pieczone warzywa.....

1. Data: 2006-06-06 19:03:07

Temat: pieczone warzywa.....
Od: "kasia maruda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Siedzę właśnie nad talerzem pieczonej papryki i cukini i czytam ze zgrozą na
necie:

"Naukowcy z uniwersytetu w Dundee odkryli, że niektóre warzywa, m.in.
cukinia, papryka i cebula w wyniku obróbki cieplnej w piekarniku wytwarzają
duże ilości kwasów, które przyczyniają się do rozwoju próchnicy zębów.

W ramach eksperymentu badacze porównali kwasowość dwóch dań warzywnych o
podobnym składzie, z których jedno było pieczone w piekarniku, a drugie
duszone w garnku.

Po 45-minutowej obróbce okazało się, że ratatouille z piekarnika zawiera
tyle samo szkodliwych kwasów, co niektóre słodkie napoje gazowane, których
częste spożywanie jest przyczyną próchnicy zębów."

Taaa, może pożegnam się z zębami, bo z pieczonymi warzywami na pewno nie :)

- -
pzdr
kasia maruda

2. Data: 2006-06-06 19:17:16

Temat: Re: pieczone warzywa.....
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"kasia maruda" <k...@g...pl> wrote in message
> [...]
> częste spożywanie jest przyczyną próchnicy zębów."
>
> Taaa, może pożegnam się z zębami, bo z pieczonymi warzywami na pewno nie

E tam, piecz w piekarniku elektrycznym, kwas węglowy ze spalin Ci nie
zagrozi...

3. Data: 2006-06-06 19:47:23

Od: "Wojtek H." <s...@p...ciach.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Panslavista <p...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:e64kfl$hdg$...@n...news.tpi.pl...

> "kasia maruda" <k...@g...pl> wrote in message

> E tam, piecz w piekarniku elektrycznym, kwas węglowy ze spalin Ci nie
> zagrozi...

A Ty zaśnij snem Sprawiedliwego - uratowałeś ludzkość.

Zdrówka - Wojtek H.

4. Data: 2006-06-06 19:58:25

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojtek H." <s...@p...ciach.onet.pl> wrote in message

> [...]
> zgrozą

> których

> A Ty zaśnij snem Sprawiedliwego - uratowałeś ludzkość.

Zapomniałem dodać, że kwas węglowy czyli CO^2 rozpuszczony w wodzie (w tym
wypadku soku warzyw) fantastycznie niszczy zęby... Jak kwas
acetylosalicylowy...

5. Data: 2006-06-06 22:26:24

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasia maruda" napisał:

> Po 45-minutowej obróbce okazało się, że ratatouille z piekarnika
> zawiera tyle samo szkodliwych kwasów, co niektóre słodkie napoje
> gazowane, których częste spożywanie jest przyczyną próchnicy zębów."

Z onetu... no tak... Jak oni to liczyli? W suchej masie porównywali
czy stężeniami w coli i w soku, który puściły jarzynki? :D

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 64.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

wspomnień czar
bezglutenowa dieta
Co z malinami?