pleśń na kobei

1. Data: 2006-03-30 05:54:16

Temat: pleśń na kobei
Od: Mariusz Balik <M...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jeśli Państwo mi nie pomożecie to chyba już nikt.
Szukam ratunku dla 9 ślicznych sadzonek kobei. Wzeszły bardzo szybko ale
na doniczkach (prasowany torf w krążkach) pojawił się biały nalot pleśni
:( Co mogę zrobić żeby je uratować.
Proszę o pomoc.
pozdrawiam
Mariusz Balik

2. Data: 2006-03-30 06:00:25

Temat: Re: pleśń na kobei
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Balik" <M...@p...fm> napisał w wiadomości

> Szukam ratunku dla 9 ślicznych sadzonek kobei. Wzeszły bardzo szybko ale
> na doniczkach (prasowany torf w krążkach) pojawił się biały nalot pleśni
> :( Co mogę zrobić żeby je uratować.

Podlej roztworem Previcuru.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-03-30 06:12:24

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mariusz Balik" <M...@p...fm> wrote in message
> [...]
> Szukam ratunku dla 9 ślicznych sadzonek kobei. Wzeszły bardzo szybko ale
> na doniczkach (prasowany torf w krążkach) pojawił się biały nalot pleśni

Chyba nas załatwiają z tymi doniczkami - już ich nie kupuję...

4. Data: 2006-04-09 05:50:15

Od: Mariusz Balik <M...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> Podlej roztworem Previcuru.
>
> Pozdrawiam, Basia.

Witam!
Sadzonki podlałem zgodnie z sugestią z instrukcji 15% roztworem
Previcuru i efekt przeszedł moje oczekiwania :) Bardzo dziękuję w
imieniu swoim i kobeii.
Serdecznie pozdrawiam
Mariusz Balik

5. Data: 2006-04-09 07:12:28

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e1a6sm$rbm$1@news.interia.pl Mariusz Balik
<M...@p...fm> napisał(a):

> Sadzonki podlałem zgodnie z sugestią z instrukcji 15% roztworem
> Previcuru i efekt przeszedł moje oczekiwania :)

Hejka. Nic dziwnego skoro zalecane stężenie Previcuru do podlewania
przeciwko zgorzeli siewek itp. to 0,15% (1,5 ml środka w 1 litrze wody).
Pozdrawiam aptekarsko Ja...cki

6. Data: 2006-04-09 16:24:31

Od: Mariusz Balik <M...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):

> Hejka. Nic dziwnego skoro zalecane stężenie Previcuru do podlewania
> przeciwko zgorzeli siewek itp. to 0,15% (1,5 ml środka w 1 litrze wody).
> Pozdrawiam aptekarsko Ja...cki

No tak, z matematyką zawsze byłem na bakier :) roztwór, który
zastosowałem to 15 ml środka na 10 l wody
... ale przyznam się, że przez moment zrobiło mi się zimno :)
pozdrawiam
M.B.

7. Data: 2006-04-09 20:37:17

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Balik napisał(a):
> [...]

:-)

> No tak, z matematyką zawsze byłem na bakier :)

Nie tylko ty, poprawiacz też.

> roztwór, który zastosowałem to 15 ml środka na 10 l wody
> ... ale przyznam się, że przez moment zrobiło mi się zimno :)

;-)
www.math.uni.wroc.pl/instytut/skrypty/dzaremba/repet
.pdf
pozdr. Jerzy

8. Data: 2006-04-09 20:58:16

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak wrote:

> Nie tylko ty, poprawiacz też.

??? Jeden mililitr na jeden litr to jeden promil, czyli 0,1%.
A półtora mililitra to półtora raza więcej, czyli 0,15%.
Co w tym jest na bakier?

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2006-04-09 21:06:38

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e1br5m$r86$1@atlantis.news.tpi.pl Jerzy Nowak
<0...@m...pl> napisał(a):

> Nie tylko ty, poprawiacz też.

Hejka. Poprawiacz wie co to jest procent i jednak umie dzielić 150 ml
przez 100 litrów. ;-)
http://www.bip.minrol.gov.pl/FileRepozytory/FileRepo
zytoryShowImage.aspx?item_id=3179
> ;-)
> www.math.uni.wroc.pl/instytut/skrypty/dzaremba/repet
.pdf

Zadania do samodzielnego rozwiązania:
1. 46% pewnej liczby jest wieksze o 3 od 21% tej liczby. Jaka to liczba?
Odpowiedź 12. Mam rozwiązywać dalej?
Pozdrawiam rachunkowo Ja...cki
PS Zapamiętaj: jeden litr zawiera 1000 mililitrów. Zabraknie palców, co?

10. Data: 2006-04-10 18:40:12

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a):

> ??? Jeden mililitr na jeden litr to jeden promil, czyli 0,1%.
> A półtora mililitra to półtora raza więcej, czyli 0,15%.
> Co w tym jest na bakier?

1,5 + 998,5 = 1000
Miało być stężenie 0,15% a nie 0,14977533699450823764353469795307%.
Czyli zawartość środka w roztworze a nie w wodzie.
Czy dla uzyskania stężenia 40% roztworu dodasz 40 części na 100 czy na 60?
;-)
pozdr. Jerzy

Rodzynek brazylijski-physalis peruviana
jałowiec kłujący
Targi ogrodnicze w Strzelinie k/Słupska 8-9.04.2006
tez wiosna
KTO MA ?