problem

21. Data: 2003-09-28 16:37:37

Temat: Odp: problem
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Siciarski <p...@r...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bl6lu9$o7u$...@n...news.tpi.pl...

> To o czym pisałem wcześniej Kolcorośl/Lycium sp.- to pnącze - bo ma wąsy.
Lycium barbarum - gesty krzew, z dlugimi, przewisajacymi galeziami, z
licznymi odrostami korzeniowymi. Pedy czesto cierniste. Liscie
jajowatoeliptyczne i lancetowate 2-6cm dlugosci. Calobrzegie, szarozielone,
nagie. Owoce czerwone lub pomaranczowe. - to z Senety

Elfir

22. Data: 2003-09-29 01:45:44

Temat: Re: problem
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski napisał(a) w wiadomości: ...
>Trzeba to ustalić, bo ja w PKWŁ opisałem go jako Lycium i wstyd by było
>gdybym się pomylił.

Niektore nazwy, bywa, ze mi sie myla, ale Lycium dla pewnosci sprawdzilem.
Ten krzew z psiankowatych nie ma wasow, chyba, ze niezbyt dokladnie sie mu
przyjrzalem.

>Pozdrawiam, czekam na opis Smilax wieczorem.

Smilax (kolcowoj, ang. greenbrier, chinaroot) nalezy do rodziny
kolcowojowatych. Wiele gatunkow wystepuje w cieplejszym klimacie i tylko
nieliczne moga byc u nas sadzone (nie spotkalem go nigdzie, chociaz, wydaje
mi sie, ze cos podobnego widzialem w Warszawskim Ogrodzie Botanicznym).
Wiekszosc gatunkow to zimozielone pnacza. Nieliczne zrzucaja liscie na zime.
Dokladnego opisu musialbym poszukac, poniewaz tak od reki takim nie
dysponuje. W moich ksiazkach jesli cos na temat tej rosliny (tj. jakiegos
gatunku z tego rodzaju) znajde, bedzie to raczej jedynie lakoniczna wzmianka
o zastosowaniu.
W internecie znajdziesz napewno duzo zdjec roznych gatunkow kolcowoju. Na
zdjeciach widac male do sredniej wielkosci krzewiaste pnacze. Liscie
skretolegle na pedach. Kolce zwykle parami (rownolegle) na lodydze. Liscie
nagie, blyszczace (nie musi to byc regula), nieznacznie sercowate lub
lopatkowate, czasem prawie trojklapowe. Bywaja tez gatunki o liciach
lancetowatych. Unerwienie rownolegle (nieco podobnie jak u pochrzynu). Na
podstawie zdjec jakie widzialem, moge powiedziec, ze niezawsze dobrze widac
unerwienie. Czesto wyraznie widoczne sa tylko nerw glowny i ze dwa boczne.
Owocami sa jagody. Roslina dwupienna. Kwiaty drobne, zielonkawe.
Powyzsze dane to moje spostrzezenia nie opisujace danego gatunku, lecz
raczej cechy rodzaju.

Pozdrawiam,
Bpjea

23. Data: 2003-09-29 09:31:02

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl

> [...]
wzmianka
> o zastosowaniu.
> W internecie znajdziesz napewno duzo zdjec roznych gatunkow kolcowoju.

Właśnie - wygooglowałem - mam Smilaxa.
Dzięki za posianie ziarna niepewności.
To co Bartosz? reflektujesz? Mam dwie sadzonki (3-4 letnie). Masz jeszcze tą
Magnolię lekarską?
(moje konto priv mam zatkane, dziś zakładam nowe i napiszę - wyślę zdjęcia
mojego Smilaxa)

Pozdrawiam
p...@r...pl

24. Data: 2003-09-29 14:36:06

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> (moje konto priv mam zatkane, dziś zakładam nowe i napiszę - wyślę zdjęcia
> mojego Smilaxa)
>
> Pozdrawiam
> p...@r...pl
:)
nie musisz zakladac nowego
jesli nawet nie chce sie Tobie instalowac jakis wynalazkow
to wystarczy wyslac e-mail czy zadzwonic
o wyciecie sufu z konta
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

25. Data: 2003-09-30 03:14:37

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski napisał(a) w wiadomości: ...
>To co Bartosz? reflektujesz? Mam dwie sadzonki (3-4 letnie). Masz jeszcze
t?
>Magnolię lekarsk??

Chetnie :)
Zaloz konto, wyslij zdjecia, a ja w tym czasie dowiem sie co z magnolia.
Ten smilax to pewnie S. hispida?

Pozdrawiam,
Bpjea

26. Data: 2003-09-30 10:51:26

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:blat3l$f95$2@nemesis.news.tpi.pl...

> t?
>
> Chetnie :)
> Zaloz konto, wyslij zdjecia, a ja w tym czasie dowiem sie co z magnolia.
> Ten smilax to pewnie S. hispida?

Jest gorzej niż przypuszczałem. Z nowego konta na wp też nic nie chce
wyjść:-(
To pewnie przez ostatnią aktualizację Service Packiem, (podkusiło mnie)
jakieśtam nowe antywirusy itp.

A korzystasz z jakiejś grupy z binariami? bo do grup mnie komp wpuszcza jak
widzę.

Odezwę się na priv kiedy się z tym uporam.
Pozdrawiam
p...@r...pl

27. Data: 2003-09-30 18:47:04

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski napisał(a) w wiadomości: ...
>A korzystasz z jakiej? grupy z binariami? bo do grup mnie komp wpuszcza jak
>widzę.

Wyslij na alt.binaries.pictures.gardens

Dobrze zimowal ten smilax? W gruncie? Jak duzy jest obecnie?

Pozdrawiam,
Bpjea

28. Data: 2003-09-30 20:36:34

Od: "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał

> Wyslij na alt.binaries.pictures.gardens

Tej akurat na news.tpi.pl nie ma.

Wysłałem na alt.binaries.pictures.drinks.beer.
Jako "Smilax for Bpjea"
Pojawił się już!!!!
:-)

> Dobrze zimowal ten smilax? W gruncie? Jak duzy jest obecnie?

Pez problemów, w gruncie bez ocieplenia, sięga do kolan.

Pozdraw
piotrs - bez priva:-(

29. Data: 2003-10-01 21:24:00

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

>Tej akurat na news.tpi.pl nie ma.

Jest :)

>Wysłałem na alt.binaries.pictures.drinks.beer.

Ide sprawdzic ;)

>Pez problemów, w gruncie bez ocieplenia, sięga do kolan.

Czyli dosc powoli rosnie. Chyba, ze sie jeszcze nie zadomowil.

Pozdrawiam,
Bpjea

30. Data: 2003-10-01 21:49:59

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski napisał(a) w wiadomości: ...
>Wysłałem na alt.binaries.pictures.drinks.beer.
>Jako "Smilax for Bpjea"

Zdjecie odebralem :)

Pozdrawiam,
Bpjea

Biały, drobny piasek wapienny - gdzie kupię?
lawenda
Wrzos w domu? Pomocy...
dziury
Iglaki