pilne jęczmien!!!

1. Data: 2003-11-30 17:47:07

Temat: pilne jęczmien!!!
Od: "missblack" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!!
na powiece zrobil mi sie paskudny jeczmien.wiem ze musze pojsc do lekarza
ale boli jak nie wiem co i musze szybciutko cos z tym zrobic.wiem ze oklady
z herbaty troche zlagodza dolegliwosci.ale mam w domku masc o nazwie
cortineff,ktorej uzywala moja mama.podobno nadaje sie rowniez zeby wytepic
jeczmien.co na to specjalisci???pomoze czy nie warto nawet brudzic oczka???
z gory wszystkim dziekuje i pozdrawiam
kasia

2. Data: 2003-11-30 18:27:55

Temat: Re: pilne jęczmien!!!
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cortineff,ktorej uzywala moja mama.podobno nadaje sie rowniez zeby wytepic
> jeczmien.co na to specjalisci???pomoze czy nie warto nawet brudzic

ugotuj jajko na twardo, poczekaj az lekko przystygnie ( nie obieraj ze
skorupki!!! ). Daj sobie Cortineff czystym palcem na brzeg powieki, w
okolice jeczmienia - dosc grubo tej masci, przyloz na to gazik i na to
jajko - dosc cieple bedzie szybko rozgrzewac jeczmien, az sie otworzy i bol
ustapi. Rob tak co 1-2 godziny po 10-15 minut. Masc dawaj 3-5 x dziennie,
oczywiscie idz do okulisty do kontroli.

casus
spec. ch. oczu

3. Data: 2003-11-30 18:54:09

Temat: Odp: pilne jęczmien!!!
Od: "missblack" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik casus <c...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bqdcri$ick$...@i...gazeta.pl...
> [...]
bol
> ustapi. Rob tak co 1-2 godziny po 10-15 minut. Masc dawaj 3-5 x dziennie,

dzieki!!!biegne do kuchni :)

4. Data: 2003-11-30 22:14:24

Od: "xyz" <o...@U...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik missblack <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bqdaju$q2b$...@n...onet.pl...
> [...]
> cortineff,ktorej uzywala moja mama.podobno nadaje sie rowniez zeby wytepic
> jeczmien.co na to specjalisci???pomoze czy nie warto nawet brudzic

Przyloz zloto (pierscionek obraczka cokolwiek zlotego) do miejsca wykwitu.

5. Data: 2003-12-01 13:47:05

Od: "yksnimaK" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"xyz" <o...@U...poczta.fm> wrote in message

> [...]
> oczka???
>

> Przyloz zloto (pierscionek obraczka cokolwiek zlotego) do miejsca wykwitu.

Co z tym zlotem? Dlaczego ono ma pomagac ?

Rafal

6. Data: 2003-12-01 15:00:54

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co z tym zlotem? Dlaczego ono ma pomagac ?
>
> Rafal

Na pewno nie pomoze stricte przylozone do miejsca wykwitu(?).

casus

7. Data: 2003-12-01 18:05:23

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "yksnimaK" napisał:
>
> Co z tym zlotem? Dlaczego ono ma pomagac ?

Podobno złoto ma właściwości bakteriobójcze. Przed przyłożeniem do
jęczmienia należy - dajmy na to obrączkę, rozgrzać pocierając ją o czysty
ręcznik, koc.

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

8. Data: 2003-12-01 18:46:17

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podobno złoto ma właściwości bakteriobójcze. Przed przyłożeniem do
> jęczmienia należy - dajmy na to obrączkę, rozgrzać pocierając ją o czysty
> ręcznik, koc.
>
> Pozdrawiam, andrzej

Zloto nie ma wlasciwosci bakteriobojczych. Obraczki sie uzywa rozgrzanej i
pociera sie - a wiec powoduje ogrzanie miejsca jęczmienia oraz mechaniczna
probe jego otwarcia. Utarlo sie dzisiaj, ze to ma byc zloto. Moze to byc
kazdy przedmiot metalowy o odpowiednim ksztalcie i wlasciwosciach. Obraczka
wlasnie czyms takim jest ( gladka, da sie nagrzac, jest pod reka ).

casus

9. Data: 2003-12-01 23:06:53

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Obraczka
> wlasnie czyms takim jest ( gladka, da sie nagrzac, jest pod reka ).

Wydaje mi się, że obrączka ma zbyt mała masę, aby mogła tutaj służyć jako
ciepły okład. Metale mają znacznie większe ciepło właściwe niż powietrze i
dlatego w dotyku wydają się nam chłodne, a jak wiemy w przypadku jęczmienia
ochładzania powieki należy raczej unikać. Dlatego moim zdaniem obrączkę
pociera się tylko po to, aby ją lekko "ogrzać".Tak jak powiedziałem
wcześniej myślę, że niektóre metale szlachetne (w tym złoto) mają własności
bakteriobójcze. Coś w tym musi być, skoro nawet niektórzy okuliści polecają
tą metodę. Oto przykład:

Dr n. med. Roman Sobecki, Klinika Okulistyczna Centrum Medycznego
Kształcenia
Podyplomowego w Warszawie

"Oprócz leczenia farmakologicznego w niektórych przypadkach pomocne jest
przykładanie rozgrzewających kompresów, a również pocieranie powieki złotem
(np. czystą obrączką)."

Źródło: http://www.sluzbazdrowia.com.pl/html/more2985c.html

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

10. Data: 2003-12-02 11:57:53

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlatego moim zdaniem obrączkę
> pociera się tylko po to, aby ją lekko "ogrzać".

No przeciez to logiczne i o to chodzi.

> [...]
>
> "Oprócz leczenia farmakologicznego w niektórych przypadkach pomocne jest
> przykładanie rozgrzewających kompresów, a również pocieranie powieki

Wiec juz napisalem, ze przyjela sie obraczka i generalnie zloto - bo zawsze
bylo dostepne pod reka. A okulisci, w tym rowniez szanowny dr Roman
Sobanski, zalecaja po to, aby wlasnie pocierac i ogrzewac potarciem a nie
jako metal z wlasciwosciami bakteriobojczymi ( co z reszta wyraznie rowniez
wyplywa z cytowanego tekstu ).

casus

Przerost migdała
gorączka