praca dodatkowa

1. Data: 2002-12-11 17:08:41

Temat: praca dodatkowa
Od: "PO" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam II grupe inwalidzka....pracuje w panstwowej instytucji. Tylko 7 godzin
dziennie, bo tak kaza przepisy.

Chcialbym wziac dodatkowa prace na umowe zlecenie. Z wlasnej woli. U
obecnego lub innego pracodawcy.

Czy jest to mozliwe ? U nas mowia, ze nie wolno niepelnosprawnych w
nadgodzinach zatrudniac. Pewnie maja racje. Lecz skoro ja na umowe o dzielo
wykonuje rozne projekty dla innych firm (powiedzmy np. skladam dlugopisy ;))
, to dlaczego na umowe o dzielo nie moglbym jeszcze troche popracowac u
obecnego pracodawcy ?

Czy jako juz zatrudniony na refundowanym przez PFRON stanowisku mam szanse
na dodatkowy etat gdzies ? Jak to dokladnie jest ?

Ostatecznie zaloze wlasna dzialalnosc gospodarcza - rowniez mam nadzieje, ze
to nie bedzie kolidowac z obecnym etatem i pozwoli mi zaoszczedzic na ZUS i
tym podobnych skladkach.

2. Data: 2002-12-11 19:05:57

Temat: Re: praca dodatkowa
Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@n...cable.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PO" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Czy jako juz zatrudniony na refundowanym przez PFRON stanowisku mam szanse
> na dodatkowy etat gdzies ? Jak to dokladnie jest ?
Podejmująć dodatkową pracę ryzykujesz chyba tylko nagabywanie czy jesli
wykonujesz tyle prac, to Twoje orzeczenie o stopniu ograniczenia mozliwości
wykonywania pracy nie odpowiada rzeczywistości. Ale jezeli praca ktorą
podejmiesz dodatkowo stanowi dla Ciebie formę rehabilitacji? Kto moze Ci
zabronić rehabilitować się (w Twoim przypadku przez dodatkową pracę?).
musisz uważać tylko, zeby nie przekroczyć dozwolonego dochodu, bo Ci
"ciachną" rentę.
Pozdrawiam
Zbig A Gintowt

3. Data: 2002-12-11 19:33:49

Od: "jano" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć. Tobie to dobrze, ja mimo 1 grupy pracuję po 8 godz, w soboty rownież.

> [...]
Czy jako juz zatrudniony na refundowanym przez PFRON stanowisku mam szanse
na dodatkowy etat gdzies ? Jak to dokladnie jest ?

Od pewnego czasu mysle o tym samym i nawet zadawalem na grupie jakis czas
temu podobne pytanie.

4. Data: 2002-12-12 19:24:48

Temat: Re: praca dodatkowa - ORAZ NOWE pytanie
Od: "PO" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@n...cable.net.pl> napisał w
wiadomości news:at82al$47r$1@news.tpi.pl...

> [...]
mozliwości
> wykonywania pracy nie odpowiada rzeczywistości.

2 grupe mam na stale. Nie wiem kto mialby mnie nagabywac ???

Poza tym ja caly dzien stukam w klawisze komputera i jezdze myszka, a to nie
ma nic wspolnego z moja niepelnosprawnoscia.

Nie poprawi ani nie pogorszy mi to obecnego stanu zdrowia na ktory mam
orzeczona 2 grupe.

> Kto moze Ci
> zabronić rehabilitować się (w Twoim przypadku przez dodatkową pracę?).
> musisz uważać tylko, zeby nie przekroczyć dozwolonego dochodu, bo Ci
> "ciachną" rentę.

Rente mi juz ciachli - mialem tylko socjalna.
Ciekawe czy jak w styczniu renty pojda do ZUS - bo maja pojsc socjalne ponoc
tam, to czy wowczas bedzie mozna zarobic wiecej niz te marne 418 zl ???

Nadal nie wiem, czy gdy dodatkowy pracodawca mnie zatrudni na 7 godzin
(pracowalbym wtedy 14 godzin dziennie, ale to moja sprawa) nie lamie
przepisow jakichs tam ?

5. Data: 2002-12-14 22:03:58

Od: "Mariza" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ze
> to nie bedzie kolidowac z obecnym etatem i pozwoli mi zaoszczedzic na ZUS

Jeśli pracujesz w obniżonym wymiarze czasu pracy z powodu
niepełnosprawności, możesz mieć problemy z dodatkowym zatrudnieniem. Sprawdź
to w kodeksie pracy. Jeśli zrezygnujesz z ulgi godzinowej, wówczas dodatkowe
zatrudnienie jest sprawa pracownika, niezależnie od stanu zdrowia
Mariza

Kto coś wie o instytucie w Kijowie?
Jaki komputer dla niedowidzącego dziecka ?
Ciekawa strona dla samotnych.
Promocja
Fwd: SamiSobie-Porady Prawne