porady odnosnie studni glebinowej

1. Data: 2006-05-10 13:08:20

Temat: porady odnosnie studni glebinowej
Od: "s...@v...pl" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry.

chce wykopac studnie glebinowa, ktora by miala byc wykorzystywana w
rolnictwie. i w zwiasku z tym moja prosba (pytanie). czy jest ktos kto by mi
zobrazowal jak to wyglada krok po kroku tzn. jakie trzeba zalatwic
pozwolenia, gdzie szukac dobrej firmy w okolicach łodzi, jak znalezc
najodpowiedniejsze miejsce na wiercenie, itp. wszystko co sie z tym wiaze.
jesli jet ktos kto by mi mogl podpowiedziec, doradzic, to bardzo prosze, bo
jestem kompletnie zielony jaeli o to chodzi.

2. Data: 2006-05-10 13:49:00

Temat: Re: porady odnosnie studni glebinowej
Od: "Zuzanna" <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Studnia do 30m głębokości i wydobyciu wody do 5 m3 na dobę nie wymaga
zezwolenia.

3. Data: 2006-05-10 13:49:23

Od: "Radek" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejo,

To nie jest taka prosta sprawa. Na poczatek trzeba zdobyc pozwolenie
wodno-prawne. W tym celu nalezy udac sie do urzedu powiatowego
(chyba wydzial budownictwa) tam powiedza dokladnie jakie
zalaczniki beda potrzebne i jaki wniosek (z tego co wiem, to mapa
gruntu, mapa geologiczna, etc) Nastepnie trzeba wykonac analize
zasobnosci wodnej na dzialce - robia to specjalistyczne firmy
geologiczne - nie znam namiarów :(

Potem trzeba wywiercic studnie (lokalizacja bedzie wyznaczona przy
wykonywaniu analizy zasobnosci wodnej) i sprawdzic wszystko czy sie
zgadza (w tych samych urzedach co poprzednio).

Znacznie prosciej jest zaczac od konca - tzn. najpierw wywiercic
studnie (firmy wiercace zazwyczaj robia najpierw odwiert próbny i
sprawdzaja czy woda bedzie, zazwyczaj tez same moga wyznaczyc
lokalizacje), a potem udac sie do urzedu powiatowego i dokonac
legalizacji studni - mniej papierów i bieganiny, a efekt taki sam.

PS.
O szczególy trzeba pytac w odpowiednim urzedzie powiatowym -
rózne urzedy maja rózne wymagania, szablon podobny jak wyzej,
mozna tez zapytac jak wyglada procedura legalizacji.

Pozdrawiam,
Radek

4. Data: 2006-05-10 23:05:11

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "

> [...]
bo
> jestem kompletnie zielony jaeli o to chodzi.

ponad 10 lat temu postanowilam mieć studnię głebinową. Polecono mi
Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe "Geobud"s.c. Pabianice, ul Wschodnia
24.
Zgłosiłam sprawę do nich i oni załatwili wszystko. Wszystkie uzgodnienia,
wytyczenie najlepszego miejsca, badania geologiczne, pozwolenia , wykonanie
studni i zgłoszenie sprawy do W-wy aby naniesiono ją na mapę. Mam studnię,
kompletną dokumentację i zero problemów z nią. Polecam, jesli ta firma
jeszcze istnieje.

--
ewa

5. Data: 2006-05-11 06:19:29

Od: "Gordiasz" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
kilka uwag:
1.jezeli ma to byc studnia glebinowa to wchodzi w gre tylko odwiercenie a
nie wykopanie.
2. studnia do 30 m glebokosci nie podlega prawu gorniczemu i zamiar jej
odwiercenia nalezy tylko zglosic w gminie,
z glebszymi jest duzo wiecej formalnosci - zalatwia je wykonawca.
3. to czy sie trafi na warstwe wodonosna o przyzwoitej wydajnosci jest
czysta loteria.
4. przed rozpoczeciem prac dobrze jest popytac w okolicy kto ma studnie
glebinowe i na jakiej glebokosci jest woda,
jezeli wykonawca bedzie miejscowy powinien miec wystarczajace doswiadczenie
w optymalnym zlokalizowaniu odwiertu.
5. profile nowych studni z okolicy mozna obejrzec u geologa powiatowego.
6. powazna inwestycja i minimalizacja ryzyka to jeszcze wizyta w Warszawie
w Państwowym Instytucie Geologicznym:
www.pgi.gov.pl
i zakup albo wgląd na miejscu w odpowiednią Szczegolowa mape
hydrogologiczna Polski w skali 1:50000 z naniesionymi głównymi poziomami
wodonosnymi.\
i to by bylo na tyle...

6. Data: 2006-05-11 06:27:57

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gordiasz" <g...@p...fm> wrote in message
> [...]
> 2. studnia do 30 m glebokosci nie podlega prawu gorniczemu i zamiar jej
> odwiercenia nalezy tylko zglosic w gminie,

Często lepiej wydać kasę na uzdatnianie wody ze studni niż wiercić głęboko,
zwłaszcza, że i tam woda może być zła do jakichkolwiek celów
gospodarczo-domowych. Taniej wyjdzie solidna instalacja usuwająca
żelazo-mangan oraz dla celów konsumpcji filtr RO, niż odwiert i pompa
głębinowa odpowiedniej mocy .

Pytanie o kamienie
Primula vialii - zamieranie
pytanie o różne