"prawo własności"

11. Data: 2016-02-06 21:47:58

Temat: Re: "prawo własności"
Od: Naja <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-02-06 o 21:40, zdumiony pisze:

> W użytkowanie, to nie "własność prywatna",
> a z prawa "własności intelektualnej" w ogóle wychodzą rzeczy takie jak
> przywłaszczanie sobie dóbr nie-rzadkich i ACTA

_własność użytkowa_ cóż, na upartego w stylu " nikt mi nie powie, że
białe jest białe a czarne czarne" - nic się nie poradzi :-)

--
<< Nowela "Janko Muzykant" podobała mi się dlatego bo Janko miał talent
i marnował go.>>

12. Data: 2016-02-06 21:49:08

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Zdumiony
Przed egocentryzmem przestrzegał, czyli takimi co organów nie chcą oddać nawet po
swojej śmierci, bo tylko oni są ważni, dlatego nigdy ziemi nie mogła dotykać, bo
nigdy o innych się nie zatroszczyła.

13. Data: 2016-02-06 22:25:26

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Naja
W dniu 2016-02-06 o 21:40, zdumiony pisze:
- pokaż cytowany tekst -
_własność użytkowa_ cóż, na upartego w stylu " nikt mi nie powie, że
białe jest białe a czarne czarne" - nic się nie poradzi :-)
- pokaż cytowany tekst -

Naczytał się bolszewizmu pisowskiego i kołchozy chce budować......

1961. XX [...]
Wtorek
..... Dziwne natomiast jest zachowanie się sztuki w zimnej wojnie -- jak mogła nie
dostrzec, że jej miejsce po przeciwnej stronie barykady? To naprawdę dziwi -- ma ona
przecież we krwi tyle antykomunizmu -- nieraz łapię się na tym, że choćbym dał się
pociągnąć moim, czasem silnym, sympatiom do pewnych dokonań tam, za kurtyną, jako
artysta muszę być antykomunistą, czyli, innymi słowy, że mógłbym być komunistą tylko
rezygnując z porcji mojego człowieczeństwa, która wyraża się w sztuce.
Rzeczywiście! Jeśli sztuka jest ",czymś najbardziej osobistym", jeśli jest
"własnością najbardziej prywatną, jaką można sobie wyobrazić", jeśli sztuka to
osobowość, to "ja"... Spróbujcież, wyznawcy kombinatów i kołchozów, powiedzieć
Szopenowi, że sonata h-moll nie jest jego. Lub że on nie jest sonatą h-moll i to w
sposób najbezwzględniejszy, najdzikszy. Och, wyobrażam sobie roztańczonego pajaca
artyzmu uwodzącego, zakochanego, szalejącego, spragnionego wyższości i wszystkich
luksusów, nie dającego się niczym okiełznać, ująć, określić -- wyobrażam sobie tego
duszka niepojętego a aroganckiego pod nadzorem waszych reglamentacji, wypełniającego
potulnie i pożytecznie funkcje wyznaczone. Jakież to zabawne: szał sztuki, jej
pożary, na tle statecznej, wyrozumowanej moralności i całego tego "uspołecznienia".
Wymknęło się Marksowi, że sztuka jest jego nieubłaganym wrogiem i pozostanie nim
zawsze, we wszystkich okolicznościach, niezależnie od tego, jakim systemem produkcji
ją wykarmi. Czy za mało znał się na sztuce? I czy, jak wszyscy, co nie dość o niej
wiedzą, nie doceniał jej elementarnego, wybuchowego charakteru? Sądził, że ona jest,
lub może być -- cywilizowana, normalna, pozytywna. Nie rozumiał, że jest
wyładowaniem, eksplozją. I że w niej wydobywa się to właśnie, czego marksizm nie jest
w stanie objąć. Zaliczyć trzeba na konto kornej prawomyślności świętych doktorów i
akolitów czerwonego kościoła romans komunizmu ze sztuką, do dziś trwający, a tak
groteskowo nędzny w swoich płodach.
Z drugiej strony wszakże -- czyż fundusze, wydane na pielęgnację "produkcji
artystycznej" i kulturowa czułość pod adresem artysty nie opłaciły się sowicie?
Dobrane, czy niedobrane było to stadło, zdołano przez dziesiątki lat stworzyć pozory
wspólnego frontu. Mówiono sztuce : -- Musisz iść z nami. W imię postępu! Moralności!
Humanitaryzmu! Sprawiedliwości! Racji nie brakło. Zasypano ją racjami.
Artysta zaś dzisiejszy, który stracił instynkt, jest szczególnie wrażliwy na racje.
Tak się dzieje z nim odkąd, zahukany nauką, utopił swój temperament w intelekcie, a
kwiaty począł wąchać duszą, nie nosem. Czegóż wymagać od naiwnych, a zacnych
skrupulatów "pracujących nad sobą", doskonalących się, analizujących, konstruujących
tę swoją moralność, drżących w obliczu swoich odpowiedzialności, cierpiących za całą
ludzkość, tych badaczy, nauczycieli, przewodników, sędziów, inspektorów, inżynierów
duchowych, męczenników wreszcie, nawet czasem świętych -- ale nie tancerzy, nie
śpiewaków... Sztuka wysmażana w laboratoriach... ależ czegóż wymagać od tych jaj na
patelni, jakże ten omlet mógłby czemukolwiek się opierać?
Nie mam na myśli walki politycznej... Precz z polityką, sztuko! Bądź po prostu sobą.
Pilnuj swojej natury, niczego więcej.
Dziennik 1961-1966 (fragmenty)

