pomidory

1. Data: 2006-03-09 14:48:30

Temat: pomidory
Od: "grazyna" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

pomózcie bo nie wiem co zrobiłam nie tak , posiałam pomidory w skrzynce jak
wypusciły drugie listki - przepikowałam do ziemi specjalnej do pikowania i
teraz nie wiem niby rosna ale zwija listki tak jakby miały za sucho ale
ziemia jest wilgotna doczytałam gdzieś ze może to byc choroba czy grzyb zwany
fuzaryjne więdniecie pomidora co z tym zrobić?da sie je jeszcze uratowac czy
lepiej posiac nowe?

2. Data: 2006-03-14 18:47:36

Temat: Re: pomidory
Od: m...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

grazyna napisał(a):
> [...]
> fuzaryjne więdniecie pomidora co z tym zrobić?da sie je jeszcze uratowac czy

jeśli to fuzarioza, to roślinki pewnie mają przewężoną łodyżkę
u nasady, więdną i się przewracają. Jeśli niewiele ich padło to
usuń je jak najszybciej wraz z otaczającą je ziemią, ale szanse na
ratunek są małe. Za to jest jeszcze sporo czasu na nowy siew - w
końcu za oknem zima - tylko może warto kilka dni (tydzień)
wcześniej wyprażyć ziemię w piekarniku.
pozdrawiam Monika

3. Data: 2006-03-14 18:48:29

Od: m...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

grazyna napisał(a):
> [...]

ratunek są małe. Za to jest jeszcze sporo czasu na nowy siew - w
końcu za oknem zima - tylko może warto kilka dni (tydzień)

SZKLARNIE sprzedam [Lodz]
Dwupienne
Wiosenne porządki balkonowe /Wrocław
szrotówek kasztanowiaczek