plesniejace doniczki gliniane

1. Data: 2002-08-29 21:54:13

Temat: plesniejace doniczki gliniane
Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

czy sa jakies preparaty / sposoby walczace z tym i nie trujace
nadmierniie ludzi?

odpowiedz "mniej podlewaj" nie jest rozwiazaniem problemu

2. Data: 2002-08-30 07:43:42

Temat: Re: plesniejace doniczki gliniane
Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

Zmienic doniczke

pozdrawiam
Qwax

3. Data: 2002-08-30 12:24:31

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Qwax" <...@...Q> wrote:

>Zmienic doniczke

to cenna rada. inna w tym stylu: "wywal rosliny doniczkowe"

4. Data: 2002-08-30 13:05:34

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> to cenna rada. inna w tym stylu: "wywal rosliny doniczkowe"

Akurat nie - plesnieja i rozpadaja sie jedynie doniczki zle wypalone.
I na takie juz nie ma ratunku. Doniczki dobrze wypalone rozpadaja sie
znaczne pózniej (nawet pare tysiecy lat pózniej)

Pozdrawiam
Qwax

5. Data: 2002-08-30 13:14:05

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Qwax" <...@...Q> wrote:

>Akurat nie - plesnieja i rozpadaja sie jedynie doniczki zle wypalone.
>I na takie juz nie ma ratunku. Doniczki dobrze wypalone rozpadaja sie
>znaczne pózniej (nawet pare tysiecy lat pózniej)

to by sie zgadzalo.

lubie doniczki z niepowlekanej gliny. w zeszlym roku byly w sprzedazy
porzadnie doniczki niemieckie. w tym roku (2001/2002) sa tylko
wloskie, juz na oko widac, ze gowniane. a plesnieja po 2-3 miesiacach

swoja droga, ze polskie cegielnie nie umieja robic doniczek (albo nie
umieja sie z nimi przebic do klientow)

6. Data: 2002-08-30 13:37:44

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
miesiacach

> swoja droga, ze polskie cegielnie nie umieja robic doniczek (albo

Mój ojciec (ceramik) z duzym doswiadczeniem w cegielniach móglby co
nie co na ten temat powiedziec - ale stara sie byc kulturalny (i nie
rzucac miesem).

Ogólnie rzecz biorac wypiek doniczek podobny jest do wypieku chleba -
najpierw (z oszczednosci) uczy sie ludzi ze chleb 'bialy' jest
smaczniejszy, zdrowszy i w ogóle cudo - a potem ludzie kupuja to g...
i dziwia sie ze na drugi dzien rano chleba zjesc sie nie da a u (pra-
babci) pieklo sie chleb raz na tydzien i przez caly tydzien byl
smaczny i pachnacy.

Nawet z dobrej gliny zrobi sie 'byle co' jak sie zle wygniecie, zle
uformuje, zle wysuszy i zle wypali.
A kazdy z tych etapów ma wplyw na koszty.

Pozdrawiam
Qwax

7. Data: 2002-09-02 10:35:34

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Qwax" <...@...Q> wrote:
> [...]
>
>Nawet z dobrej gliny zrobi sie 'byle co' jak sie zle wygniecie, zle
>uformuje, zle wysuszy i zle wypali.
>A kazdy z tych etapów ma wplyw na koszty.

cholera, kolejna mi zaplesniala. da sie gdzies w warszawie kupic
porzadne doniczki z niepolewanej gliny?

a ze zyjemy w cywilizacji kultywujacej tandete tez ubolewam. meble z
sosniny, samochod na 5 lat bezawaryjnej pracy, komputer przestarzaly w
kilka miesiecy po zakupie. kiedy mam czas cheb sam sobie pieke.

8. Data: 2002-09-02 11:50:29

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> mam czas cheb sam sobie pieke.

To znajdz moze troche czasu i zmien kodowanie polskich liter na

charset="iso-8859-2"

Pozdrawiam
Qwax

9. Data: 2002-09-02 11:57:03

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Qwax" <...@...Q> wrote:

>To znajdz moze troche czasu i zmien kodowanie polskich liter na
>
>charset="iso-8859-2"

chrzanie polskie krzaki

10. Data: 2002-09-02 12:18:34

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> chrzanie polskie krzaki

Jestesmy co prawda na p.r.o o nie na p.s.s-v. ale jak Twoja kultura
objawiac sie bedzie 'chrzanieniem' to albo zostaniesz przez kogos
ochrzaniony albo nikt nie bedzie chcial z Twoim 'za-chrzanstwem' miec
nic do czynienia.

Pozdrawiam
Qwax

kasztany,coś wymyślono by je ratowa