pozytwne nastawienie

1. Data: 2000-06-19 18:37:33

Temat: pozytwne nastawienie
Od: "bary" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,

Tak się ostatnio zastanawiałem nad tym pojęciem. Myślę, że to jest bardzo
ważne w tzw. inteligencji emocjonalnej... czy jak kto to sobie nazywa.
Ja nazwałem to klucze do mistycyzmu (tak mi pasowało ;) ), to warunki
zapewniające zbudowanie pozytywnego nastawienia, które w życiu jest napewno
bardzo potrzebne ;)

Czytałem sobie podręczniki magiczne, takie trochę z parapsychologi...
(to tak trochę off topic, chociaż nie koniecznie ;) i wywnioskowałem, że
magia polega głownie na nastawieniu, a to oznacza, że każdy ją uprawia w
każdej chwili swego życia (mniej czy więcej - to już chodzi o otwieranie się
na rzeczywistość... nieważne i nawet nie mówmy o promieniowaniu energii na
przedmioty i takie tam... (bardziej zaawansowane - ale nawet katolicy w to
wierzą... polecam Ks. Gabriele Amorth "NOWE WYZNANIA EGZORCYSTY" -
egzorcysty diecezji rzymskiej) )
Pozytywne nastawienie to też podstawa dobrej oczyszczającej modlitwy...
lub medytacji...
W każdym bądź razie myślę, że każda nasza decyzja, to taki mały cud...
ale nie będę tutaj mówił o parapsychologii...

Jak pisałem w jednym liście w nastawieniu chodzi o spojrzenie na obraz
całości (rzeczywistość), obraz drugiej osoby itp. Takie pozytywne
nastawienie w moim mniemaniu powinno odzwierciedlać dwa przykazania miłości.
To tzw 'trzy klucze mistycyzmu' :
1. Pogodzenie się ze sobą (integracja emocjonalna, pokochanie części siebie
której wcześniej nienawidziliśmy u siebie = u wroga), kluczem tu jest tu
zaufanie w miłości, uwielbienie w pokorze (uniżenie w oczach tego świata
jest kluczem do mocy miłości)
2. Spojrzenie na całość, objęcie rzeczywistości (myślenie polowe, itp)
otwarcie się na absolutną prawdę... obiekt = reszta świata (tu obiekt to
człowiek), stworzenie intuicji. Otwarcie się zależy od integracji
emocjonalnej (punkt pierwszy)
3. Uzbrojenie się w miłość - pozytywne nastawienie, pozytywny stosunek do
wewnętrzego świata, promieniowanie miłością, (człowiek rządzi swoją
radością). Moc tego klucza zeleży od możliwości otwarcia się na świat (punkt
drugi).

Co o tym myślicie? ;)

pozdrawiam serdecznie wszystkich, a szczególnie tych którzy nie mieli okazji
poznać jak wielka jest magia miłości ;)

JAcEk

------

"Jeśli chcesz pomóc mi otwórz swego serca drzwi
I mimo to, że nie mam rąk nakarmię Cię miłością mą"