pomoc w warunkach domowych?

1. Data: 2004-03-04 18:58:25

Temat: pomoc w warunkach domowych?
Od: "Darek" <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie:
Jakie są najlepsze sposoby domowe na zatamowanie krwotoku z nosa - ja znam
dwie wersje i nie wiem która jest poprawna, tzn chodzi mi o zimny kompres -
czy należy go kłaść na kark czy też na czoło i jaką przyjąć pozycję?
Kolejna sprawa która mnie interesuje dotyczy stłuczeń palca, często się
zdarza np przytrzaśnięcie szufladą itp;-) - czy w takim wypadku należy palec
potraktować ciepłą czy zimną wodą - a może to jakaś bzdura ? Proszę o
wytłumaczenie.

2. Data: 2004-03-04 19:21:34

Temat: Re: pomoc w warunkach domowych?
Od: "Gregor" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kompres -
> czy należy go kłaść na kark czy też na czoło i jaką przyjąć pozycję?

na kark, pozycja z pochyloną głową do przodu

> [...]
palec
> potraktować ciepłą czy zimną wodą - a może to jakaś bzdura ? Proszę o

zimną-zmniejsza to obrzęk, przekrwienie, ból

3. Data: 2004-03-06 16:55:31

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek ( d...@p...pl ) napisał:
> Mam pytanie:
> Jakie są najlepsze sposoby domowe na zatamowanie krwotoku z nosa -
Najpierw porządnie wydmuchać nos (później można to powtórzyć), można też
zrobić tamponadę nosa.
Usiąść. Następnie przyłożyć zimny okład (zmieniać go) na czoło (na kark też
można).
Przytrzymać/ścisnąć palcami u nasady nosa (między oczami) z głową lekko
pochyloną ku przodowi.
Nie wolno się kłaść, ani przechylać głowę do tyłu.

> Kolejna sprawa która mnie interesuje dotyczy stłuczeń palca, często się
> zdarza np przytrzaśnięcie szufladą itp;-)
Zimny okład. Żel, maść na stłuczenia (arnika, altacet, nawet ocet).

NIE MASZ PROSTATY?
Coś mi wyrosło na czole :(
Coś mi wyrosło na czole :(
Coś mi wyrosło na czole :(