petunie, surfinie-rozmnazanie

1. Data: 2003-07-07 07:28:18

Temat: petunie, surfinie-rozmnazanie
Od: "Ania" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam Wszystkich!!!

chcialabym w przyszlym roku sprobowac wyhodowac petunie i surfinie z
nasieon. nie wiem tylko kiedy trzeba zbierac nasiona i jak je przechowywac?
czy trzeba je jakos przechlodzic czy po prostu moga lezec sobie gdzies w
szufladzie i czekac na wysiew?
dzieki!

2. Data: 2003-07-07 10:16:47

Temat: Re: petunie, surfinie-rozmnazanie
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
przechowywac?
> czy trzeba je jakos przechlodzic czy po prostu moga lezec sobie gdzies w

Surfinii z nasion nie rozmnożysz, a już na pewno nie będzie identyczna z
tym, co masz w tym roku. Co do petunii, to zależy od odmiany - jeśli to
jakaś "F1" - to też cech nie powtórzy. Ale pobawić w zbiórkę nasion się
możesz. Przechowywanie na sucho w chłodnym miejscu (koło 5 st.C). A w tym
roku uprawiałaś petunie z nasion? To dość trudne...

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-07-07 12:29:35

Od: "Ania" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

jeszcze nie rozmnazalam petunii z nasion i wlasnie nie wiem kiedy trzeba je
zebrac, widzialam ze w niektorych kwiatkach one juz sie wytworzyly ale nie
wiem czy juz je zebrac?

4. Data: 2003-07-07 16:14:47

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ania" <a...@i...pl> wrote in message
> [...]
je
> zebrac, widzialam ze w niektorych kwiatkach one juz sie wytworzyly ale nie

Torebka nasienna powinna wyglądać na suchą i się samoczynnie otwierać - a
nasiona powinny być ciemne. Po zebraniu trzeba je trochę podsuszyć. Do
przechowywania niezłe są pojemniczki po filmach, dużo się mieści:-)

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2003-07-08 08:04:18

Od: "Ania" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje bardzo, mam nadzieje ze uda mi sie cos wyhodowac...
pozdrawiam!!!

> [...]
> nasiona powinny być ciemne. Po zebraniu trzeba je trochę podsuszyć. Do
> przechowywania niezłe są pojemniczki po filmach, dużo się mieści:-)

Zamówienie
biala poziomka
Filmy Dziadka
o małym ptaszku, trochę NTG