miałem do niego o to pretensji - bo to było moje gapiostwo a nie
jego wina - poza tym wiem, że jeśli ma panować porządek, to nie może być
świętych krów.

LM

10. Data: 2010-03-31 08:13:08

Od: "Artur_1" <artbar@usuń_to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...kropka.pl> napisał w
wiadomości news:hov00u$don$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Dnia 2010-03-31 10:05, użytkowniczka/użytkownik Artur_1 napisała/napisał
> (niepotrzebne skreślić):

Durna to ona jest z Twojego punktu widzenia. Jeśli nie chcemy, żeby
parkowano na miejscach dla ON, sami przestrzegajmy przepisów. Nie ma karty,
nie ma parkowania. Na dobrą sprawę za parkowanie bez karty należy się 500
zł. Naklejka to chyba mniejsza niegdogodność.
Przeklinać można wszystkich, ale w tej sytuacji zacznij od siebie.
Artur

Zasiłek pielęgnacyjny - co z waloryzacją?
Zawiesic czy zrezygnowac z renty...
Dodatek pielegnacyjny dla osob z renta socjalna
fotki Agusi
Asystent ON