podanie krwi 1.5 miesiecznemu dziecku

1. Data: 2002-07-23 12:07:00

Temat: podanie krwi 1.5 miesiecznemu dziecku
Od: piotrtal <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam.

moj 1.5 miesieczny dzieciak lezy na oddziele biegunkowym od 1.5
tygodnia z powodu zarazenia virusem rota.
po kilku dniach pobytu biegunki minely, stan ogolny dziecka poprawil
sie, i wszystko by bylo ok gdyby nie to, ze lekarz stwierdzil, ze ma
za slabe wyniki krwi.
erytrocyty 2.8 mln
leukocyty 17 tys
hemoglobina 9

w zwiazku z tym zaleceniem z jego strony jest podanie dziecku krwi
(erytrocytow) w celu zwalczenia anemii, ktora jak stwierdzil nie jest
gleboka, ale niepokojaca.
tutaj moje pytanie. czy po 1.5 tygodniowym pobycie dziecka w szpitalu
i podawaniem mu roznych antybiotykow te zle wyniki nie sa wlasnie tego
nastepstem. czy podanie krwi jest ostatecznoscia. bardzo sie boimy z
zona wyniku tego podania krwi. jest to bardzo male dziecko.
czy nie ma innego sposobu, zeby zwalczyc niski poziom erytrocytow?
czy to jest ostatecznosc w takich przypadkach?

2. Data: 2002-07-24 13:00:50

Temat: Re: podanie krwi 1.5 miesiecznemu dziecku
Od: "Mr Myszek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy po 1.5 tygodniowym pobycie dziecka w szpitalu
> i podawaniem mu roznych antybiotykow te zle wyniki nie sa wlasnie tego
> nastepstem.
Trudno cos tutaj powiedziec, zwlaszcza, ze nie znamy terapii jakiej
poddawane bylo Panskie dziecko. Ale powiem tak na oko, ze nie powinien to
byc stan po podaniu lekow (antybiotykow).

> czy podanie krwi jest ostatecznoscia. bardzo sie boimy z
> zona wyniku tego podania krwi. jest to bardzo male dziecko.

Podanie masy erytrocytarnej (ME) jest dobrym rozwiazaniem , pod warunkiem,
ze zostanie pobrana krew na dalsze badania przed transfuzja. Niema czego sie
bac. Wiek niema zabardzo znaczenia w tym przypadku. Wazniejsze jest aby
dokonano kompleksowej diagnostyki hematologicznej dziecku.
--
Z radosnym ...
Mr Myszek

kiedy po wyrostku..
Cos na obnizenie cisnienia
Szum w uszach
Przepuklina
łysienie androgenowe a lek homeopatyczny