pikantne potrawy

1. Data: 2003-04-04 16:24:51

Temat: Re: pikantne potrawy
Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn wrote:
> Użytkownik "Maja" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> afrykanskiej (tam z kolei lubia piri piri - moim zdaniem tymi papryczkami
> mozna ewentualnie wyczyscic przypalony garnek, no ale...)

Szukaj tu:

http://www.spicecuisine.com/

MNIAM!!!!

1. Data: 2003-04-04 16:30:13

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja wrote:
> a to jeszcze jedno pytanko..
> jakis czas temu bylam sobie w japonskiej restauracji [którą niekoniecznie
> można posądzić o ostre jedzenie], ale było tam takie cos zielonego, co się
> nakładało na sushi. coś a'la chrzan (bo takie ostrawe).. ale jakby z czymś
> jeszcze...
> primo po pierwsze - wiecie co to jest?
> primo po drugei - można to gdzieś nabyć?

Nazywa sie to Wasabi (czytaj łasabi. Pelna nazwa Neri Wasabi.
Mozna kupic w sklepach Asian foods. (Poznanska, Galeria Mokotow, Geant
na Grochowie)
Male zielone podluzne kartoniki z tubka w srodku.
Wysmienite rowniez np. do wedliny na chlebku.
Polecam

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-04-06 10:10:14

Od: sphinxozo <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

In article <X...@1...110.122.80>,
p...@t...pl.POTRZEBNA.pozyczka.500.tys.zl.0601.49.1
9.98.04 says...
> "Maja" <m...@p...onet.pl> wrote in

[...]
> moim ulubionym "swinstewkiem", ktore dokladam sobie tu i tam (chocby i na
> chleb) jest piklowane mango (w wersji "hot"). mialem kiedys okazje w
> indiach zademonstrowac sprawnosc, z jaka je pozeram i przyznam, ze
> wzbudzilo to uznanie tubylcow :-)

Przywiozl mi koles z indii pare razy i jest naprawde zawodowe
i ostre. Ja mialem domowej roboty przygotowane przez mame tego goscia z
indii :) mega power

1. Data: 2003-04-06 10:53:18

Od: Peyton <p...@t...pl.POTRZEBNA.pozyczka.500.tys.zl.0601.49.19.98.04> szukaj wiadomości tego autora

sphinxozo <s...@h...com> wrote in

w polsce pikle firmy "patak's" sprzedaje decare -> www.decare.com.pl

--
Diese E-Mail enthaelt vertrauliche und/oder
peyton rechtlich geschuetzte Informationen.

1. Data: 2003-04-11 18:58:36

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Peyton <p...@t...pl.potrzebna.pozyczka.500.tys.zl.0601.49.
19.98.04> wrote:

> [...]
> chleb) jest piklowane mango (w wersji "hot"). mialem kiedys okazje w
> indiach zademonstrowac sprawnosc, z jaka je pozeram i przyznam, ze
A pikle z limonek znasz? Jeśli nie, to skosztuj, polecam, wersję 'hot'
oczywiście :-) Oraz ostry chutney z mango. Z innych ostrości to oczywiście
sambal oelek, wasabi i harissa, że o broni biologicznej pod nazwą piment
antillais nie wspomnę, to jest dopiero wyciskacz łez, co dech zapiera ;-)

Anetek
.' .. `. Aneta Baran *---* Work: ++41 22 76 74598 A...@c...ch
:`.__.': http://2510053385/~aneta/ *----* Home: a...@a...net
`....' * Anything is good and useful if it is made of chocolate. *

1. Data: 2003-04-11 22:01:28

Od: Peyton <p...@t...pl.POTRZEBNA.pozyczka.500.tys.zl.0601.49.19.98.04> szukaj wiadomości tego autora

Aneta Baran <a...@c...anetek.net> wrote in

> A pikle z limonek znasz? Jeśli nie, to skosztuj, polecam, wersję 'hot'
> oczywiście :-) Oraz ostry chutney z mango.

cos mi sie wydaje, ze kiedys juz probowalem chutneya, ale byl tak mdlaco-
slodki, ze caly sloik wyladowal w koszu.

> że o broni biologicznej pod
> nazwą piment antillais nie wspomnę, to jest dopiero wyciskacz łez, co
> dech zapiera ;-)

a jaka jest nazwa handlowa?

--
p.e.y.t.o.n

"Wolę Peya niż księdza Jankowskiego..." -- Siwa

1. Data: 2003-04-11 22:51:22

Od: Peyton <p...@t...pl.POTRZEBNA.pozyczka.500.tys.zl.0601.49.19.98.04> szukaj wiadomości tego autora

Aneta Baran <a...@c...anetek.net> wrote in

> A pikle z limonek znasz? Jeśli nie, to skosztuj, polecam, wersję 'hot'
> oczywiście :-) Oraz ostry chutney z mango.

cos mi sie wydaje, ze kiedys juz probowalem jakiegos chutneya, ale byl tak

1. Data: 2003-04-15 20:11:05

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

19.98.04> wrote:

> cos mi sie wydaje, ze kiedys juz probowalem jakiegos chutneya, ale byl tak
> mdlaco-slodki, ze caly sloik wyladowal w koszu.
Dla mnie łagodny chutney też za mdły, ale ostry jest całkiem całkiem. Jako
dodatek do potraw, i np. do ciepłych placków nan, czy jak tam one się
nazywają, pycha.

A z innych cudów to właśnie odkryłam w szafie keczup bananowy, też ostry.
Ciekawy smak, nie powiem :-)

Pędy bambusa - zapach
SCHAB - pomocy
Gorgonzola