poproszę o przepis na pizzę

1. Data: 2003-08-08 10:15:15

Temat: poproszę o przepis na pizzę
Od: "Marcin" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

poproszę o przepis na pizzę. tradycyjną i może być udziwniana. Co dodawać i
czym popijać?
pozdrawiam
marcin

1. Data: 2003-08-08 10:54:02

Temat: Re: poproszę o przepis na pizzę
Od: Izabela Kopij <i...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin napisał:

> poproszę o przepis na pizzę. tradycyjną i może być udziwniana. Co dodawać
> i czym popijać?
> pozdrawiam
> marcin

Ja robie to tak:
tradycyjne ciasto drozdzowe, z malenka iloscia cukru -- pierwszy raz rosnie
w misce, drugi raz na blaszce. Kiedy urosnie po raz drugi, smaruje
przecierem wierzch ciasta (najlepiej z wlasnego ,,przemialu'').
a co na wierzch...
pieczarki -- podduszam z cebulka, przyprawiam do smaku (mozna dodac natki
pietruszki swiezej albo mrozonej -- bedzie miec lepszy smak), wykladam na
wysmarowane ciato. na pieczarki mozna polozyc szynke, ogorki, oliwki,
papryke, itp, a na sam wierzch starty zolty ser. Do pieca i kiedy sie
upichci do jedzenia:)

Izza
--
*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
redaktor Izabela Kopij

1. Data: 2003-08-08 11:23:57

Temat: Re: poproszę o przepis na pizz
Od: "teekaa" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robaczku" gdzie jesteś - odpowiedz na prośbę,
bo do tej pory przecież nikt nie prooooosił o PRZEPIS NA PIZZĘ.
A dla Marcina - google Twoim przyjacielem
Pozd Teekaa
P.S. Poniżej Twoja odp. jakbyś zapomniała na mój protest

Użytkownik "teekaa" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> chociaż też mnie czasami trafiało, jak co drugie pytanie było o
> ciasto na pizzę lub o skład sosu słodko-kwasnego z KFC),
Odbiło Ci? Chyba, że sama takie pytania zadawałaś?
dżdżownica

1. Data: 2003-08-08 12:08:56

Temat: Re: poproszę o przepis na pizz [OT]
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "teekaa" <t...@p...onet.pl> napisał:
> "Robaczku" gdzie jesteś - odpowiedz na prośbę,

O, to cos nowego, tesknimy za "robaczkiem"... ? ;-)))
Musze Cie zmartwic, "robaczek" ulegl metamorfozie i przybral bardziej
przyjazna dla oka postac ;-)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2003-08-12 16:15:21

Od: " " <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin <w...@p...onet.pl> napisał(a):

> poproszę o przepis na pizzę. tradycyjną i może być udziwniana. Co dodawać i
> czym popijać?
> pozdrawiam
> marcin

ciasto:

40 dag mąki (najlepiej wrocławskiej) to jest ok. 2 kubki
2 dag drożdży
ok. 1 szklanka ciepłej wody (nie za gorącej, bo drożdże nie wyrosną, a się
zaparzą)
1 łyżka oliwy
1 płaska łyżeczka cukru
szczypta soli

Mąkę wsypać do miski, zrobić dołek, wkruszyć do niego drożdże, posypać
drożdże cukrem, zalać to wszystko 1/2 szklanki ciepłej wody. Przykryć.
Odstawić na pół godziny. W tym czasie przygotuj sos pomidorowy, dodatki (np.
pieczarki, paprykę) i zetrzyj ser. Po 30 min. łyżką (ew. ręką) krótko
mieszasz ciasto, dodajesz sól, oliwę i dolewasz w miarę potrzeby wodę. Co to
znaczy w miarę potrzeby? Otóż, jak już lekko wymieszasz ciasto z oliwą,
możesz ciasto wyłożyć na blat (tudzież stolnicę :-))). Wtedy zabierasz się do
intensywnego ugniatania (paluchami :-)))), wyrabiania ciasta i jeżeli ciacho
się nie chce połączyć dodajesz po trochu wodę (cały czas ciepłą). Ciężko
pracujesz - ugniatasz i ugniatasz (bez przesady oczywiście, myślę, że samo
ugniatanie nie powinno zająć więcej jak 5-6 min.) Wyrobione ciasto wałkujesz
na cienki placek, na taki kształt jaki ma forma do pieczenia (jest to
niefachowe, ale ja nie potrafię kręcić ciasta w rękach - w powietrzu; kiedyś
w MdM byli oryginalni :-)))) Włosi i pokazywali jak się robi pizzę :-)))),
poza tym taka kręcona pizza jest okrągła)

