powiekszony wezel chlonny

1. Data: 2001-10-22 10:07:08

Temat: powiekszony wezel chlonny
Od: "chris" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
lekarz stwierdzil u mnie najpierw powiekszenie slinanki, potem cyste
srodkowa szyi a na usg wyszlo, ze jest to wezel chlonny, tydzien temu mi sie
powiekszyl teraz wrocil do normy tzn kulka o srednicy ok. 1 cm (mam tak juz
od ok. roku), zrobili mi biopsje, wyniki za tydzien

czy moze oznaczac to nowotwor? czy robi sie biopsje wezla przy naturalnym
jego powiekszeniu?

Krzysiek

2. Data: 2001-10-22 15:10:50

Temat: Re: powiekszony wezel chlonny
Od: "Krzysztof Dębski" <k...@p...wprost.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "chris" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jego powiekszeniu?
>
> Krzysiek
>
> Tak naprawde to to nie ma "naturalnego" powiekszenia wezła chlonnego.
Kazde jego powiekszenie oznacza jakas chorobe. Ale do wyniku nie ma sie co
martwic.

3. Data: 2001-10-22 16:14:24

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

chris wrote:

> czy robi sie biopsje wezla przy naturalnym jego powiekszeniu?

Naturalnym powiększeniu? To znaczy? Tzw. "odczynowe" powiększenie węzłów
chłonnych zdarza się dość często, nie jest chorobą, tylko przesadną reakcją
organizmu na lokalne infekcje (gardła, zęba, skóry). Nie pozostawia żadnych
następstw. Tylko skąd można wiedzieć, że to "naturalne" powiększenie? Czasem
rozsądnie jest upewnić się, zwłaszcza że ryzyko tego upewniania (przez biopsję)
jest minimalne. Odpowiedź poznasz za tydzień, do tego czasu spróbuj nie
panikować.

Leszek

Preparat Burzyńskiego
Zespuł hilberta czy ktoś o tym cos wie
Rak
Re: Re: Od poczynania do emigrowania
Konsekwencje brania antybiotyków 2-4 razy do roku