pomóżcie (hiperkaliemia)

1. Data: 2004-08-05 05:31:02

Temat: pomóżcie (hiperkaliemia)
Od: "jesion" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jeszcze raz proszę o opinie fachowców. Poniżej mój poprzedni post.

"Witam wszystkich Grupowiczów,

Mam specjalistyczne pytanie dotyczące hiperkaliemii (jak w temacie) Otóż, mój
ojciec otrzymał w szpitalu kurację "nasercową składającą się z następujących
lekarstw
KALDYDUM (potas),PRESTARIUM (obniża ciśnienie), VIVACOR( obniża ciśninienie),
ZOCOR (obniża cholesterol), TERTENSIF (moczopędny). Po 1 miesiącu kuracji
stracił zupełnie łaknienie, schudł 15 kg i wygląda przerażająco. Dostał jakiejś
zapaści oddechowej i sercowej oraz dolegliwości żołądkowych (jadłowstręt).
Proszę specjalistów o wypowiedź czy to zestawienie leków mogło wywołać takie
obajwy? Czy mogło dojść do tzw. hiperkaliemii (przedawkowanie potasu). Do tej
pory cieszył się niezłym zdrowiem - dolegało mu tylko serce (lekka arytmia).
Jak postępować z cierpiącym ojcem? Czy jest jakiś sposób by go odtruć jeśli
objawy wskazują na hiperkaliemię.

pozdrawiam prosząc o wsparcie
jesion "

2. Data: 2004-08-05 13:31:40

Temat: Re: pomóżcie (hiperkaliemia)
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Aug 2004 07:31:02 +0200, jesion wrote:

> Jeszcze raz proszę o opinie fachowców. Poniżej mój poprzedni post.
> [...] Czy jest jakiś sposób by go odtruć jeśli
> objawy wskazują na hiperkaliemię.

Jeśli podejrzewasz (z sobie tylko znanych powodów) podwyższony poziom
potasu, to badaniem które to wyjaśni w ciągu kilkunastu minut jest
poziom elektrolitów w surowicy.

Nie baw się w lekarza, tylko wezwij lekarza na wizytę domową, zawieź
ojca do POZ, albo (jeśli ojciec wygląda i czuje się naprawdę źle) - do
izby przyjęć odpowiedniego szpitala. IMHO nikt ze śladową choćby ilością
mózgu w głowie nie doradzi Ci nic innego.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2004-08-05 14:03:48

Od: "jesion" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Dziękuję za poradę. Podałem zbyt mało szczegółów. Ojciec leży juz od piątku w
szpitalu i badają go na różne przypadłości. Dzisiaj dowiedziałem się, że
właściwie jest odwrotnie. Po kuracji tymi specyfikami, które wymieniłem w
poście ma obniżony poziom potasu do granicy normy. Czy te leki mogą wywoływać
tak drastyczne skutki jak : jadłowstręt, ciągłe pragnienie, osłabienie,
krwotoki z nosa. Proszę o opinię. Czy te leki w zestawieniu są bezpieczne -
podawane jednocześnie?

Jesion

4. Data: 2004-08-05 14:27:28

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Aug 2004 16:03:48 +0200, jesion wrote:

> [...]
> właściwie jest odwrotnie. Po kuracji tymi specyfikami, które wymieniłem w
> poście ma obniżony poziom potasu do granicy normy.

Co może, ale nie musi być przyczyna pewnej części opisywanych przez
Ciebie objawów.

> Czy te leki mogą wywoływać
> tak drastyczne skutki jak : jadłowstręt, ciągłe pragnienie, osłabienie,
> krwotoki z nosa. Proszę o opinię.

Jest takie powiedzenie: Nie ma takiego objawu, którego nie można by
przypisać działaniu jakiegoś leku. Co nie oznacza jednak, ze w tym
przypadku tak jest. O wiele więcej i o wiele bardziej wiarygodnych
informacji możesz uzyskać od lekarzy zajmujacych się pacjentem
bezpośrednio.

> Czy te leki w zestawieniu są bezpieczne -
> podawane jednocześnie?

Z mojego punktu widzenia (czyli raczej neurologicznego) - zestaw dość
typowy i względnie popularny, może poza vivacorem, względnie drogim.
Potas, inhibitor ACE, beta-bloker, indapamid, statyna - jak
najbardziej. Większość moich pacjentów miała by w tym towarzystwie
jeszcze aspirynę:)

5. Data: 2004-08-05 17:57:56

Od: "jesion" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ogromnie dziękuje,

Czy mógłbym czasami zaczerpnąć konsultacji u Ciebie dot. dalszego rozwoju
wypadków?

pozdro
Jesion

6. Data: 2004-08-05 22:15:30

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Aug 2004 19:57:56 +0200, jesion wrote:

> Czy mógłbym czasami zaczerpnąć konsultacji u Ciebie dot. dalszego rozwoju
> wypadków?

Nie widzę przeszkód, ale też nie widzę większego sensu ;)

7. Data: 2004-08-07 13:22:44

Od: k...@h...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy wymienione przeze mnie leki: KALDYDUM,PRESTARIUM, VIVACOR,ZOCOR, TERTENSIF
mogą zaburzyć mechanizm przyswajania żelaza przez organizm i w konsekwencji
wywołać anemię. W szczególności czy mogą wywołać w żołądku proces zapalny w
wyniku którego dojdzie do zablokowania przyswajania żelaza ze spożytych
produktów.

pozdrawiam
jesion

Bol w krzyzy przy odchylaniu sie do tylu
Bole glowy, dziwne pulsowania, przy zmianie tetna...
pomocy - proktolog!!!
prośba o pomoc (hiperkaliemia)
Zaburzenia układu wegetatywnego