problem bobowy

1. Data: 2004-06-23 12:39:23

Temat: problem bobowy
Od: "jacek francuz" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Urosł mi piekny bob i kwitl super ale od 2 tygodni kwiatki opadaja a teraz
robia sie czarne a wnich bardzo malo i tez czarnych straczkow.
Co mu mogło zaszkodzic? Za zimno? Za mokro?
Podlewalem go troche gnojowka z pokrzyw rozcienczona 1/10 czy to moglo byc
to?

pozdrawiam

jacek

2. Data: 2004-06-23 12:42:47

Temat: Re: problem bobowy
Od: "babba yagga" <s...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacek francuz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Co mu mogło zaszkodzic? Za zimno? Za mokro?
> Podlewalem go troche gnojowka z pokrzyw rozcienczona 1/10 czy to moglo byc

Na moje oko wszystko jest w porządku. Tylko odszczypnij sam czubek, tak
powyżej piątego - szóstego strąka, bo więcej ich osłabia roślinę (tak w
ogóle należało to zrobić wcześniej, i mszyc by nie było, albo było mniej). I
czekaj. Dość późno chyba wysiałeś...

B.Y.

3. Data: 2004-06-23 13:17:20

Od: "jacek francuz" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ogóle należało to zrobić wcześniej, i mszyc by nie było, albo było mniej).

tylko ze z pierwszych 3 poziomow kwiatow nie ma wogole strakow a na wyzszych
naprawde bardzo malo i czy napewno powinny byc czarne(ciemne)?

wysialem raczej dobrze tylko rosna powoli bo w dolince raczej chlodnej i
wilgotnej(mgły).

jacek

4. Data: 2004-06-24 07:06:09

Od: "babba yagga" <s...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> naprawde bardzo malo i czy napewno powinny byc czarne(ciemne)?
>
> wysialem raczej dobrze tylko rosna powoli bo w dolince raczej chlodnej i

Skoro nikt mądzrejszy się nie odzywa, to będę gadała, co wiem sama. Kwiaty
po przekwitnięciu jakie mają być? Są czarne. Tak - wydaje mi się, ale nie
oddawałam się przesadnym obserwacjom - było i u mnie. A mało strąków? może
za gęsto wysiany? wtedy jest sporo zieleniny, tylko nie ma owoca. W trakcie
kwitnienia należało oszczypnąć czubki, i pilnować mszyc, bo mrówy roznoszą
je po bobie. I tyle ja wiem o bobie. Nie jest rośliną specjalnie wymagającą,
skoro i mnie udaje się zebrać kilka kilogramów...
Che-che-chi.

B.Y.

5. Data: 2004-06-24 08:27:45

Od: "jacek francuz" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wymagającą,
> skoro i mnie udaje się zebrać kilka kilogramów...

pewnie posialem zbyt gesto.

a tak mniej-wiecej jaki procent kwiatow zamienia sie w straki? bo u mnie ~5%

jacek

6. Data: 2004-06-24 09:13:20

Od: "babba yagga" <s...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pewnie posialem zbyt gesto.
>
> a tak mniej-wiecej jaki procent kwiatow zamienia sie w straki? bo u mnie
~5%

> jacek

WIdzę, że naprawdę temat jakoś nudzi mędrszych. No to jeszcze raz ja. Jak
jest za gęsto, to będzie mało strąków, statystyk nie prowadziłam, to nie
wiem. Na pewno sadzić rzadziej i uszczykiwać, może to jest clou bobu? Jak
jest za dużo kwiatów, to się nie zawiązuje dużo strąków? Nie wiem. Pilnuję
dość rzadkiego, ksiąśkowego siewu, bo się przekonałam, że pazerność w siewie
nie popłaca, pilnuję odgławiania, bo mszyce. I pryskam, cokolwiek by ktoś o
tym sądził. Dla siebie pryskam, więc mogę. Inaczej wpieprzą to mrówy ze
swoimi krówkami-mszycami.
W tym roku już chyba nic nie poradzisz, możesz tylko obxerwować i zbierać
doświadczenia. Oczywiście, bywa i nasiono do de. Na to już nic nie
poradzisz. Ale to rzadkość.

B.Y.

rozmnazanie bambusow
rozmnazanie krzewow