piernik z marchewki

1. Data: 2003-08-27 11:11:07

Temat: piernik z marchewki
Od: "sMOCZYCA" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

może ktoś napisać sprawdzony przepis? ja kiedyś zrobilam z ksiazki
kucharskiej to smakowal tak okropnie ze az go wyrzucilam
==== pozdrawiam sMOCZYCA ==============

1. Data: 2003-08-28 06:59:49

Temat: Re: piernik z marchewki
Od: Lemina <lemina_ksi@CIACH_TOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bii4sb$alu$1@flis.man.torun.pl>, sMOCZYCA wrote:
> może ktoś napisać sprawdzony przepis? ja kiedyś zrobilam z ksiazki
> kucharskiej to smakowal tak okropnie ze az go wyrzucilam
>==== pozdrawiam sMOCZYCA ==============

Hejka ;-)

Ja kiedyś robiłam taki piernik wg przepisu:

Piernik z marchwi
3 szkl. mąki pszennej,
40 dkg marchwi,
1 szkl. cukru,
2 jaja,
3 dkg masła sklarowanego,
5 dkg cukru upalonego na ciemny karmel,
1 łyżeczka mielonego cynamonu,
1 łyżeczka mielonych goździków,
0,5 łyżeczki sody oczyszczonej

Marchew obrać, zetrzeć na drobnej tarce, wycisnąc sok. Dodać m ąkę,
sodę, żółtka utarte z cukrem, rozpuszczone masło, przyprawy, karmel.
Masę utrzeć. Ubić pianę i dodać do wyrobionej masy. Piec około godziny.
Po upieczeniu można przełożyć kwaśną marmoladą.

I wyszedł z tego co pamiętam całkiem nienajgorszy ;-) (jak ja dawno jego
nie robiłam, że aż chyba się dzisiaj skuszę.....

Pozdrówka

Milena

--
Powiedzieć komuś całą prawdę,
to czasami więcej niż obowiązek - to przyjemność. (Oscar Wilde)

Soja
cierpka aronia
kiki
sałatka grecka