sos:

1 średnia cebula
koncentrat pomidorowy
zioła prowansalskie (ew. samo oregano, bazylia, estragon...)
woda
papryka słodka w proszku
sól
pieprz
szczypta cukru
oliwa
Cebulę kroisz w piórka (tzn. kroisz cebulę na pół, a potem te połówki w
plasterki). Podgrzewasz oliwę na patelni, wrzucasz cebulkę i zioła (tylko,
reszta przypraw potem). Smażysz ma wolnym ogniu. Gdy cebulka zrobi się miękka
(próbujesz, uwaga może być gorąca :-)))))))))), wlewasz ok. 1/2 szklanki wody
i 2-3 łyżeczki koncentratu (my zawsze robimy to "na oko", więc dokładnie
Tobie nie powiem, musisz sama ocenić, czy sos jest wystarczająco czerwony, a
przy tym nie "zapomidorowy") i resztę przypraw (według uznania :-))))

A co na wierzchu??

To już zależy od Twojej inwencji.
Powiem tylko, że na taką pizzę potrzeba ok.30 dag sera (najlepiej mozzarella,
dobra jest też gouda)

I jeszcze parę słów o wykonaniu.

Rozwałkowane ciasto kładziesz na formę, smarujesz sosem, kładziesz 3/4 sera,
na to dodatki, a na sam wierzch resztę sera. Pieczesz w jak najbardziej
rozgrzanym piekarniku - 250° C i więcej przez ok.10-12 min. (brzegi ciasta
muszą się zawstydzić - tzn. zarumienić). Wyjmujesz pizzę z piekarnika i
posypujesz ją oregano.
Miłej zabawy w kuchni i Smacznego

1. Data: 2003-08-13 00:30:58

Od: "Akulka" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Właśnie taka sobie niedawno zapodałam. Otóz kręciłam sie ze smakiem na
pizzę, ale miałam strasznego lenia. Na prózno walczyłam ze swoja chetką, a
wstrętem do zrobienia ciasta drożdzowego. Dlatego tez zrobiłam w kubeczku
małym ciasta na naleśniki biszkoptowe (z ubita pianą białek i wodą
mineralną). Wlałam ciasto na patelnię, a gdy jeszcze nie całkiem się ścieło,
wierzch posypałam plasterklkami pieczarek, kluseczkami z wędliny i odrobiną
tartego sera. Całość obsmażyłam również z 2 strony (składników byłio
niewiele, tylko tyle by mogły sie przykleić do jeszcze płynnego ciasta).
Gotowe przełożyłam na talerz, posypałam serkiem polałam kechupem i złożyłam
na pół. Wierz potraktowałam podobnie.

Może Ameryki nie odkryłam, ale smakowało pizzowo i bardzo pomogło mi w
zabiciu "bóla". Hm, jakbym zrobiła ciasto na naleśniki drożdżowe, to chyba
tez było by fajne.
Ten pomysł to tak raczej OT, mała rzecz, a jak cieszy, zwłaszcza, że szybsza
niż robienie pizzy.

Pozdrawiam serdecznie,
Akulka

Dwóch ludzi patrzyło przez te same kraty. Jeden ujrzał kałużę, a drugi
gwiazdy.

cukinia z sadzonymi - danie jednogarnkowe
letnia kolacja
Brzoskwiniowiec
Rakija
Likier Danleys