14. Data: 2016-02-06 22:43:11

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-02-06 19:54, obywatel zdumiony uprzejmie donosi:
> Nie istnieje w przyrodzie nic takiego jak "prawo własności", jest to
> wymysł ideologów kapitalizmu.
> a "prawo własności intelektualnej" to już zupełne curiosum.

A jest przecież takie piękne polskie słowo. Osobliwość.

15. Data: 2016-02-07 08:15:46

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Naja" <s...@g...com> napisał w wiadomości

> _własność użytkowa_ cóż, na upartego w stylu " nikt mi nie powie, że
> białe jest białe a czarne czarne" - nic się nie poradzi :-)

Znajdź mi w Biblii- po grecku lub po aramejsku- coś na temat ACTA

--

Chiron

16. Data: 2016-02-07 09:57:16

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.02.2016 o 08:15, Chiron pisze:
> Znajdź mi w Biblii- po grecku lub po aramejsku- coś na temat ACTA

NAJA, proszę o cytat

17. Data: 2016-02-07 10:03:24

Temat: Re: "prawo własności" //Złota Zasada Pomnażania Majątku
Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.02.2016 o 21:47, Naja pisze:
> _własność użytkowa_ cóż, na upartego w stylu " nikt mi nie powie, że
> białe jest białe a czarne czarne" - nic się nie poradzi :-)

Polecam wykład człowieka mającego dobre podejście do własności, mimo że
sam nieźle zarabia na rynku nieruchomości:

Złota Zasada Pomnażania Majątku

https://dreampc.leadpages.co/zppmfree/?idp=tolle.pl

18. Data: 2016-02-07 10:23:30

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.02.2016 o 09:57, zdumiony pisze:

> NAJA, proszę o cytat

Albo proszę znajdź mi w Biblii zbitkę "święta własność prywatna"

19. Data: 2016-02-07 13:22:57

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-02-07 o 10:23, zdumiony pisze:

> Albo proszę znajdź mi w Biblii zbitkę "święta własność prywatna"

Siódme przykazanie

Dębska

20. Data: 2016-02-07 13:57:54

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.02.2016 o 13:22, Przemysław Dębski pisze:

> Siódme przykazanie

Jest bardzo ogólne. Nie ma tam zbitki "święta własność prywatna"

cp ci przypomina?
Re: cp ci przypomina?
transplantacja
Re: cp ci przypomina?