pomidory - jak są"chodowane"

1. Data: 2004-07-20 11:16:27

Temat: Re: pomidory - jak s?"chodowane"
Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin E. Hamerla wrote:

> No tak, ale tak to zapewne zima czy jesienia. Pomidory kupowane od
> chlopa, na bazarku takie nie sa.

no wlasnie, tez nie rozumiem tej dyskusji o bezsmakowych pomidorach,
kupuje na targu piekne, pachnace i smaczne pomidory, ktore sa w pelni
czerwone i nie maja zadnego bialego srodka
zima to i owszem, ale latem, przeciez to normalne pomidory sa

wiku
--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2004-07-20 11:20:45

Temat: Re: pomidory - jak sa "hodowane"
Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Gusiek" pisze:
> Na szczęscie zaobserwowałam już nieco odmienne trendy i w tym roku
> nie narzekam, można znaleźć odmiany, które pachną i smakują
> pomidorami :) Polecam poszukiwanie tzw. Gargameli - wielkich,
> nieregularnych pomidorów o pięknym aromacie i naprawdę świetnym
> smaku.

No patrz, a ja myslalam, ze pod wzgledem aromatu i smaku zdecydowanie
wygrają "cherry tomatoes": drobne, czerwone, soczyste, jak ... wiśnie.

tomejtos, tomatos ... ;-)

eM czyta i nuci sobie po nosem

1. Data: 2004-07-20 11:51:37

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> napisał
w wiadomości news:j3vpf0pevmpq1blfg9ffn370k92epcqvjm@4ax.com...

A nie doczytałeś dokońca? Napisałam coś takiego:
[...]

Poza tym, pytanie było, skąd się biorą takie pomidory, więc napisałam, skąd
się biorą. A na bazarku też mogą się nawet teraz takie cuda trafić, bo nie
dalej jak tydzień temu posłałam męża po pomidory i przyniósł właśnie takie
kalarepy, białe w środku i chrzęszczące w zębach :)

Pewnie, ze teraz jest sporo dobrych pomidorów, ale w dużych miastach nie
zawsze producenci sprzedają na bazarze. Najczęściej są to handlarze, którzy
kupują warzywa i owoce na giełdzie - i dla nich głównym wykładnikiem
atrakcyjności towaru jest cena. A podejrzewam, że te "kalarepy" latem muszą
ostro tracić na wartości.
Pozdrawiam z lekką nutką irytacji, Agata

1. Data: 2004-07-20 11:52:47

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM" <...@...c> napisał w wiadomości

> No patrz, a ja myslalam, ze pod wzgledem aromatu i smaku zdecydowanie
> wygrają "cherry tomatoes": drobne, czerwone, soczyste, jak ... wiśnie.

Ach, te są pyszne, ale ja ich mam pod dostatkiem na krzaku u mamy i to w
najmniej oczekiwanych miejscach, bo same się rozsiały po całym ogrodzie :)
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-07-20 14:12:32

Od: "Kris" <k...@n...plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A podejrzewam, że te "kalarepy" latem muszą
> ostro tracić na wartości.
> Pozdrawiam z lekką nutką irytacji, Agata

Hej!

Te "kalarepy" nie tracą latem na wartości, bo się ich nie uprawia. Są to
genetycznie modyfikowane odmiany do uprawy pod osłonami, co latem jest
przecież bez sensu jak pomidory rosną w gruncie..

Krzysztof

1. Data: 2004-07-20 15:06:48

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ach, te są pyszne, ale ja ich mam pod dostatkiem na krzaku u mamy i to w
> najmniej oczekiwanych miejscach, bo same się rozsiały po całym ogrodzie :)
> Pozdrawiam, Agata

Ale z Ciebie szczęściara, nie mów jeszcze, że niektóre są o zapachu mięty ;-)
Pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-07-20 15:13:29

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kris" <k...@n...plusnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> genetycznie modyfikowane odmiany do uprawy pod osłonami, co latem jest
> przecież bez sensu jak pomidory rosną w gruncie..

To nie są odmiany genetycznie modyfikowane.
Ciekawa jestem, jaki procent produkcji towarowej uprawia się w gruncie :)
Poza tym, ich nie trzeba uprawiać latem, wystarczy wyjac je z przechowalni o
kontrolowanej atmosferze, w której leża od miesiecy!

1. Data: 2004-07-20 15:14:20

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ale z Ciebie szczęściara, nie mów jeszcze, że niektóre są o zapachu mięty
;-)
> Pozdrawiam Areta

Niestety, mięta jest w innym ogródku :)

1. Data: 2004-07-20 17:06:46

Od: "Natalia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Poza tym, ich nie trzeba uprawiać latem, wystarczy wyjac je z przechowalni
> kontrolowanej atmosferze, w której leża od miesiecy!

Ty wiesz, ile kosztuje takie przetrzymywanie ? Ktoś musiałby na głowę upaść,
żeby w lecie, kiedy uprawa zarówno w gruncie, jak i pod (nieogrzewanymi)
osłonami jest tania trzymać pomidory w przechowalni.

A co do uprawy w gruncie - Polska jest najdalej na północ położonym krajem,
w którym istotnie pomidory uprawia się w gruncie na skalę przemysłową.
Chodzi głównie o pomidory dla przetwórstwa (przeciery & keczupy), bo
deserowe to najczęściej spod folii są.

Niektóre odmiany pomidorów są genetycznie modyfikowane.

Natalia

1. Data: 2004-07-20 17:14:18

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Natalia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
[ciach] - no comments - NTG, OT i w ogóle bez sensu :)

> Niektóre odmiany pomidorów są genetycznie modyfikowane.

Możesz podać konkretnie które, jakie to modyfikacje i od kiedy w Polsce
wolno uprawiać takie pomidory?
Pozdrawiam, Agata

nalesnik-co zrobic?
Spagetti- sos