pompa + zamarzajaca woda

1. Data: 2002-11-06 08:25:06

Temat: pompa + zamarzajaca woda
Od: "Ziggy" <m...@p...um.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
dzis rano zobaczylem ze woda w oczku zamarzla, a nie wyjalem pompy,
czy to oznacza ze pompa bedzie do wyrzucenia, czy moze nic sie od
tego nie stanie ? Jak to jest, trzeba wyjmowac pompy na zime ? jest
stosunkowo plytko
umieszczona wiec jest uwieziona w lodzie :( poradzcie cos,
z gory dzieki,
pozdrawiam,
ziggy

2. Data: 2002-11-07 15:41:44

Temat: Re: pompa + zamarzajaca woda
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ziggy" <m...@p...um.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tego nie stanie ? Jak to jest, trzeba wyjmowac pompy na zime ? jest
> stosunkowo plytko
> umieszczona wiec jest uwieziona w lodzie

Obecnie lód jest bardzo cienki, a pompa ze względów estetycznych powinna być
całkowicie zanurzona w wodzie. Myśle, że pompie nic nie będzie jeżeli nie
znajduje się w strefie lodu. Na zimę lepiej jest wyjąć ją. Nawet wtedy gdy
jest na takiej głębokości, ze nie grozi jej zamarznięcie.
K. Marusiński

3. Data: 2002-11-07 20:51:17

Od: "Theurge" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

hmmm...ja radzilbym zdecydowanie wyjac, tym bardziej jesli jest umieszczona
plytko...
generalnie na zime nalezy zostawiac jak najmniej urzadzen,kabli itp. na
zewnatrz, bo tworzywa sztuczne kiepsko znosza wahania temperatur (zwlaszcza
duze mrozy) wiec nawet jesli nic sie z nia teraz nie stanie, to i tak
pozniej szybciej sie bedzie zuzywac(np moze cos plastikowego peknac)

--
Theurge
"When you wish upon a star, don't let yourself fall..."

Popioły
pomidory na kompost
stara-nowa ksiarzka
oswiadczenie prezesa od malin