płeć mózgu

From: " mm15" <l...@W...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: płeć mózgu
Date: Sun, 25 Jan 2004 11:40:52 +0000 (UTC)

hm...czytalam gdzies, ze mozg kobiety i mezczyzny znacznie sie od siebie
rozni. Mezczzni maja mozg podzielony na dwie czesci - lewa i prawa, ktore
nie maja wzajemnych polaczen, po prostu jedna kieruje logicznym mysleniem,
druga wrazliwoscia artystyczna i emocjami. Natomiast u kobiet mozg jest
jakby "wymieszany" nie ma granicznego podzialu na dwie polkule, po prostu
obie odpowiadaja i za logiczne myslenie i za emocje (stad tzw "kobieca
intuicja" - logika pomieszana z emocjami). Nie jest to dla mnie zbyt
optymistyczna wiadomosc, poniewaz za kilka lat planuje isc na studia w
kierunku bardziej scislych nauk, tj fizyka, chemia lub biologia. Jesli na 12
uzdolnionych chlopcow jest tylko jedna wybitnie uzdolniona dziewczynka,
ktora zdolnosciami rowna sie tym TYLKO uzdolnionym chlopcom, i jesli tylko
jedna kobieta na bodajze ladnych pare tysiecy lat przeszla do historii
nauki, to czy jest sens zajmowac sie czyms co nie zostalo dla mnie
stworzone? bardzo kocham fizyke, ale skonczonym scislowcem tez nie jestem.
Mam wiec pytanie - czy sa jakies cwiczenia ktore spowoduja ze wyostrzy sie u
mnie logiczne myslenie a oslabia emocje itp., albo czy takie, aby obie
polkule zajmowaly sie swoimi rzeczami? :[ wiem ze nie ma dla mnie nadzieji
ale nie chce zostac zwykla laborantka