piwonie i hortensje

1. Data: 2005-10-11 09:36:59

Temat: piwonie i hortensje
Od: "Julia" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy na zimę ścina się liscie piwoni i hortensji czy tez nie bo nie wiem co
mam zrobić? czy zostawia się krzak i nic nie przycina

2. Data: 2005-10-11 11:08:10

Temat: Re: piwonie i hortensje
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Julia wrote:

> czy na zimę ścina się liscie piwoni i hortensji czy tez nie bo nie wiem co
> mam zrobić? czy zostawia się krzak i nic nie przycina

Horetnsji obcinam przekwitłe kwiaty, a peonii - nic. Lubię w zimie
patrzeć na ośnieżone byliny, obcinam je dopiero na wiosnę.
Hortensje przykrywam obciętymi gałązkami bukszpanu.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

3. Data: 2005-10-11 11:54:24

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Julia" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> czy na zimę ścina się liscie piwoni i hortensji czy tez nie bo nie wiem co
> mam zrobić? czy zostawia się krzak i nic nie przycina

Piwonie powinno się obciąć co pomaga w rozbudowie kłączy
z których wybiją przyszłoroczne pędy kwiatowe .

Hortensji w żadnym wypadku się nie obcina bo przyszłoroczne zawiązki
kwiatów już się na obecnych pędach utworzyły , obcięcie ich to
obcięcie przyszłych kwiatów .
Ze względów zdrowotnych dla rośliny i estetycznych można usunąć
przekwitłe tegoroczne kwiaty ( z łodyżką do pierwszego węzła )
choć nie jest to konieczne .
--

Pozdrawiam :-) pithal

4. Data: 2005-10-11 13:20:17

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotrh" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]

> Hortensji w żadnym wypadku się nie obcina bo przyszłoroczne zawiązki
> kwiatów już się na obecnych pędach utworzyły , obcięcie ich to

Generalizacja...o jakim gatunku jest mowa? ;)

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2005-10-11 14:07:04

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "piotrh" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

> co

> Generalizacja...o jakim gatunku jest mowa? ;)
>
> Pozdrawiam, Basia.

A o jaki pyta Julia ?
--

Pozdrawiam :-) pithal

6. Data: 2005-10-11 14:31:17

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 11 Oct 2005 15:20:17 +0200, Basia Kulesz
napisał(a):

> Generalizacja...o jakim gatunku jest mowa? ;)

Chociaż ani u H.paniculata ani H.arborescens ciecia bym też
nie zaryzykowała o te j porze roku - to po pierwsze, po
drugie są teraz wyjatkowo dekoracyjne.

A u niektórych piwoni liście obcinam, prawie rokrocznie
atakuje mi je szara pleśń:(

Marta

7. Data: 2005-10-11 15:27:27

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chociaż ani u H.paniculata ani H.arborescens ciecia bym też
> nie zaryzykowała o te j porze roku - to po pierwsze, po
> drugie są teraz wyjątkowo dekoracyjne.

Dlatego trzeba zrobić kopczyk z ziemi ogrodowej i czekać wiosny ...

Serdecznie Miłka

8. Data: 2005-10-11 16:09:11

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 11 Oct 2005 17:27:27 +0200, Miłka napisał(a):

> [...]

Te dwie kopczykowałam tylko pierwszej zimy.

Marta

9. Data: 2005-10-11 16:35:15

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra wrote:

> Chociaż ani u H.paniculata ani H.arborescens ciecia bym też
> nie zaryzykowała o te j porze roku - to po pierwsze, po
> drugie są teraz wyjatkowo dekoracyjne.

Zima tez sa dekoracyjne, ze sniegiem czy bez:
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/winter/hortensja
.jpg
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/styczen05/photos
/photo_7.html

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

10. Data: 2005-10-11 16:44:56

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zima tez sa dekoracyjne, ze sniegiem czy bez:
> [...]

Czy masz zdjęcie hibiskusa, który w tej chwili wygląda
tak paskudnie albo jeszcze gorzej?
Pozdrawiam.Mirzan

Cesarskie dzwonki...?!
jaką wiśnię?
Eogrodnictwo.pl do sprzedania
pory i robaki
preparat do zabezpieczania choinek przed jeleniami w zimie